Geld!!

• brw s

Dit zit ik net te lezen op teletekst.

HEFFINGEN GEMEENTE STIJGEN RUIM 4 %

De gemeentelijke heffingen liggen dit jaar4,4% hoger dan in 2007.De stijging komt vooral door de rioolrechten en onroerendezaakbelasting, schrijft het Centraal Bureau voor de Statistiek.

De rioolrechten stijgen met 6,4 %en de opbrengst uit OZB van eigenaren neemt met ruim 4% toe. Dat komt doordat woningen het afgelopen jaar opnieuw zijn getaxeerd. De WOZ- waarde is daardoor gemiddeld 7,8 procent hoger.

Burgers moeten verder 11 procent meer betalen voor allerlei gemeentelijke handelingen. Zo zijn de tarieven voor identiteitskaarten verhoogd en zijn ook bouwvergunningen fors duurder.

Volgens mij is ons salaris niet zo veel gestegen als dat van de gemeentebelastingen. Met andere woorden we worden van dat kleine beetje loonsverhoging dus niks wijzer. Stel je krijgt er 2,2 procent bij en vervolgens moeten wij gemiddels 11 procent meer betalen. Is een aardig groot verschil. Je levert er eigenlijk op in!! De enige die er wijzer van wordt, is de gemeente waar je woont. Dit kan zo niet langer!! En dan te denken van de mensen die met FLO gaan. Die moeten van hun € 1220 plus de 11% stijging aan gemeentebelastingen er nog meer op inleveren. Ik vind het niet vreemd dat er collega's zijn die hun huis te koop moeten zetten.

Beste Actiecommiteé.

Het wordt tijd dat de acties harder worden. Laat de burgemeesters , wethouders , de burgers , het VNG , de vakbonden maar eens voelen hoe wij ons voelen. Laat ze voelen hoe moeilijk wij het hebben. Ook ik heb een koophuis. Ik ben alleenverdiener en heb 2 kinderen die ook ooit gaan studeren ( hopelijk ) Ik ga dit niet redden!! Help ons

Groeten en succes met de voorbereidingen op evt. acties

• Mountainhouse

Beste BRW S,

Misschien als je vroeger wat beter had opgelet op school bij wiskunde had je makkelijk kunnen berekenen dat het verhaal wat je hier op het forum neergooit niet klopt.

Je zegt dat dat je 2.2 % bij je salaris krijg en dat je 11% meer moet betalen. Dus je salarisverhoging is lager dan de te betalen gemeentelijke belastingen.

Ik zal het even proberen uit te leggen voor je : het riool rechtkost bijvoorbeeld in den haag kost over 2008 +/- 110 euro. Als je daar 6.4 % meer over moet betalen gaat het over een bedrag van 7 euro. Over je OZB ga je 4 % meer betalen. Als je een huis hebt van ongeveer 200.000 euro betaalde je in 2007 133 euro en in 2008 met een stijging van 4 % dus 138 euro. We hebben het dus over een bedrag van 5 euro. ( Rioolrecht + OZB = 12 euro ) Een ID kaart, die je overigens niet elk jaar vervangt omdat hij 5 jaar gelidig is, ga je 11 % meer betalen. Een id kaart kost 40,70 euro. Tel er 11 % bij en kom je uit op ongeveer 45. Een stijging van ongeveer 4.50 euro. Als we het totaal plaatje van de gemeentelijke belstingen gaan bekijken kom je uit op zo'n 500 euro. ( rioolrecht, ozb, afvalstoffenheffing, waterschap enz enz ) Als je in het gekste geval daar 11 % van zou nemen ga je 55 euro PER JAAR meer betalen.

Je salaris bij de brandweer als HBT ligt ongeveer op de 1500 euro netto als je HBT bent. Als je daar 2.2 % bijrekend kom je op 1533 per maand. 12 x 33 = 369 euro PER JAAR. De gemeentelijke belastingen kosten je PER JAAR ongeveer 60 euro meer als je tenminste zo dom bent om elk jaar een nieuwe ID kaart te gaan halen.

