onderhandeling nar vandaag 20 maart

• Ruud

Geacht actie comite krijgen we vandaag nog een goed paas voorstel ??? Wat er is geboden ?? Graag zo snel mogelijk informatie .! Sorry ik ben zeer benieuwd?? met vriendelijke groet Ruud

• 123 sprits

denk dat ze nog niet klaar zijn het is nu 21:37, zeker een moeilijk overleg anders hadden we het wel gehoord.

• linkeloetje

Er schijnt een principe akkoord bereikt te zijn, uitleg komt nog.

Zie: http//beroepsbrandweer.actieforum.com/

• R.I.P.by VNG

Dit staat op de site van de VRR.

Groeten Patrick

MEDEDELING

08MED00032

Ve i l i g h e i d s r e g i o Ro t t e r d am Ri j nmo n d

Br a n dwe e r

Betreft Werken na 55 jaar Aanmaak

Datum:

20 maart 2008

MEDEDELING

PrintDatum: 20 maart 2008 1

Geachte collegae.

Heden is er overleg geweest met het actiecomité over mogelijke oplossingen voor collegae die vanaf

hun 55 jaar gebruik maken van de overgangsregeling FLO. Eerder heb ik u al gemeld dat we vanaf juni

over zullen gaan tot het maandelijks uitkeren van het vakantiegeld en de eindejaarsuitkeringen.

Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen om binnen mijn mandaat tot een verdere oplossing te komen

omdat ik de reeds geruime tijd bestaande padstelling en de daarmee verbandhoudende arbeidsonrust

wilde doorbreken.

Dit heeft er toe geleid dat we vandaag een voorstel hebben neergelegd, waardoor ook de andere

negatieve effecten verdwijnen zoals “de groene tabel “en de werkgeversbijdrage ziektekosten.

Dit voorstel is door het actiecomité positief ontvangen en zal als zodanig worden voorgelegd aan u.

Over de verdere inhoud zult u via het actiecomité worden geïnformeerd.

Ik ben verheugd dat we gezamenlijk een goed voorstel hebben kunnen doen dat als effect zal hebben

dat medewerkers die met 55 jaar gebruik maken van de overgangsregeling FLO financieel geen

nadelige gevolgen zullen ondervinden.

Ik hoop u hiermee ook een duidelijk signaal te hebben gegeven dat één van onze speerpunten te

weten goed werkgeverschap geen loze kreet is maar serieus vorm wordt gegeven.

Bij het bereiken van de overeenstemming heeft ook de positieve insteek van het actiecomité een grote

rol gespeel. Ik heb mijn waardering hiervoor aan hen uitgesproken.

De algemeen directeur J.D. Berghuijs

De regionaal Commandant E. van Strien