In april kreeg ik te horen wat ik zou krijgen als voormalig brandmeester op zijn maximum werkzaam bij de gemeente Amsterdam. Dit was een dusdanige schok dat ik mij de dag erna ziek gemeld heb en niet meer in dienst ben gekomen. De enorme diefstal die door zowel VNG, vakbond, Gemeente Amsterdam, en de Brandweer Amsterdam, Had voor mij zoveel impact dat ik met niemand meer iets te maken wilde hebben. Een collega brandweerman uit de uitrukdienst die evenoud en net zoveel dienstjaren als ik heeft beschikte over alle diploma's en moet het doen met 1350 euro en dat wordt 70% op zijn 59e maar op zijn 62e?. Op zowel ons 59e als 62e weten wij nog niet hoeveel wij krijgen en begrijp dan ook niet dat de vakbond een akkoord heeft kunnen onderteken. Dit heb ik voorgelegd aan een jurist van de vakbond, en had begrip voor mijn situatie. Totdat hij een gesprek had met de handelaars bleek er niets aan te doen te zijn. Wel bood hij me aan mij te informeren over de onderhandelingen, en heb vanaf oktober niets meer vernomen. De Nationale Ombudsman had 7 weken nodig om mij te vertelllen dat Amsterdam niet was aangesloten bij de Nationale Ombudsman, maar een eigen Ombudsman heeft, met als baasde heer Cohen die samen met het VNG zich een breuk lachen.
Er zijn politicie die van het Burgermeester zijn afwillen, en in het nieuws hebben jullie kunnen zien dat de heren van het VNG dikbuikig hun laatste dagen slijten als Burgemeester en zo zelf eerder af kunnen treden met behoud van 80%.
Ministers Burgemeesters Wethouders enz hoeven slechts 10 jaar dienst te hebben gedaan, en hoeven dan na hun 50e niet meer te werken met behoud van 80%. Goed gedaan VNG.
Ik kon 1 jaar door blijven werken met behoud van 80% tussen mijn 59e en 62e maar heb dit ivm met mijn rug niet gedaan. Gezondheid is een groot goed, daar wij beroepsbrandweerlieden al 7 jaar gemiddeld miinder lang leven. Er was echter ook een willekeur en de mensen die als hoofdbrandwacht zijn weggegooid hebben het zeer zwaar.
Aan de beroepsmensen die nog werken de volgende tip.
Doe rustig aan bij het uitrukken, dan heeft de media meer uitslaande branden te laten zien in het nieuws. Nu is alles al uit voordat de media aanwezig is en niet interessant. Doe er net als de rest van het land minimaal 10 minuten over en het zal jullie goed gaan.
Met vriendelijke groet van een oud collega.