Is Brandweer Nederland Moe?

• polki

Hallo Allemaal,

Ik lees berichten over de FLO, over inactiviteitsregeling, over de roosterproblematiek bij de brandweer Utrecht.

En reactie's nul komma nul!

Als er bij ons op de werkvloer gesproken wordt over dit soort belangrijke onderwerpen, is een ieder verdacht stil.

Ik snap het volgens mij niet meer, maar zijn we MOE?

Ik hoop echt dat de politie hun doel bereikt, en dan ben ik benieuwd hoe wij gaan denken,want ik kreeg vandaag weer een mooie brief van de AbVaKabo dat alles weer muurvast zit bij ons!

Hoe lang PIKKEN we alles nou nog?

• fire47

Ik denk inderdaad dat brandweer nederland uitgeblust is.

Altijd is er geroepen dat overgangsregeling gelijk moest zijn als de FLO.

Er blijken nu netto verschillen in te zitten die oplopen tot bijna 300 Euro.

De bonden hebben hun laatste troef uitgespeeld door een commissie in te schakelen, hun bevindingen zouden echter niet bindend zijn.

Inderdaat, als de bonden gelijk hadden gekregen was de uitslag niet bindend maar nu wordt er door het VNG dankbaar gebruik van gemaakt.

En dan de argumentatie: ze kunnen toch bijverdienen, ze kunnen toch ook de keuze maken om langer door te werken, andere ambtenaren moeten ook langer doorwerken, enz.

Ze weten verdomd goed welke offers wij hebben moeten brengen om daarna te mogen genieten van ons beloofde FLO.

Het probleem nu is echter dat er maar een relatief kleine groep met in aanraking komt, voor de rest is het een ver van mijn bed show.

En die kleine groep kan bijna niets meer doen, alleen maar klagen.

Het VNG roept nu hard dat hulpverleners goed behandeld moeten worden en dat de arbeidsomstandigheden voor de brandweer moet worden verbeterd.

Ik hoef geen aai over mijn bolletje nadat ik met een stok ben geslagen !!

Nee, we zijn veraden, worden maandelijks bestolen en er is geen rechter die hier iets aan kan doen.