Brandweer, politie, CAO en FLO

• Leen(L1)

Ik zag vandaag op kantoor een mooie kalender met daar op een actiefoto van een politiehelikoper die was uitgerust met een “soort waterkanon”. En een foto met daar op een agent in actie met een schuimblusser …..

Onderweg naar huis passerde ik een kruising waarop een ongeval was gebeurd en de brandweer het verkeer stond te regelen.

Nu lees ik op dit prikbord wel eens over ontevrede brandweerlieden die te weiinig verdienen in vergelijking met de politie cao.

Geen wonder dat de politiebonden het vuur uit hun sloffen lopen voor hun leden. Zij blussen branden en laten hun werk verrichten door de brandweer. Een omgekeerde wereld, verschuiven van taken of verantwoording?

De politie voert actie en geeft de burger geen boete bij een kleine overtreding.

Gemiste kans brandweer, jullie hadden de containerbrandjes ook niet moeten blussen op oudjaarsavond. Zou, pakumbeet, zo'n 60% van de uitrukken schelen (euros!!!) en het gros dooft vanzelf wel…..

Met vr gr Leen

• michel16555

En daar zit hem nou net het verschil. Iemand die op kantoor zit en niet weet waar hij het over heeft.

Als je nou gewoon eens je mondje houd en leest wat brandweermensen hier te zeggen hebben. Liever nog: gewoon opzouten.

Gewoon lekker op kantoor blijven zitten Leen. Daar zit je het beste.

Of achter het stuur zitten van je busje met je brandweerhelm op je kop.

• sharpe

tja, er is een politiehelikopter uitgerust met een waterkanon naar aanleiding van 11 september(geloof ik) ik weet echter niet of de politie ook brandblussers voor alle brandklassen in haar wagens heeft.

en de brandweer het verkeer regelen tja, ze moeten toch iets om hun werk zo veilig mogelijk te kunnen uitvoeren totdat de politie er is.

en brandweer acties tja…… er zijn wat voorbeelden van de Engelse stakingen waarbij stakende brandweerlieden toch, dan wel bij ernstige gevallen, hulp boden.

niet echt een succes Leen

• Frank

Negeer die Leen nou eens, ga er niet op in. Dit is alleen maar voer voor hem.

tjuss

• blusdebrand

Juist negeer deze !@#$%%gool

• A.T.

Nou, met jullie haatcampagne tegen 'm ontstijgen jullie dat niveau ook niet echt bepaald…. Lees jullie reacties en woordkeuzes er maar eens op na. Ontstijgt niet bepaald het VMBO-niveau.

• Leen(L1)

A.T. schreef:

………………. Ontstijgt niet bepaald het VMBO-niveau.

Het niveau wat zo kenmerkend is voor werknemers laag op de loonlijst. Afzetten tegen de groep van hoger opgeleiden zo als tegen hun officieren.

En maar koeren over hun salaris en vrije uren die door betaald moeten worden.

Maar een gezamelijk protest organiseren sterft op een prikbord een snelle dood. Inspanning.

Met vr gr Leen

• blusdebrand

Weet je A.T.,ik geef je helemaal gelijk er tegen in gaan helpt toch niet.

Maar ik negeer deze persoon wel.