Alles wordt duurder in nederland. Dat heet nu eenmaal inflatie. De brandweer kost ook geld. Ergens moet dat geld vandaan komen. En als ze ons gat willen opvullen moet dat geld wel ergens vandaan komen.

Ik ben het helemaal met je eens dat we veel te weinig krijgen en dat het NAR gat zo snel mogelijk gedicht moet worden. Maar probeer wel met overtuigende berichten te komen en niet met populistische uitspraken over dat je 11 % van je salaris aan gemeentelijke belastingen kwijt bent. Je levert namelijk geen 11 % van je salaris is maar betaalt 11 % meer over de gemeentelijke belastingen. Overigens betalen we wel meer verhogingen dit jaar. De benzine wordt alsmaar duurder. Levensmiddelen en verzekeringen. Uiteindelijk zal onze verhoging aardig uitkomen met de totale inflatie die er over 2008 is.

Suc-6 met actie voeren. Hopen dat je er volgende keer bij bent in Rotterdam. want schreeuwen aan de zijlijn en foute verhalen ophangen kunnen we allemaal. Maar opkomen bij de acties is voor veel mensen heel moeilijk.

Mountainhouse

• pim de kazernerat

als het blauw is gedoofd

met het gillen van de sirenes en het flitsen van het blauw

weten de mannen dit is menis er zitten mensen in het nauw

zijn maatjes zijn broeders ze zijn een gezin

als de alarm gaat ,dan is er nog maar een gewin

ze razen door de straten, ze stuiven door de stad

ze hebben echt maar even ,en allen weten dat

met het groeien van de vlammen het bulderen van het vuur

geen baan van acht tot vijf ,het blijft een hels avontuur

het is nog ver ,ze moeten door, sneller dan snel

de rodehaan grijpt om zich heen, kraait om kommer en kwel

het felle blauw doorklieft het zwarte van de nacht

dan zijn ze er eindelijk ,er wordt op hen gewacht

zijn makkers zijn broeders ze grijpen het beest

met zijn allen ze vechten hij word nu bedeesd

de mensen zijn buiten en zijn nu gered

weer hebben ze gewonen al was het maar net

waardering van mensen het lijkt zo gewoon

maar je moest eens weten ,je schrikt van hun loon

nachten op straat en niet bij hun gezin

puur voor een vreemde nooit eigen gewin

en is hij naar jaren versleten en krom

krijgt hij een schijntje en begrijpt niet waarom

trots als hij toen was zijn hele leven lang

heeft hij nu amper geld om te leven, het maakt hem bang

wat heeft hij gedaan dat het zo moest gaan lopen

dat hij voor zijn gezin zelden nog iets leuks kan gaan kopen

is dit dan de man vroeger zo gewaardeerd

het is niet eerlijk , het is verkeert!

pim de kazernerat.

uit de bundel,gevoelige snaar van een kazernerat.

• Gerard

hey kazernerat, je moet iets doen met die gedichten, 't is knap spul. ff de spellingcheck erover en publiceren die dingen!

• pim de kazernerat

heb ik vaker gehoord,mischien op een delfsblauw tegeltje

en aanbieden aan het vng, ha ha ha bedankt maatje.

• pluns

Laten we eens beginnen om Burgemeesters en Werhouders van de beroepskorpen zo.n gedicht te sturen.

Zodat ze dit in de raadzaal kunnen voorlezen,

• parie

De Burgemeester en Wethouders dienen te luisteren naar de Raadsleden deze zijn ook de baas van de gemeente, en door jullie gekozen, waarvan de Fractievoorzitters over het algemeen Brandweer in hun pakket hebben. Burgemeesters zijn marionetten van zowel de Gemeenteraad als van Den Haag en komen hun laatste jaren even uitbuiken in een Gemeente.

Beinvloed de Fractievoorzitters met berichtgeving, want ik heb bemerkt dat als het plaatje Brandweer langskomt in de gemeenteraad, de Fractie's niet genoeg op de hoogte zijn, en de Burgemeester wel.

Daarna volgt de hamerslag en is het te laat.