afspraken Levensloop

• brandje

beste mensen

laten we er op aandringen dat we inzicht krijgen in het bedrag dat de levensloop op je 59e gaat uitkeren.

er is nu aktie door ons gevoerd over het Bruto - Netto

maar op ons 59e moet het ook echt 70% zijn van ons laatst verdiende loon met de jaarlijkse stijgingen.

en op ons 62e moet het ook 70% blijven en moet het niet zo zijn dat we ons halve ouderdomspensioen opvreten.

dat is geen afspraak ( 2005 )

groet rien

• FLOdewijk55

Hoi rien,

Als je naar de site van Loyalis gaat. Kun je inloggen op mijn loyalis, daar kan je je opgebouwde kapitaal zien. Ik zou graag willen weten hoeveel % rendement Loyalis behaald heeft in 2007. Omdat ik naar een andere levensloopaanbieder ben gegaan. Wil ik graag kunnen vergelijken of ik bij mijn levensloop aanbieder meer rendement behaal. In 2007 was mijn rendement 5%, en ik hoef geen premie voor overlijden af te sluiten en mijn nabestaanden krijgen 100% van wat ik gespaard heb als ik mocht komen te overlijden.

groetjes bert

• fire47

Het versterkt pensioen na je 62 is geen kadootje, het is een sigaar uit eigen doos en wordt in mindering gebracht van je pensioen dat je bij 65 zou krijgen.

Wanneer gaan we het VNG kussen, want we worden weer genaait.

• j.kempenaars

geachte collegas,

Ik ben al een tijdje gepensioneerd dus ik heb niets met een levensloopregeling te maken gelukkig voor mij maar minder gelukkig voor jullie.

Nu is het zo dat flo wel aardig is maar dat elke opslag van mijn fpu gedeelte van mijn flo afgetrokken wordt.

Mijn netto bedrag per maand is 1587euro maar daar gaat wel 240 euro zorgtoeslag af.

Ik ben er sinds de invoering van de zorgtoeslag ongeveer 140 euro bij in geschoten.

Ik praat dus over 70%.

Ik zou als ik jullie was ook vragen of de levensloopregeling van loyalis een vaste rente beoogt of dat het in beleggingen is gestoken want als dat zo is zou ik maar niet op al te veel rekenen.

Dus die vetpot van de oud flo ers valt ook wel mee.1337 euro.

Ik zou zeggen blijft allen allert

Groet jack kempenaars

• rotterdam

Als ik dit zo lees is bij de gene die nu 1200 euro overhouden ook al de IZA vanaf of heb ik het mis…

• j.kempenaars

Ik hoop voor degene die nu weggaan dat het zo is.

Dat weet ik dus niet.

• gerard

ja dat klopt, IZA is er af dan.