Dit zit ik net te lezen op teletekst.
HEFFINGEN GEMEENTE STIJGEN RUIM 4 %
De gemeentelijke heffingen liggen dit jaar4,4% hoger dan in 2007.De stijging komt vooral door de rioolrechten en onroerendezaakbelasting, schrijft het Centraal Bureau voor de Statistiek.
De rioolrechten stijgen met 6,4 %en de opbrengst uit OZB van eigenaren neemt met ruim 4% toe. Dat komt doordat woningen het afgelopen jaar opnieuw zijn getaxeerd. De WOZ- waarde is daardoor gemiddeld 7,8 procent hoger.
Burgers moeten verder 11 procent meer betalen voor allerlei gemeentelijke handelingen. Zo zijn de tarieven voor identiteitskaarten verhoogd en zijn ook bouwvergunningen fors duurder.
Volgens mij is ons salaris niet zo veel gestegen als dat van de gemeentebelastingen. Met andere woorden we worden van dat kleine beetje loonsverhoging dus niks wijzer. Stel je krijgt er 2,2 procent bij en vervolgens moeten wij gemiddels 11 procent meer betalen. Is een aardig groot verschil. Je levert er eigenlijk op in!! De enige die er wijzer van wordt, is de gemeente waar je woont. Dit kan zo niet langer!! En dan te denken van de mensen die met FLO gaan. Die moeten van hun € 1220 plus de 11% stijging aan gemeentebelastingen er nog meer op inleveren. Ik vind het niet vreemd dat er collega's zijn die hun huis te koop moeten zetten.
Beste Actiecommiteé.
Het wordt tijd dat de acties harder worden. Laat de burgemeesters , wethouders , de burgers , het VNG , de vakbonden maar eens voelen hoe wij ons voelen. Laat ze voelen hoe moeilijk wij het hebben. Ook ik heb een koophuis. Ik ben alleenverdiener en heb 2 kinderen die ook ooit gaan studeren ( hopelijk ) Ik ga dit niet redden!! Help ons
Groeten en succes met de voorbereidingen op evt. acties