Vandaag zijn de besprekingen afgebroken tussen vakbond AbvaKaboFNV en VNG over de reparatie van bepaalde problemen bij een te lage pensioenopbouw.
beste job
dat geeft al aan dat er nog geen cent vooruitgang in de hele zaak zit en dat de Cdt,en ook nog niet echt voet aan de grond hebben gekregen bij de VNG.
de mijn werkers in China worden op een zelfde manier behandeld, daar vallen doden en men laat het zo.
hier mag je 30 jaar de kans lopen op een ernstig ongeluk tijdens je werk en krijg je al die jaren maar 2/3 van je uren betaald en daarna mag je net als in China aan de geeuwhonger
er blijft weinig over dan als de zaak bij de VRR niets opleverd, verder aktie voeren, en dan gelijk de Levensloop en het versterkt O.P. in orde maken.
groet Rien
De VNG weigert categorisch elke reparatie van welk probleem dan ook. Vanuit de oer gedachte van ambtenaren “vast werk, vaste armoe” troostten we ons ooit met de gedachte dat in ieder geval de secundaire arbeidsvoorwaarden goed geregeld waren. Dat is de afgelopen jaren allemaal stap voor stap afgebroken. En nu zijn ze bezig om de rest naar de klöte te helpen. Je hebt gelijk, als we niks bereiken moet de beuk er maar weer in.
Wat mij echt verbaasd is dat er bijna alleen ouwetjes zich druk maken, actief zijn en reageren. De jonkies krijgen het straks misschien nog veel slechter: slechte pensioen opbouw, TOD misschien onder druk, na twintig jaar weer een nieuw baantje zoeken, 7 dagen van de week 12 uur per dag werken, ander rangenstelsel enz.
Zouden die denken, wie dan leeft……of zijn ze zo naïef dat ze er nog niet over nadenken in de hoop dat het allemaal wel goed komt.
de jongeren zullen toch wel een keer voor zich gaan rekenen en dan tot de ontdekking komen dat alles onder hun handen afgebroken wordt.
de statistieken wijzen uit dat er gemiddeld per jaar 2 BRANDWACHTEN DE DOOD VINDEN TIJDENS WERKZAAMHEDEN.
en dan voor dit salaris en de secundaire voorwaarden.
.
het is triest zoals alles naar de klote geholpen wordt.
gr r.brandje
Sorry hoor.
Maar volgens mij heb jij niet goed om je heen gekeken op de Coolsingel.
Daar waren wel degelijk veel jongeren aanwezig.
Wat mij verbaasde was dat veel toekomstig F.L.O.ers van 50 tot 55 jaar niet aanwezig waren.
En jij weet wie er dan bedoeld worden.
Ook waren er maar weinig net uitgetrede F.L.O.ers aanwezig.
Ook die ken jij.
En volgens mij heb jij hier ook verteld dat we ons rustig moesten houden, want het komt allemaal voor elkaar.
Er waren nog maar een klein aantal zaken die besproken moesten worden.
Nee het komt wel goed.
En ja, ikgeloof best wel dat he AC.hard heeft gewerkt.
Maar ik denk, nee weet het wel zeker dat we weer aan het lijntje zijn gehouden.
Ook door onze dikke baas op de 23e, want een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken
Mijn idee is om weer op de koffie te gaan.
Ik drink hem niet meer zwart, ik wil er nu melk en suiker bij..
Sterker door Strijd?
In algemene zin heb je gelijk als je stelt dat er ook ouwetjes zijn die zich kennelijk niet druk maken. Op de Coolsingel was maar 1 onderwerp aan de orde nl. de flo / nar reparatie. Ook ik was er niet maar met 3 bypasses en diabetes leek me dat geen goed plan. Op de achtergrond doe ik toch aardig wat werk denk ik. Zie o.a. naast het AC ook het forum waar veel tijd in zit.
Ik doelde meer op de arbeidsvoorwaarden waar de jongeren mee te maken hebben / krijgen. En dat daar de jonkies zich blijkbaar niet druk over maken want ik zie niemand opstaan om daar mee aan de slag te gaan.
Ik heb nergens gezegd dat we ons rustig moeten houden als het gaat om wat de VNG allemaal uitvreet. Dat is een heel ander verhaal en daar zijn we nog lang niet mee klaar.
