FLO,,,

• John de Goede

Collega,s,

Ik ben blij dat ik naar de Pottumstraat ben gegaan om aan te horen hoe het nu eindelijk helemaal in elkaar zit.

Het maakt me behoorlijk pist-off nu ik eindelijk begrijp dat wanneer we onze flo-gerechtigde leeftijd mogen halen met een hongerloon thuis mogen blijven.

Als je jarenlang jezelf voor 200 % hebt gegeven om de burgerij ten dienste te staan wordt je behandelt als een hond.

Net 130 € boven de armoedegrens , het is @!#$ echt schandalig.

Helaas waren gisteravond de jonkies niet echt ruim vertegenwoordigt maar hoop dat ze vanavond het verhaal op de Frobestrasse wel gaan aanhoren.

Laten we in elk geval donderdag met zijn allen een front vormen en laten zien dat we het menen en niet akkoord gaan met de regeling zoals hij er nu ligt.

Dus collega,s ook in het land , houd dit prikbord in de gaten en ik hoop dat donderdag massaal aanwezig zullen zijn.

Hoe was het ook al weer STERKER DOOR STRIJD !!!!!!! Toch ?

Met vriendelijke brandweergroet

John de Goede Bot-B-Ploeg

• Ruud

John fijn dat je zo reageerd ,.maar jou bevelvoerder die over 3 jaar aan de buurt is weer niet gezien Maar ja die heeft nu een wereld salaris groetjes Ruud zie je morgen

• fire47

Op de leugen-site van het VNG staat het volgende onder de rubriek

Advies CvA: geen lokale aanvulling CAO

Een klein deel van de beroepsbrandweer is ontevreden over de afspraken over het FLO-overgangsrecht in het CAO-akkoord van vorige week. Wij verwachten op lokaal niveau pogingen om hogere betalingen af te dwingen. Het CvA adviseert gemeenten met klem hier niet aan toe te geven!

De reden voor dit advies zijn onder meer:

Op basis van het LOGA-protocol is het niet toegestaan om lokaal aanvullende afspraken te maken.

Mensen die onder het FLO-overgangsrecht vallen hebben verschillende mogelijkheden om hun inkomen aan te vullen.

Een onafhankelijke adviescommissie heeft een positief oordeel gegeven over de afspraken FLO-overgangsrecht.

Met name het stukje: een KLEIN deel van de beroepsbrandweer is een lachertje