Censuur op brandweer prikbord

• michel16555

Omdat de webmaster van dit prikbord op een onzinnige manier met censuur omgaat en zelfs zo ver gaat om berichten die geplaatst worden eigenhandig te veranderen (u bent gewaarschuwd) heb ik hierover een klacht ingediend bij startpagina.

Wat mij duidelijk is geworden door het neerleggen van deze klacht bij hun is dat ze het helemaal niets intresseert. Het kon ook haast niet anders want anders was er geen voedingsbodem ontstaan om op een Statsi achtige manier om te gaan met censuur op de brandweerprikbord door de webmaster.

Geklooi begint altijd met de top en werkt door naar beneden. Helemaal niets gehoord van de webmasters van startpagina naar aanleiding van mijn brief. Een vrijbrief dus van de webmaster van brandweerpagina om door te gaan met zeer, zeer ongebruikelijke censuurmaatregelen.

Het veranderen van berichten die geplaatst worden bijvoorbeeld. Terwijl een Leen volkomen onbelemmerd zijn gang kan gaan om de boel te verpesten hier. Vriendjes van elkaar?

Door het gebrek aan leiderschap en een zelfcontrolerend vermogen van startpagina is het helaas mogelijk dat in 2008 dit soort dingen gebeuren.

• blusschuim

weet genoeg bedankt voor de tip.was toch al van plan er niets meer op te zetten ,na die onzin van Leen.

• michel16555

Ja ik ga er ook mee stoppen. Dit heeft geen zin zo.

• ZR

Hiep Hoi !!

Startpagina BV en de beheerder van dit prikbord behouden zich het recht voor om gebruikers zonder opgaaf van redenen te weigeren op het prikbord of om berichten te wijzigen of te verwijderen.

• Feuerteufel

Als men dit Forum misbruikt om op te ruien etc. vindt ik dit Oke. De laatste tijd was het niet prettig meer om op dit discussieforum rond te kijken. Alleen maar opruiende taal richting werkgever, die hier niets te zoeken had. Over serieuse Brandweerzaken, dus geen personeelszaken, werd nagenoeg geen discussie meer gevoert.

Hopelijk wordt hierdoor het Forum weer aangenaam voor die personen die een normale vraag of discussie over de Brandweer hebben.

• BRW

Feuerteufel schreef:

>

> Als men dit Forum misbruikt om op te ruien etc. vindt ik dit

> Oke. De laatste tijd was het niet prettig meer om op dit

> discussieforum rond te kijken. Alleen maar opruiende taal

> richting werkgever, die hier niets te zoeken had. Over

> serieuse Brandweerzaken, dus geen personeelszaken, werd

> nagenoeg geen discussie meer gevoert.

>

> Hopelijk wordt hierdoor het Forum weer aangenaam voor die

> personen die een normale vraag of discussie over de Brandweer

> hebben.

Personeels zaken hebben alles te maken met de brandweer, alleen gesprekken over brandweer Tjuppega heeft een nieuwe ladder zou het hier saai maken, tevens is het zeker de laatste 3 jaar erg onrustig in brandweer land, afschaffing FLO, arbeidstijden wet, nu weer de hoogte van de FLO uitkering die niet lager uitzou vallen maar toch veel lager uitvalt enzo kan je nog wel je eigen het eelt op je vingertoppen typen om alle problemen van de afgelopen tijd te noemen. Voor sommige mensen is de brandweer hun alles hun sociale kontakt en hun grootste hobby voor andere waaronder ikzelf is het gewoon een baan, wel een hele mooie, leuke spannende afwisselende baan. Ook is het een baan die door de werkgever steeds minder leuk wordt gemaakt, jammer.

Even van baan wissellen doe je ook niet, want je zit ten alle tijden in 2 strijd, het werk is leuk vs de werkgever die profesionaliteit van zijn personeel eist maar zelf alles behalve profesioneel is.