Waar ik het over heb gehad is de LOKALE regeling die we in Rotterdam voorgelegd hebben gekregen. Die staat helemaal los van de VNG en dat is dus een heel ander onderwerp. De regeling was voor ons niet ideaal maar wel aanvaardbaar, vandaar dat we dit aan de mensen wilden voorleggen. Ik heb de stukken gezien waarin de belastingdienst aangaf akkoord te zijn met de regeling. Op het laatste moment, al dan niet onder druk van de eerder genoemde VNG, is dit weer ingetrokken. Dat kon niemand, wij niet en ook onze baas niet voorzien.
Aanstaande maandag krijgen we de nieuwe stukken met nieuwe berekeningen te zien en weten we weer waar we aan toe zijn. De 25ste wordt dit besproken met de directie. In plaats van negatief te zijn probeer ik samen met het AC iets aan de situatie te doen. We blijven kritisch positief totdat het tegendeel vaststaat.
Dat is een iets andere instelling dan bij sommige mensen die vinden dat niks deugt en die nooit verder komen dan dat. Die zie ik ook nooit aan de onderhandelingstafel terwijl juist daar uiteindelijk alle oorlogen eindigen.
Je kent ze vast wel.
Hoiiiiiiiiii allemaal
zoals jullie weten zitten we nog altijd niet stil en zullen we door gaan tot het gaatje
Maar een ding laten we stoppen met de bal te spelen oud komt niet jong komt niet
volgens mij waren er veel jongeren en ouderen
mensen hebben soms verplichtingen ik ken er zat die het heel erg vonden dat ze daar niet bij konden zijn op de coolsingel
deze mensen hadden een goed excuus en worden zeg maar de huid volgescholden jammer
waar het omgaat ,het ac was tevreden met opkomst van div korpsen en om het niet uit de hand te laten lopen hebben we gekozen voor een nette actie tot nu toe
as vrijdag de 25e komen we op wpc bij elkaar op het verzoek van de directie en wij zullen daar natuurlijk ook zijn
en zoeken naar een oplossing ,samen met mt en ac
stop nou eens om de oude wonden open ta maken ook deze collega,s doen hun best en als wij dat zeggen is het openbaar neem je dat aan of je heb geen vertrouwen in ons
wij hebben in goed overleg en de door het mt genomen beslissing om het op te lossen ook zal het evt een hoge prijs hebben voor de dienst
en als we er niet uitkomen as vrijdag zou ik me voor kunnen stellen dat we idd op de koffie gaan bij belasting dienst en onze vrienden vng
en zoals we jullie hebben beloofd zullen we daar en dag vertoeven die heel erg lang zal heugen
wij kozen voor een net overleg de baas heeft een goede oplossing aan gegeven die zelfs het cao NIET zal aantasten
DUS het is gewoon brandweertje pesten zonder aan te geven waarom
pesten vind ik goed en leuk
MAARRRRRRR daar komt dus volgende week een eind aan
daarna zal het een naar voor en najaar worden en zullen de remmen los gaan
ik hoop dat ze wakker zullen zijn bij het vng en nadenken
iets minder gouden handdrukken en geld over de balk gooien in putten blijft er geld over voor hard werkende mensen
en waar blijft nu ook weer na het zuur het zoet balkenellende
denk straks ff na welke partij je gaat stemmen
dus mannen en vrouwen stop met wijzen we zijn een en wel eens geschreven hier
wij doen het open en netjes we wilden geen brandweer uit nederland en belgie op de coolsingel vng
maar dat zou zo maar ineens kunnen de tel gaat elke dag wel paar keer wanneer en waar
de boodschappen zijn ingekocht en liggen ergens opgeslagen wij het ac en de directie waren blij met de oplossing en dat nemen ze ons niet af
groet peter tot na de 25e april bomberos schreef:
>
> Sorry hoor.
> Maar volgens mij heb jij niet goed om je heen gekeken op de
> Coolsingel.
> Daar waren wel degelijk veel jongeren aanwezig.
> Wat mij verbaasde was dat veel toekomstig F.L.O.ers van 50
> tot 55 jaar niet aanwezig waren.
