Brief directie VRR

• Ton

Geachte collegae.

Heden is er overleg geweest met het actiecomité over mogelijke oplossingen voor collegae die vanaf hun 55 jaar gebruik maken van de overgangsregeling FLO. Eerder heb ik u al gemeld dat we vanaf juni over zullen gaan tot het maandelijks uitkeren van het vakantiegeld en de eindejaarsuitkeringen.

Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen om binnen mijn mandaat tot een verdere oplossing te komen omdat ik de reeds geruime tijd bestaande padstelling en de daarmee verbandhoudende arbeidsonrust wilde doorbreken.

Dit heeft er toe geleid dat we vandaag een voorstel hebben neergelegd, waardoor ook de andere negatieve effecten verdwijnen zoals “de groene tabel “en de werkgeversbijdrage ziektekosten.

Dit voorstel is door het actiecomité positief ontvangen en zal als zodanig worden voorgelegd aan u.

Over de verdere inhoud zult u via het actiecomité worden geïnformeerd.

Ik ben verheugd dat we gezamenlijk een goed voorstel hebben kunnen doen dat als effect zal hebben dat medewerkers die met 55 jaar gebruik maken van de overgangsregeling FLO financieel geen nadelige gevolgen zullen ondervinden.

Ik hoop u hiermee ook een duidelijk signaal te hebben gegeven dat één van onze speerpunten te weten goed werkgeverschap geen loze kreet is maar serieus vorm wordt gegeven.

Bij het bereiken van de overeenstemming heeft ook de positieve insteek van het actiecomité een grote rol gespeel.

Ik heb mijn waardering hiervoor aan hen uitgesproken.

De algemeen directeur J.D. Berghuijs

De regionaal Commandant E. van Strien

• Blusser5st

Hallo Ton

Ziet er geweldig uit.

Hartelijk gefeliciteerd met het voorlopig resultaat.

Toch nu al een kritische vraag:

Ik lees in de brief en ik citeer: - (“ over mogelijke oplossingen voor collegae die vanaf hun 55 jaar gebruik maken van de overgangsregeling” FLO.)-

En een stuk verder in de brief ik citeer: - ( “dat medewerkers die met 55 jaar gebruik maken van de overgangsregeling FLO financieel geen nadelige gevolgen zullen ondervinden.”)-

Betekend dit dat het alleen de 55 jarigen onder de afbouw gerechtigden zijn die hiervoor in aanmerking komen ????? (dit zou dan maar voor een heel beperkte groep afbouw gerechtigden gelden)

Of geld het ook voor de FLO-afbouwgerechtigden, die volgens staffel uit mogen treden op hun 56e, 57e,of 58e leeftijd jaar. (en dat zijn er echt veel meer)

Dat komt er in mijn persoonlijke beleving, in de tekst namelijk (nog) niet volledig uit.

Ik wil met deze vraag echt niemand tegen de borst stuiten, en jullie hebben al aangegeven dat de tekst nog moet worden aangepast, maar de ervaring leert, dat teksten in overeenkomsten en voorstelllen, voor alle partijen helder en maar op één manier uitgelegd moeten kunnen worden.

Dat is namelijk wel één van de vele redenen waar alle onenigheid om het akkoord en de FLO-afbouwregeling om begonnen is. Alle instanties konden het op hun eigen wijze interpreteren en wij waren vervolgens de dupe.

Mvg Blusser5st

• ladder49

Dat ben ik helemaal met je eens Blusser5st, hopelijk gaat het ook de “grote groep” aan.

Ben erg benieuwd naar de volledige tekst, uitgewerkt en al. We wachten af, groeten uit Utrecht.