Deze discussie's moeten gevoerd kunnen worden en een forum als deze is daar een perfect medium voor, op bepaalde woorden en verwensingen na zou je ook vrij moeten zijn om te posten wat je denkt en wilt zeggen/melden. Ik vind het vaak jammer dat mensen als L1 en nog wat andere burgers hier komen en niks van de brandweer weten of over hoe de brandweer werkt maar wel even hun kritiek spuien waar duidelijk uit blijkt dat die kritiek gebaseerd is op bepaalde stereo typen of zelfs films en stripboeken. Dat sommige mensen hier fel op reageren begrijp ik heel goed, ik reageer ook soms ook op een sarcastische manier tegen mensen als ze weer over die boodschappen beginnen of vragen of dat nou echt moet met zo veel man mensen uit een lift bevrijden.

Aan een kant is een forum een bron van info waar over bepaalde zaken gediscusieerd kan worden, ook voor buitenstaanders is het en bron van info want ze kunnen (op een normale manier) vragen stellen, aan de ander kant is een forum een plaats waar je mensen kan lekker veilig (zonder kans te lopen dat je inelkaar geslagen wordt) te irriteren (L1) of te beledigen (reacties op L1). Het een roept in deze het andere op maar goed dat zijn nou eenmaal de voor en nadelen van een forum.

• Leen(L1)

BRW schreef:

>

…………………… Ik vind het vaak jammer

> dat mensen als L1 en nog wat andere burgers hier komen en

> niks van de brandweer weten of over hoe de brandweer werkt

> maar wel even hun kritiek spuien waar duidelijk uit blijkt

> dat die kritiek gebaseerd is op bepaalde stereo typen of

> zelfs films en stripboeken. Dat sommige mensen hier fel op

> reageren begrijp ik heel goed, ik reageer ook soms ook op een

> sarcastische manier tegen mensen als ze weer over die

> boodschappen beginnen of vragen of dat nou echt moet met zo

> veel man mensen uit een lift bevrijden.

Al lezende dacht ik eerst dat er alleen maar intellectuele, kalme en behoudende mensen die lid zijn van de brandweer hier zouden mogen reageren

>

> Aan een kant is een forum een bron van info waar over

> bepaalde zaken gediscusieerd kan worden, ook voor

> buitenstaanders is het en bron van info want ze kunnen (op

> een normale manier) vragen stellen, aan de ander kant is een

> forum een plaats waar je mensen kan lekker veilig (zonder

> kans te lopen dat je inelkaar geslagen wordt) te irriteren

> (L1) of te beledigen (reacties op L1). Het een roept in deze

> het andere op maar goed dat zijn nou eenmaal de voor en

> nadelen van een forum.

.Toch blijken kritische vragen hier toch te mogen worden gestelt. Het is dan ook een prik bord ;-)

Ik raak soms ook geirriteerd over mensen die iets anders

denken te moeten lezen dan er staat geschreven.

Met vr gr Leen

• BRW

Als je kritiek wilt hebben dan wel kritiek die ergens op slaat. Kritiek op zaken waar je niks van weet (en dat is bij jou meer regel dan uitzondering) roept bij sommige nou eenmaal eehh laten we zeggen wat grove taal op en dat begrijp ik heel goed. Zoals een kreet over zeuren over de werkgever kan bij mensen in het verkkerde keelgat schieten, je hebt dan duidelijk geen weet van de narigheid die we voor ons voeten hebben gekregen in de afgelopen 3 jaar en hoe we in feite met de arbeids voorwaarden achteruit gehold zijn ipv steeds met kleine beetjes vooruit.

(op de 48 uursdienst na dan maar dat is ook niet allemaal rozengeur)

• Leen(L1)

BRW schreef:

>

> Als je kritiek wilt hebben dan wel kritiek die ergens op

> slaat. Kritiek op zaken waar je niks van weet (en dat is bij

> jou meer regel dan uitzondering) roept bij sommige nou

> eenmaal eehh laten we zeggen wat grove taal op en dat begrijp

> ik heel goed. Zoals een kreet over zeuren over de werkgever

> kan bij mensen in het verkkerde keelgat schieten, je hebt dan

> duidelijk geen weet van de narigheid die we voor ons voeten

> hebben gekregen in de afgelopen 3 jaar en hoe we in feite met

> de arbeids voorwaarden achteruit gehold zijn ipv steeds met

> kleine beetjes vooruit.

