FLO-BONDEN MOETEN HET MAAR AANVULLEN

• gerard

Nu, na zoveel tijd moeten de bonden ons maar tegoed komen, het is HUN fout geweest om in het verleden te gauw JA gezegd te hebben tegen een nieuw cao.

De FLO komt wel, maar nu is het telaat, BONDEN HELP DE OVERGANGSRECHT-FLO-ERS,

(jongens stuur dit bericht door naar jullie bond, allemaal doen)

• Ex.FireFighter

Hoi Gerard,

Even voor de goede orde, de bonden dat zijn de leden….. M.a.w., als je wil dat zij gaan aanvullen, ik weet niet of je lid bent, dan zal je contributie flink omhoog gaan… oftewel, een aanvulling uit eigen zak.

Neemt niet weg beste ex.brandweercollega's, dat jullie er stevig tegen aan moeten. Jullie collega ambtenaren willen, zoals meer gebleken, niet voor jullie rechten opkomen. Jullie zijn alleen goed om de kastanjes voor hen uit het vuur te halen.

Jammer dat onze landsregering de brandweer niet onder haar hoede neemt. Net als de politie. Misschien momenteel niet het beste voorbeeld, maar wel de enige oplossing om uit het jaren terugkerende debakel over de brandweer en haar Ins en Outs, te komen.

Ik heb er geen last meer van, ik had over 7 jaar met FLO kunnen gaan, maar ben blij een baan in de burgermaatschapij te hebben gekozen met toekomstperspectief en een fatsoenlijk pensioen. Moet weliswaar nu nog 15 jaar, maar dat heb ik er graag voor over.

Denk daar maar eens over na.

Mannen en vrouwen, ik blijf achter jullie staan, al heb ik er zelf niets meer mee te maken en ik kan het weten…….

Sterkte met de strijd.

• gerard

hallo ex FireFigther,

Ja, ben lid van de bond, maar ze hebben ook nog wel een potje om een kleine hoeveelheid FLO te steunen. (hoop ik) en jij heb gelijk dat je de stap hebt genomen om weg te gaan bij de brw.

werk met plezier. gr.Gerard

• Cerberus

De bonden hebben inderdaad een potje genaamd weerstandskas maar kijk maar eens in de statuten die zijn niet voor dit soort doeleinden. Als het bestuur het al zou willen moeten ze de leden raadplegen en van de 365.000 ABVAKABO FNV leden zullen er te weinig voorstemmen ben ik bang. En stel je voor dat de bonden zouden compenseren. Krijgen de niet vakbondsleden dan niets? En pakt de belastingdienst dan weer een deel onder de noemer bijzondere beloningen 42%. De enige hoop m.i. zijn de werkgevers.

• gerard

Cerberus, kijk dat is het nou als je geen lid bent van een bond, in het verleden hebben ze ook de leden geraadpleegd, maar de bonden zeiden wel ja tegen een nieuw cao, dus die 365.000 leden kunnen we wel vergeten, de bonden (bestuur) beslist wel, ja toch??????

Heel jammer dat het zo moet, wij FLO_ERS zijn de duppe.

• Cerberus

Gerard, ik ben wel (nog wel) lid van de bond. Maar heb in 34 jaar geleerd dat de macht van de grote getallen regeren. De “collega” ambtenaren zijn niet solidair met ons dus daar moeten we het niet van hebben. We zijn als beroepsbrandweer helemaal niet interessant.

Ik heb op de website van de bond gelezen dat de ambulancediensten de FLO inmiddels wel geregeld hebben.

http://www.abvakabofnv.nl/cao/bericht/akkoord_over_flo_voor_ambulancewerkers1/

Zucht.