> En jij weet wie er dan bedoeld worden.
> Ook waren er maar weinig net uitgetrede F.L.O.ers aanwezig.
> Ook die ken jij.
> En volgens mij heb jij hier ook verteld dat we ons rustig
> moesten houden, want het komt allemaal voor elkaar.
> Er waren nog maar een klein aantal zaken die besproken
> moesten worden.
> Nee het komt wel goed.
> En ja, ikgeloof best wel dat he AC.hard heeft gewerkt.
> Maar ik denk, nee weet het wel zeker dat we weer aan het
> lijntje zijn gehouden.
> Ook door onze dikke baas op de 23e, want een vos verliest wel
> zijn haren maar niet zijn streken
> Mijn idee is om weer op de koffie te gaan.
> Ik drink hem niet meer zwart, ik wil er nu melk en suiker bij..
>
> Sterker door Strijd?
Dag beste Berend,
Vindt het niet een zaak dat we hier het aantal aanwezigen van een bepaalde leeftijd moeten opnoemen die “ gereageerd en actie gevoerd hebben ” .
Dat siert de zaak niet.
Een ieder weet nou wel waar het om draait .> punt uit <
“alle oorlogen eindigen aan de onderhandelingstafel ”?
In dit “ polderland ” helaas vaak zonder echte oorlog > wees eerlijk , is er al oorlog gevoerd dan ? .
Geen verfbommetje of wat dan ook , en dan al het maximale resultaat.
natuurlijk een oprecht krediet aan alle mensen die hebben onderhandeld , maar in dit land is het zo langzamerhand een regel dat DIT te mooi is om waar te zijn.
Neem een voorbeeld aan het “politie accoord ” ……. FANTASTIES !!! ( toch ??? )
zo fantasties dat er slechts een eindstemming was van ongeveer 18 % van de leden.
jajaja - dat - was “ oorlog ” …………
begrijp je wat ik bedoel ?!.
Goed , we kijken, net als peet zegt ,uit naar de uitkomst van de 25e …….
tuurlijk moeten we geduld hebben tot deze uitkomst……
laten we in de tussentijd niet de frustraties op elkaar botvieren.
maar in -mijn - beleving ook niet meer aankomen op hoe mooi ons “ onderhandelingsmodel ” is in dit “ polderlandje ”
echt…….de leugen >>> regeerd <<<
met vriendelijke groet ,
Potkachel
Beste potkachel, ik ben niet over de Coolsingel begonnen en er was van mijn zijde ook geen sprake van een verwijt naar wie dan ook. De Coolsingel is door bomberos genoemd en niet door mij. De actie op de Coolsingel ging over waar de ouwetjes mee geconfronteerd worden en werd gesteund door zowel jong als oud, dat zal ik zeker niet tegenspreken.
Maar ik sprak in mijn bericht alleen mijn verbazing uit over het feit dat de jonkies zich niet druk lijken te maken over HUN toekomst. Ik noemde daarover in mijn bericht de:
“slechte pensioen opbouw, TOD misschien onder druk, na twintig jaar weer een nieuw baantje zoeken, 7 dagen van de week 12 uur per dag werken, ander rangenstelsel enz.”
Dat is dus iets heel anders dan de discussie over de FLO / NAR, in ieder geval heel anders bedoeld. Verder verwijt bomberos mij dat ik zou hebben gezegd dat iedereen rustig moet blijven omdat het allemaal wel goed komt. Daaraan verbind hij vervolgens alles wat met de FLO / NAR regeling en de VNG te maken heeft. Als er iemand is die weet dat het nog lang niet goed is ben ik dat wel, zie ook de berichten op mijn forum.
Ook dat klopt dus niet.
Ik heb alleen aangegeven dat de LOKALE overeenkomst er goed uitzag. In ieder geval goed genoeg om aan de achterban voor te leggen.
Begrijp me goed, iedereen heeft recht op een eigen mening en onderlinge ruzie is het laatste wat we nodig hebben. Ik vind het alleen jammer als iemand onterecht een verwijt uit en dat volgende berichten daar weer op inhaken en daarbij voorbij gaan aan het oorspronkelijke bericht . Dat trekt alles uit de context en daar schiet niemand iets mee op.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?