> (op de 48 uursdienst na dan maar dat is ook niet allemaal

> rozengeur)

Maar mijn beste BRW,

Je bent echt niet de enige waarvan de arbeidsvoorwaarden worden terug gedraaid. Ik begrijp goed dat dit niet gewaardeerd wordt maar het is wel realistisch om te kijken naar de omstandigheden van dit moment. Jij weet toch ook wel hoeveel keer de VUT regeling wordt aangepast aan de huidige situatie. Mogelijk moet je je uitgaven aanpassen.

Soms is het slikken en mogelijk ook stikken. Jij koos toch voor de baan waarvan de arbeidsvoorwaarden worden aangepast?

Misschien moet je ze wel laten stikken en de betrekking kiezen waar je meer voor betaalt krijgt en minder voor hoef in te spannen.

Inderdaad weet ik niet van de hoed en de rand en denkt dan dat je bedoelt met de 48 uurdienst de extra uren, betaald en toch slapen??

Maar dit ga je dan uitleggen als kost die in je verkeerde keelgat schiet. (Of ga je mij het proberen uit te leggen)

Met vr gr Leen

• BRW

Nog even dan in het kort.

VUT is een regeling en geen arbeidsvoorwaarde. De FLO kon wel als zodanig gezien worden. Denk ook aan 54 uur werken en 36 uur betaald krijgen en dat 30 jaar lang, maakt niet uit kies je voor maar daar heb je ook de FLO bij 55 voor.

FLO zou voor de groep die langer in dienst was dan 20 jaar en vanaf 1-1-06 hetzelfde blijven, nu blijkt dat die groep iets van €250,- minder krijgt. Dat betekent dat een HTW die 30 jaar zijn best heeft gedaan voor de samenleving en diverse mensen gered heeft nu wordt afgescheept met €1300,-

Zeggen dat ik koos voor de baan waar de voorwaarden negatief veranderen is een beetje de wereld op z'n kop. Normaal gesproken hoor je iets vooruit te gaan en geen grote stappen achteruit. (en nu spreek ik niet over economische ontwikkelingen en koopkracht)

Die opmerking van maar een andere baan moeten kiezen vind ik ook weer een beetje dom eerlijk gezegd. Dat wordt altijd maar lekker makkelijk geroepen en dat is nou juist zoiets waarvan je denkt je wilt meepraten maar weet niet waarover je spreekt. Werken in de uitrukdienst is heel leuk, afwissellend, spannend etc. Dat houd dus in dat het werk inhoudelijk niet verkeerd is. Nu zit er een werkgever achter die er alles aan lijkt te doen om te zorgen dat het negatieve aspekt als maar groter wordt en dat je op een bepaald moment het gevoel krijgt dat je s'ochtends opstaat en dat je zegt pfff ik moet naar m'n werk, terwijl het altijd was ha ik ga naar m'n werk. Als je het normaal niet meer leuk vind bij bedrijf X ga je naar bedrijf Y maar dat kan niet bij de brandweer want het blijft bedrijf X, mischien een ander korps maar het blijft de brandweer die dezelfde voorwaarden hanteert.

O ja betaald en toch slapen? nou een beter voorbeeld kan ikzelf niet geven om aan te geven hoe achterlijk soms de kritiek is, moet ik nu nog helemaal gaan uitleggen hoe het werkt met die 48 uur werken en 36 uur betaald worden? Moet ik gaan uitleggen dat als je s'nachts eruit moet voor een calamiteit dat je dan werkt voor slechts enkele euro's. Ja we slapen op het werk, lang niet iedereen slaapt zo diep als thuis, ik ook niet en de meeste nachten zijn niet zonder melding.

Maar als jij dat lekker makkelijk als slapen op het werk ziet en nog niet snapt het het werkt dan vind ik het best zo en dan zoek je het lekker zelf maar uit, haal eerst eens dat grote bord voor je hoofd weg en probeer dan eens in te schatten hoe het werkt bij de brandweer, de voors en tegens.