3 brandweermannen Eelde overleden.

• gunsmoke

lees voor

17:22 09 Mei 2008

Drie doden bij brand in scheepswerf

Drie brandweermannen zijn omgekomen bij een brand op een scheepswerf in De Punt, in Drenthe. De brand brak door nog onbekende oorzaak aan het begin van de middag uit. Diverse brandweerkorpsen uit de buurt rukten uit, waaronder dat van vliegveld Eelde. Wie de slachtoffers zijn is nog niet bekendgemaakt.

Op de werf aan het Noord-Willemskanaal worden plezierjachten onderhouden. De nabijgelegen afritten van de A28 zijn afgesloten. De brandweer is het vuur nog niet meester, maar levert geen gevaar meer op voor de omgeving.

De gemeente Tynaarlo, waar De Punt onder valt, heeft een crisiscentrum ingericht.

bon: NOS

Mijn deelneming aan de families en het korps Eelde.

• Gerard

ongelofelijk. mogen zij rusten in vrede.

• Bas

Mijn deelneming gaat ook uit naar de families en ook het korps Eelde die nu “onze” collega's moeten missen. Heel veel sterkte gewenst.

Bas

• firefly79

Ook mijn deelneming gaat uit naar de nabestaanden, collega's en dorpsbewoners.

Familie gedompeld in rouw

Een dorp gedompeld in rouw.

Een korps gedompeld in rouw.

Een gemeente gedompeld in rouw.

En de Nederlandse brandweerwereld…een zwarte bladzijde.

Laten we allemaal stil staan bij hetgeen gebeurd is.

Ook wij staan bloot aan dit grote gevaar.

Tijdens de dag van de begravenissen op onze kazernes de vlag half stok hangen?

Denk er eens over na!!!

Sterkte allemaal…

• k100rs

Inderdaad erg triest en kan ons allemaal gebeuren.

Zover bij mij bekend ging men er vanuit dat er nog iemand vermist was toen de brandweerlieden naar binnen gingen.

Mijn medeleven gaan uit naar nabestaanden; familie en het korps.

Wat betreft het halfstok vlaggen met de brandweer vlag, volgens mij is dit volgens het vlaggenprotocol van de NVBR al vanaf het bekend worden van overlijden tot en met de dag van de begrafenis.

zie hieronder de tekst uit het vlaggenprotocol

:

Overlijden collega in repressieve dienst

Na het overlijden van een brandweerfunctionaris in repressieve dienst wordt de brandweervlag op alle

brandweerkazernes en/of -garages in top gehesen, waarna hij tot de helft wordt gestreken (halfstokdus) en wel vanaf de eerste werkdag nadat het overlijden heeft

plaatsgevonden tot en met de dag van de begrafenis.

Dus wat mij betreft in heel nederland de brandweervlag halfstok.

• kazerneosdorp

Maakt helemaal niets uit een vlaggenprotocol.

Als er brandweermannen overlijden dan gaat de vlag gewoon half stok. Klaar. Daar kan een mannetje achter een bureau helemaal niets aan doen.

• Tasje

Mooi gesproken!

Grt. uit Rdam.