Raadpleging achterban!!!

• Joop Schoute

Collega’s en Strijders,

Het actiecomité van de VRR heeft een principeakkoord bereikt met de directie van de VRR over reparatie van de

FLO / NAR regeling.

Dit akkoord willen we graag ter instemming aan jullie voorleggen!!!

Deze achterban raadpleging zal in samenwerking zijn met de ABVA/KABO.

Als je mee wilt praten of als je stem wil laten horen kom dan op;

16-04-08 op de Kazerne Frobenstraat.

&

17-04-08 op de kazerne Pottumstraat.

De vergaderingen zullen om 19.30 uur aanvangen, de deur zal om 19.00 uur geopend zijn.

Kom dus allen!!!

Met vriendelijke groet,

Namens het actiecomité

Joop Schoute.

• Oud hbt

Hallo Actiecomité,

Allereerst mijn complimenten voor jullie inzet en alle gesprekken welke jullie hebben gevoerd.

De “uitslag” evenwel van het “akkoord” kan denk ik toch velen niet erg bekoren, en wel terugkomen met een “minimale arbeidsinspanning” ca. 4 jaar lang.

Ik begrijp héél goed jullie uitleg én ook dat de reparatie van deze CAO helaas niet meer mogelijk is, MAAR begrijp goed dat wij hebben gestreden voor een FLO (nu NAR) om ERUIT te gaan. Door deze regeling blijf je dus gewoon dat blauwe pakkie 4 jaar lang 1 dag per maand aan te trekken, soepel omgaan of niet.

Na de eerste paar maanden gaat dit best maar na 6 maanden, 12 of nog langer zullen de meeste “collega's” denken, wie is die ouwe kansloze hbt.

Erg triest zou dit zijn, om dan nog iets te moeten doen, schooltje bezoeken, object bezoeken, of garage vegen, nee ik vind (velen met mij) dit geen oplossing.

En nog erger:

Wat te denken van overwinteren, zéér lange vakantie's (moet je zeker nog verlof vragen BAH of erger EMIGREREN ???????!!!!!!!!!!!!!!

In mijn ogen DE OPLOSSING !!!!!!!!!!!!!

De enige juiste zou in mijn ogen kunnen zijn, zoals eerder genoemd, direct aansluitend na 55 jaar, alle dagen in dagdienst draaien, en onze baas moet dit

dan CREATIEF wegzetten verdeeld over 4 jaar !!!!!!!!!

Je hebt dan alle 48 dagen netjes gewerkt, bent nog bekend in de organisatie, en klaar is Kees.

Ik hoop dat jullie hier toch nog iets mee kunnen.

Verder uiteraard veel sterkte met alle onderhandelingen !

• Mickey Mouse

Zeg ouwe hbt,

die oplossing vindt ik heel erg goed, alleen jammer dat je dit moet doen om een beetje “salaris” te krijgen. Als het aan mij lag, mag je gewoon lekker thuis blijven.

Persoonlijk vindt ik het een kwalijke zaak als je zolang voor de dienst bent bezig geweest, dat je dan terug moet komen.

Ga je goed en geniet van je verdiende vrije tijd.

Mickey Mouse.

• strijdende-HBT

Ik vind het ook waardeloos het idee dat van de min. werk inspanning.

Direct achter elkaar lijkt me veel beter als inderdaad 4 jaar lang terug komen .

De argumenten van de oud hbt zijn heel duidelijk.We blijven dan nog steeds overgeleverd aan de grillen van onze werkgever.ivm met vrij vragen .

Voor de rest meer dan hulde voor jullie goede resultaten bedankt en hoop dat er nog wat gedaan kan worden aan de terug kom dagen.Creatieve geesten genoeg denk ik.

Maar klaar is klaar ook na 55 jaar.

• rotterdam

Ik waardeer de inspanning van het actie commité, maar ik weiger te accepteren dat je na je 55 jaar nog terug moet blijven komen, waar heb ik al die jaren voor gewerkt, 2 jaar geleden hebben we ook verloren, 55 jaar weg, alleen de gene met 20 jaar of langer kan lekker weg op zijn 55 jaar…..trap er niet mannen, ik weet het actie commité doet zijn best, maar de FLo-er moet gewoon geld erbij krijgen, en niet weer moeten werken voor geld….

