politie CAO

• brandmeester Snorremans

collega's, wie kan mij uitleggen dat de politie veel strakker in de onderhandelingen zit dan wij? zij hebben zicht op een goed CAO, zijn krachtig genoeg om de minister ter te sturen naar Den Haag om haar werk opnieuw te doen. En wij, wij blijven hangen in huilen met de wolven, oproerkraaien, dreigen iets onder te schuimen en andere nietszeggende actiemiddelen waardoor de bevolking al lang niet meer begrijpt waar het over gaat en alleen maar denkt dat we verwende nesten zijn die de hele dag kaarten op de kazerne. Ik weet wel beter, maar toch…

Heeft het te maken met dat de politie groter als organisatie is dan de brandweer? een eigen bond heeft? ik weet het niet… maar waarom richten we dan zelf geen bond op?

Wie kan het me uitleggen want ik raak er een beetje moedeloos van…

• Joop Schoute

Beste snorremans,

Ik lees dat je zelf het antwoord al weet, het probleem ligt in het feit dat wij aangesloten zijn bij 180.000 andere gemeenteambtenaren.

Een kruimeltjes zijn wij daarvan, dus als 180.000 andere ja zeggen, tegen iets waar wij niet wijzer van worden.

Dan staan we er dus gewoon alleen voor.

Dat is ook de reden dat we zo ongelooflijk hard moeten knokken om iets voor elkaar te krijgen.

Een nederlandse brandweerbond zou misschien een goed oplossing zijn.

Ik hoop dat je het een klein beetje begrijpt.

Knokken dat NU het geen wat we met z'n ALLEN moeten doen.

Streker door strijd!!!

Groet,

Joop

• brandmeester Snorremans

Joop, bedankt voor je reactie. Natuurlijk begrijp ik het. Hoewel niet mijn vrienden heb ik bewondering voor de wijze waarop de politie het aanpakt. De enige reden waarom er nog geen brandweerbond is, is volgens mij de schaalgrootte. De brandweer is natuurlijk ook nog geen éénheid. Zie de NVBR die alle brandweermensen vertegenwoordigt en nu een clubje dat meent op te moeten komen voor de vrijwilligers. Ook deze belangrijke groep werd toch al vertegenwoordigd door de NVBR? Door koninkrijkjes in stand te houden komen we er nooit!!!

• peter vd stel

Dag allemaal

Klopt best allemaal wat hier staat ,blijft staan dat als we kijken naar de opkomst met acties ed het de laatste jaren erg matig was

een ieder lijkt te denken ach het zal wel los lopen allemaal

zo erg is het niet

en tegen die tijd dat ik zo ver ben is het allemaal wel anders

mis dus heren

als jullie liever thuis blijven om elders te klussen of lekker bij de open haard wilen zitten ,je schoonmoeder is elek keer op die dag jarig geef ik je op een briefje dat het mis gaat ''

ik lees nog niets van jullie dat de meeste mensen rond de 500 a 1000 euro minder gaan krijgen per jaar ivm km vergoeding

kijk ff naar je fietsen verg en je mag zo met open baar vervoer

kijk ff naar je centjes die je zou krijgen bij 40 dienstjaren of deel daar van

is er nu ook al af

kijk ff naar je rangen straks wat dat in gaat houden dat zelfs jij evt geen hbt meer zal worden of er nu wel heel lang over zal gaan doen

dat je straks niet met flo mag en ga je toch net ff 1200 euro mee mag nemen

MAAR ja je krijgt het maar Toch ????

en brandweer nederland blijft slapen op een aan tal na

waar zit iedereen ??

er komt als het goed is een spoed bac bij een dacht zelfs deze week nog

worden we nu aan alle kanten in de maling genomen ?? of heb je nou echt niet door wat er gaande is

slaap lekker dan

maar vergeet dus niet dat jullie straks ook de steun nodig hebben van de mensen die nu de kolen uit het vuur halen

gooi nog ff een openhaard blok op het vuur en dommel lekker weg bij het idee dat we straks aan de honger zitten

o ja nog wat schrik je nu ineens wakker en denk je nou ineens gossie er is denk ik iets mis hou dan de data,s in de gaten

lieve acties zijn nu voor bij

we hebben het netjes gedaan alles in de hand gehouden maar als onze v v d vz niet wil

onze bazen niet willen ook al zijn ze zo geschrokken

het v n g met haar voor zitter de landelijke bazen boze brieven zenden dat ze maar niet moeten opkomen voor jou is er iest mis

een ieder die ik spreek heeft zo de pest aan die mevrouw GERPS ihihihhihi

heeft ze blijk baar wel veel macht

en laten ze je gewoon kapot maken

nou tot snel maar weer wij gaan er voor zolang jullie het willen maar steun @!#$ dan ook met zn alle die mensen van AC

gaan jullie slapen nu pak ik ook zeker mn dekbedje en ga mee dromen met jullie

Dank voor die mannen en meiden die er wel elke keer zijn ook die van buiten af

groet peter vd stel

• sharpe

dan slecht die koninkrijkjes!

• peter vd stel

hoi allemaal

zo is wel zondag de dag zit er bijna al weer op

maar wil jullie dit toch nog ff meegeven

vandaag hebben de collega,s uit Amsterdam van zich laten horen ,het gaat van af vandaag samen

hebben hen verteld over onze acties vrr

en ze voelen na een dipje dat ze mee willen

van harte welkom ,wij zijn er blij mee en gaan er nu zeker voor

ze wilden meer grote gem. nu zullen ze het zeker krijgen

ze willen meer troep oke nu zullen ze het zeker krijgen

ik ben blij dat we elkaar weer gevonden hebben

utrecht ,amsterdam rotterdam en veel meer anderen sluiten zich aan

het net gaat sluiten rondom de nek van vng dat beloven we ze

niks meer fluitjes en petjes

de grond zal gaan trillen en de kleur is mooi groen en zwart .

het zal niet aan ons liggen de grote mannen kiezen er voor

gaaf straks blauw en rood samen .krijg je dan geel

o nee een foto met dank je wel van geel

wat zal een stad zijn zonder een brandweer

wat zullen steden zijn zonder een brandweer

en geen politie

dank werkgevers jullie doen het echt perfect snel verkiezingen ik weet op wie ik ga stemmen nu al

sorry ivo jij bent geweest die club is nu voor bij

groet peter

• parie

Dat de Politie sterker is dan de Brandweer, komt omdat zij Rijksambteneren zijn, en daardoor een hele grote groep vormen. Moet de brandweer ook zijn best voor doen, maar dan wel met een goede delegatie die onze belangen vertegenwoordigd.

Paul Riesenbeck, Nar, verkracht en misbruikt door de gemeente Amsterdam en VNG