Alarm voor brandweer Nederland

• Ton

OPROEP AAN BRANDWEER NEDERLAND

De behandeling die wij als werknemers moeten ondergaan is mensonterend.

Als gemeenschap hebben we het gevoel alleen gelaten te worden in deze ongelijke strijd.

Centraal staat de vraag: wie laten ons in de steek?

Antwoord: de bonden en onze werkgevers!

Strijden tegen je werkgever komen we vaker tegen dat leert de geschiedenis.

Misschien is het wel tijd om geschiedenis te gaan schrijven en ten strijde te trekken tegen onze vertegenwoordigers in de verschillende bonden!

Als we dat willen moeten we snel zijn. Immers de CAO onderhandelingen starten binnenkort. In Zoetemeer zit het hoofdkantoor van de ABVAKABO en wat let ons om ons ongenoegen daar te uiten.

Het adres van de CNV is mij onbekend maar dat komt wel goed.

Laten we er voor zorgen dat we zichtbaar worden in de media.

Als we geen gehoor krijgen dan sluiten we het complex een aantal uren af.

Geen mens er meer in en geen mens er meer uit.

Een cordon om de stadhuizen in het land en dan net zo gespreid als bij de politie acties.

Eerst het VNG dan Den Haag, Amsterdam gevolgd door Rotterdam tot aan Maastricht.

Om blijk te geven van onze onderlinge solidariteit ondersteunen we elkaar bij het uitvoeren van deze acties. Deze strijd gaat iedereen in brandweer Nederland aan!!!!!

Het prikbord is leuk om anoniem je ongenoegen te uiten of de zaak op te kloten maar het levert geen rendement op in onze kwestie. Vroeger noemden we dat, het geouwehoer om de koffietafel. Die tijd is voorbij jullie moeten nu aan de bak anders is het te laat en zal de toekomst weinig goeds te bieden hebben voor de brandweermens.

Ook de oude F.L.O. –ers en de inactieve medewerkers moeten hun deel leveren in deze strijd.

Hoe nu verder? Heel simpel!!!!! Als je dit bericht gelezen hebt dan moet je dit doorspelen naar de actieve leden van de bedrijfsledengroepen. Zijn die er niet en wil je toch in actie komen reageer dan zelf. Vertel het zoveel mogelijk mensen. Informeer andere kazernes dat er een bericht staat op het prikbord.

Landelijk moet er een comité opgericht worden om de acties te organiseren en te coördineren.

Een aantal mensen hebben zich al gemeld maar de selectie moet breder en een landelijke afspiegeling zijn van alle brandweerkorpsen.

Reageren kan door te mailen naar: FLO-ers@hotmail.com

Wij hopen op een groot aantal reacties en een grote actiebereidheid van alle brandweer-mensen. Na inventarisatie van de actiebereidheid zal u verder geïnformeerd worden.

Bij het bestrijden van een incident zijn we een collectief!

Voor het veiligstellen van onze belangen een nog groter collectief!!!!!!

Ton van Vugt

• firefly

Collega,s, het is erop of eronder!!!

Ik ben al zo’n 20 jaar werkzaam bij onze brandweer.

Het uitrukken blijft altijd leuk, keer op keer.

Het redden van mens en dier.

Ik ben van overtuigd dat wij dat allemaal doen, met heel veel plezier.

Maar de arbeidsvoorwaarden en de regels gaan ons steeds verder knellen.

Het VNG is serieus van plan, om ons jongens en meisjes, te vellen.

Ze zien ons als parasieten, ze doen maar, te kust en te keur.

Eerst wordt ons FLO onderuit gehaald, en nu staat de overgangsregeling voor de deur.

Het kan toch zo niet door blijven gaan.

De brandweermensen hebben toch ook rechten of is ze dat bij het VNG ontgaan.

De FLO is niet overeind blijven staan.

En als we niets doen met z’n allen gaat ook onze oude dag naar de maan.

De collega’s van de hermandad willen er graag een paar eurotjes bij.

Wij willen graag een goede oude dag, dat is het enige wat wij willen uit de arbeidsbrij.

Iemand die wil gaan genieten van z’n oude dag houdt niets over.

En schrikt zich wezenloos als men de eerste salarisbrief, van de overgangsregeling, uit de brievenbus tover.

Collega’s uit brandweer Nederland.

Wordt wakker met z’n allen, anders hebben wij straks helemaal niets meer in de hand.

Onze gewaardeerde bonden laten ons wederom onze eigen problemen op knappen

Het moet maar eens een keer genoeg zijn, laten we dan maar eens een keer met z’n naar het VNG toe stappen

Jongens en meisjes, ik heb nu helemaal gehad.

Ik ben dit gezeik echt meer dan zat.

Ik wil normale job, goede arbeidsvoorwaarden en goede omstandigheden.

Dat is iets wat allen brandweerlieden moeten willen, zowel in de kleine als in de grote steden

Dus laten we nu met z’n allen één groot blok gaan maken

En NU zullen wij het VNG eens een keer laten kraken

Mensen wees alstublieft niet bang en gedraag jezelf niet als angsthazen.

Want samen zijn we sterk, ook tegen onze grote VNG bazen!

1 voor allen, allen voor 1

Greets,

Firefy

• middenmoot

Ik als middenmoter ben het helemaal met Ton eens !!!!!!

Het is weer tijd geworden om iets te gaan doen !!!

En iets doen betekent opkomen voor onze rechten !!!!!!

De middenmoot ( en dat ben ik niet alleen) valt steeds tussen wal en schip !

De middenmoot vist steeds achter het net !

De midden moot (en dat zijn dus jullie collegae !) moet de handen ineenslaan !

Wij middenmoters mogen niet denken we zien wel want ik moet nog ff !

Wij middenmoters moeten NU opkomen voor onze collegae die ruim 30 jaar aan onze baas hebben gegeven,en nu met een minimum hun oude dag moeten slijten!

Wij middenmoters MOETEN nu klaar staan voor hen die nu onrecht wordt aangedaan,en voor onze mede-middenmoters eigen toekomst !!

Alles wat ze nu van ons afpakken komt NOOIT meer terug,dus in de toekomst kan het alleen maar slechter worden !!

Dus middenmoters STA OP verenig u en kom op voor je EIGEN toekomst en voor je collega's die er al die jaren voor gezorgt hebben dat wij een toekomst kunnen hebben !!!!

M.v.g De Middenmoot.

• bomberos

Goed gesproken middenmoot.

Dan heb ik gelijk voor jou een adres waar jij je kan opgeven.

FLO-ers@hotmail.com

Zie je op de bijeenkomst.

Sterker door Strijd

• potkachel

Niet lullen , niet wachten ( wachten ??????? )

MAILEN > NU <

F L O - e r s @ H O T M A I L . C O M.

• strijdende-HBT

utrecht doet mee ik heb al gemaild en de ouderen zullen zeker van de partij zijn,jongeren moeten we even vertellen wat er gaande is.

eerst pakken ze ons en dan zijn zij aan de beurt

aktie

• botak gila

perfect Utrecht nu nog AMSTERDAM EN DEN HAAG WAKKER WORDEN en natuurlijk de andere steden KOM OP ALLEMAAL