Beste Allemaal,

Persoonlijk ben ik zeer benieuwd hoe het er in Nederland voorstaat met de actie bereidheid. Utrecht? Amsterdam? Den Haag? Leiden? Delft? Buiten de randstad??

-Vakbond-

Zelf heb ik er weinig kaas van gegeten en ik heb geen idee of het mogelijk is. Maar wie is er in staat te starten met een brede vakbond voor hulpverleners. Het kan een enorm sterke vuist worden.

Beleidsmakers zetten alles op alles om verdeeldheid te creëren. Districten, aannamebeleid, oud tegen jong, politie tegen brandweer en andersom, etc. Wie is er in staat een vakbond op te richten voor hulpverleners! Dan kunnen we als hulpverleners zij aan zij staan. De beleidsmakers zijn dan heel afhankelijk van ons. We kunnen enorm veel bereiken. Politie op ons afsturen? Ow ja, die staken ook!

Nadeel is dat ik niet weet of je mag aanschuiven bij de CAO onderhandelingen en politie is landelijk georganiseerd, brandweer en ambulance zijn gemeentelijk georganiseerd. Wellicht dat de Veiligheidsregio's hiervoor uitkomst bieden. En tja, zijn we hard nodig aan de CAO onderhandelingstafel? Zij maken er toch een zooitje van.

N.B. mocht de pers meelezen: waarom zoveel positieve aandacht voor de politie, terwijl de brandweer er in 2005 minstens even slecht aan toe was en nu is. Daarnaast: wist je dat een brandweerman die 30 jaar de samenleving gediend heeft met ongeveer 1100 - 1300 euro naar huis gestuurd wordt en van zijn wektijden vroeger 18 uur per week pro deo werkte?

Tot op de actiedag. En voor een ieder: sterkte!

Groet,

Een bezorgde collega.