Brandweer Haulerwijk massaal aangevallen!!

• A.T.

Massale aanval op brandweer Haulerwijk

Uitgegeven: 4 januari 2008 12:43

AMSTERDAM - Brandweermannen van het vrijwillige korps in Haulerwijk zijn in de nieuwjaarsnacht het slachtoffer geworden van een massale aanval.

Tijdens bluswerkzaamheden werden zij door meer dan honderd omstanders met vuurwerk bestookt, met flessen bekogeld, bedreigd, bespuugd en geslagen. Dat meldt de politie vrijdag.

Het gaat volgens de politie om het ernstigste incident tijdens de afgelopen jaarwisseling in Friesland. Ook in andere Friese plaatsen kwam het tot ongeregeldheden, maar in Haulerwijk waren de groep relschoppers en de schade het grootst.

Ter Horst

Zoals gebruikelijk werden dit jaar rond de jaarwisseling in steden en dorpen in heel Nederland de hulpdiensten belaagd. Woensdag noemde minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) dit schandalig.

Caravans

In het centrum van Haulerwijk, een dorp met ruim 3300 inwoners, waren maandagnacht twee caravans in de brand gestoken. De caravans stonden vlakbij huizen en een dorpscentrum. De brandweer werd bij aankomst meteen het werken onmogelijk gemaakt.

Naast de aanvallen met vuurwerk en flessen werden brandslangen dichtgeknepen en een brandkraan dichtgedraaid.

Er vielen geen gewonden. Volgens de politie liep het dorpscentrum wel grote schade op.

Politie

Door de mist arriveerde de ingeschakelde politie pas toen de brand al geblust was.

Ook een agent werd aangevallen. De politie zegt de zaak zeer hoog op te nemen.

http://www.nu.nl/news/1378035/13/Massale_aanval_op_brandweer_Haulerwijk.html

Lekker dorp daar. Wat een imbecielen zeg.

• FFF

Dit is toch een tendens in het hele land?! Het is niet voor niets dat de overheid het aanvallen van hulpverleners strenger gaat bestraffen.

Wat me wel verbaast is dat het in zo'n relatief klein dorp gebeurt. Sta je daar even met zijn allen je eigen dorpsgenoten te bekogelen die zich nota bene altijd voor de veiligheid van het dorp inzetten. En bij de eerstvolgende serieuze brand wordt er wel weer verwacht dat men er 100% tegenaan gaat!

Ik wens de collega's van het korps in Haulerwijk heel veel sterkte! Het lijkt me ontzettend rottig als de inspanningen voor je eigen dorp op deze manier beloond worden.

• Jan

Schandalig dat dit gebeurd.

Hier de dorpsgenoten die zich keren tegen de brandweer,

Eerder en op een andere plaats waren het de heren van Karnak, Henk en Eric die zich zoals gewoonlijk ook keren tegen de brandweer.

LAAT JUSTITIE EEN EINDE MAKEN AAN DE TENDENS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Brandweer Haulerwijk heel veel sterkte.

• Leen(L1)

A.T. schreef:

…….> In het centrum van Haulerwijk, een dorp met ruim 3300

> inwoners, waren maandagnacht twee caravans in de brand

> gestoken. De caravans stonden vlakbij huizen en een

> dorpscentrum. De brandweer werd bij aankomst meteen het

> werken onmogelijk gemaakt.

>………..

Niet dat ik alles goed keur maar ik kan me er iets bij bedenken.

Trad de brandweer op als een politie agent??

Met vr gr Leen