belangenvereniging brandweer

• belangenvereniging brandweer

COLLEGA'S

Om maar meteen met de deur in huis te vallen wordt het nou niet eens tijd voor een eigen landelijke brandweer bond die alleen voor de belangen van ons opkomt.

Die gevoelens die er nu weer spelen je in de zeik genomen voelen door je eigen bond spelen bij ons al twee jaar na het z.g. flo akkoord.

Wij hebben in amsterdam een belangenvereniging brandweer opgericht de naam spreekt voor zich.

Wij voldoen nu bijna aan alle eisen om aan de onderhandelingstafel plaats te nemen behalve aan de eis landelijke gespreidheid van leden.

Wij zijn niet van plan om zelf aan die tafel te gaan zitten want dat is niet ons vak wij zijn en blijven brandweerman,maar huren deze in en bij voldoende leden kan je zelfs iemand in dienst nemen reken maar uit b.v. 2000 leden maal 10 euro per maand.

Kijk naar de vrijwilligers hebben nu een eigen bond de minister is zelfs van plan deze groep subsidie te geven terwijl zij nog niet eens aan de eis van twee jaar betalende leden voldoen.

Wij zijn benieuwd hoe jullie er over denken laat maar horen

groeten BVB

Bert van Zaanen brandweer amsterdam

• zwaailampje

Een super idee, er zal genoeg draagkracht voor zijn!!!

• firefly

ik ben voor !!!

• onderbrandmeester

lijkt mij ook een prima idee maak hier meer bekendheid van stuur info naar de korpsen.

• laro

Is wel leuk hoor zo'n belangenvereniging maar ik zie meer iets in het al eerder genoemde op dit forum.

En dat is het volgende:

Beste Allemaal,

Persoonlijk ben ik zeer benieuwd hoe het er in Nederland voorstaat met de actie bereidheid. Utrecht? Amsterdam? Den Haag? Leiden? Delft? Buiten de randstad??

-Vakbond-

Zelf heb ik er weinig kaas van gegeten en ik heb geen idee of het mogelijk is. Maar wie is er in staat te starten met een brede vakbond voor hulpverleners. Het kan een enorm sterke vuist worden.

Beleidsmakers zetten alles op alles om verdeeldheid te creëren. Districten, aannamebeleid, oud tegen jong, politie tegen brandweer en andersom, etc. Wie is er in staat een vakbond op te richten voor hulpverleners! Dan kunnen we als hulpverleners zij aan zij staan. De beleidsmakers zijn dan heel afhankelijk van ons. We kunnen enorm veel bereiken. Politie op ons afsturen? Ow ja, die staken ook!

Nadeel is dat ik niet weet of je mag aanschuiven bij de CAO onderhandelingen en politie is landelijk georganiseerd, brandweer en ambulance zijn gemeentelijk georganiseerd. Wellicht dat de Veiligheidsregio's hiervoor uitkomst bieden. En tja, zijn we hard nodig aan de CAO onderhandelingstafel? Zij maken er toch een zooitje van.

N.B. mocht de pers meelezen: waarom zoveel positieve aandacht voor de politie, terwijl de brandweer er in 2005 minstens even slecht aan toe was en nu is. Daarnaast: wist je dat een brandweerman die 30 jaar de samenleving gediend heeft met ongeveer 1100 - 1300 euro naar huis gestuurd wordt en van zijn wektijden vroeger 18 uur per week pro deo werkte?

Tot op de actiedag. En voor een ieder: sterkte!

Groet,

Een bezorgde collega.

Nogmaals het is niet van mij afkomstig maar het is volgens mij wel het neusje van de zalm als dit lukt.

Peter