• peter vd stel

Hallo allemaal

Zou het niet beter zijn eerst ff de uitleg af te wachten en te luisteren wat we gaan vertellen

alvorens nu al te gaan gillen

je zou het ook mogen doen met minder denk ff aan de 1200 euro

we zouden ook eerst ff na kunnen denken maar ik beloof je dat dit het bod is waar we mee zullen komen

zijn er mensen die meer willen of een beter bod kunnen krijgen

GRAAG

natuurlijk hebben jullie het laatste woord ik ben er dol blij mee .

we zullen natuurlijk luisteren wat jullie willen

maar geloof me je mag en kan niet aan het cao sleutelen

en dit is een goede oplossing en wil je weg met 55 is die oplossing er

groet peter rotterdam schreef:

>

> Ik waardeer de inspanning van het actie commité, maar ik

> weiger te accepteren dat je na je 55 jaar nog terug moet

> blijven komen, waar heb ik al die jaren voor gewerkt, 2 jaar

> geleden hebben we ook verloren, 55 jaar weg, alleen de gene

> met 20 jaar of langer kan lekker weg op zijn 55 jaar…..trap

> er niet mannen, ik weet het actie commité doet zijn best,

> maar de FLo-er moet gewoon geld erbij krijgen, en niet weer

> moeten werken voor geld….

• Oud hbt

Er MOET gewoon links-of rechtsom een constructie gevonden worden om alle dagen direct achter elkaar te werken, DIRECT na je 55e verjaardag. Dus 4 jaar x 12 dagen = 48 dagen en klaar.

Onze baas, de Commandanten, de werkgevers (Gemeenten) en of belastingdienst etcetc kunnen e.e.a. vast tesamen afspreken, alleen de vraag is wil men dit?!

Door deze “constructie” heeft men 48 dagen de beschikking over een erg goed

op de hoogte zijnde collega, welke de organisatie door en door kent en alle collega's en wegen kent.

Indien men hiermee wacht krijgt men maandelijks een minder soepele aktievere collega, welke er absoluut geen zin meer in heeft !

DUS mijn mening en die van velen is echt, we willen als het moet best wel werken, maar dan direct en niet verdeeld over 4 jaar !!!!!!!!!!!!!

• peter vd stel

hoi oud hbt

jammer dat je zo je naam neer zet hihihihi

ik besef heel goed wat je wil is over nagedacht zelfde regel als den haag

maar wat nu als men dat niet wil

zeg je dan zet dit maar op scherp?? en ik denk en weet bijna zeker dat men alles in trekt

wil jij die kar trekken ????

of zeg je laat me ff afwachten wat wij als ac te zeggen hebben

Ik zal je uit grond van mn hartje zeggen ik durf DIE strijd niet aan

ik begrijp je en ik weet wat je wil zeggen

maar het risico durf ik niet aan

wil wel vechten geen punt maar denk dat het niet hoeft en ik durf het niet aan

Jij wel ? kom dan aub in het ac en dan gaan we de strijd aan ik denk nogmaals dat dit is wat wij konden doen

probeer je naam eens te typen kan ik daar een mens bij zetten wees niet bang het is zo raar zo he voor een eerlijke strijd

luister straks wat we gaan vertellen en beslis dan wat je wil

maar geloof me dat ik er mee stop niet driegend hoor of boos

maar gewoon ik denk dat dit het is

groet peter

Oud hbt schreef:

>

> Er MOET gewoon links-of rechtsom een constructie gevonden

> worden om alle dagen direct achter elkaar te werken, DIRECT

> na je 55e verjaardag. Dus 4 jaar x 12 dagen = 48 dagen en

> klaar.

>

> Onze baas, de Commandanten, de werkgevers (Gemeenten) en of

> belastingdienst etcetc kunnen e.e.a. vast tesamen afspreken,

> alleen de vraag is wil men dit?!

> Door deze “constructie” heeft men 48 dagen de beschikking

> over een erg goed

> op de hoogte zijnde collega, welke de organisatie door en

> door kent en alle collega's en wegen kent.

>

> Indien men hiermee wacht krijgt men maandelijks een minder

> soepele aktievere collega, welke er absoluut geen zin meer in

> heeft !

>

> DUS mijn mening en die van velen is echt, we willen als het

> moet best wel werken, maar dan direct en niet verdeeld over 4

> jaar !!!!!!!!!!!!!

• Joop Schoute

Allerbeste oud HBT-er,

Het natuurlijk brandweer eigen om aleen de negatieve aspecten op het forum neer te knallen.

Ik zou graag van jou willen weten wat jou beweegredenen daar voor zijn??

Altijd negatief, het makkelijker om over de zeik te gaan, dan eens een keer te zeggen van, het ziet er goed uit of we wachten eerst eens af wat er te melden is.

Als je een kerel bent kom je een van de dagen en maak je jezelf kenbaar.

Dan zal je zien dat het helemaal niet zo slecht is als jij doet voorkomen.

Graag tot ziens oud HBT-er op de raadpleging

Met collegiale groet,

Joop Schoute

• rotterdam

Het is toch te gek voor worden, dat als je met FLO gaat, dat je terug moet blijven komen om het geld te krijgen, en weer een beetje normaal maand loon krijgt……te gek voor worden…55 jaar stoppen…is stoppen…we motten gewoon geld erbij krijgen…dat is duidelijk…maar niet meer werken…die VNG lig helemaal in de stuip van het lachen