Schandalig

• Q

Eén van onze omgekomen collega's uit Eelde hiel een website bij: http://www.egbertsbrandweersite.nl/

Na zijn overlijden heeft zijn zoon het stokje overgenomen.

Op die wesbsite staat ook een gastenboek waarin nu volop condoleances binnenstromen. Het volgende kwam ik daar tegen:

Lullig voor de nabestaanden.

Maar als brandweerman loop je nu eenmaal risico's.

Comes with the job.

r.i.p.

Nu vraag ik je: dat doe je toch niet !?!!

Wie plaatst er nou zo'n harteloos bericht? En nog wel op de website van één der getroffenen !!

Dit is het e-mail adres van degene die het bericht plaatste. Doe er maar mee wat je wilt…

h.gerritsen@casema.nl

• dpl

ik heb hem een mail gestuurd.

wat een mafkees!! zie kopie

wat ben jij een ongelovelijke mafkees. comes with the job!!??

ik hoop voor je dat je ons nooit nodig bent!!

afz. zeer teleurgestelde brandweerman

• Remco T

Zeer teleurgestelde brandweerman,

"wat ben jij een ongelovelijke mafkees. comes with the job!!??

ik hoop voor je dat je ons nooit nodig bent!!“”

Geen fraaie woorden van een hulpverlener, maar gelukkig behoeft de klant zich niet te legitimeren alvorens hem hulp wordt geboden!

• dpl

hoezo, op het mafkees na, staat er toch niets raars,

• Remco T

DPL, Ik help je even “ik hoop voor je dat je ons nooit nodig bent!!”

Ik vind dat raar, beter gezegd ongepast!

• dpl

dat kun je inderdaad anders intrepeteren, maar het is bedoeld zoals het er staat, dus geen verwensing ofzo.

• Remco T

Oké geen verwensing, maar dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig wat je bedoeld, immers ik interpreteer het anders, stel hij/zij heeft je wel nodig.

Brutale vraag, maak je overigens deel uit van een korps en wat is er nu werkelijk mis met zijn opmerking, vrijheid van meningsuiting noemen we dat in onze samenleving/rechtsstaat, dus ook jij mag zeggen wat je wilt en ik mag dat vanuit mijn professie ongepast vinden, opgelost!

• dpl

ten eerste : ik maak deel uit van een korps

en wat er mis is met zijn opmerking: de plek waarop hij deze plaatst. te weten, de web site die (mede) beheerd werd door een van de 3 omgekomen slachtoffers.

de kern van wat hij zegt, is mischien wel waar, maar de plek en de manier van opschrijven vind ik zeer ongepast en kwetsend naar de directe nabestaanden.

als hij een soort gelijke opmerking (liefs iets genuanceerder verwoord) hier had geplaatst, op een gepaster moment, had dit best een goede discussie op kunnen leveren.

en om nog even op het eerste terug te komen: als hij mij/ons nodig is, zal hij van mij altijd hulp krijgen net als ieder ander. want dat is mijn profesie, redden van mens en dier. ongeacht wat dan ook.

en, ok. misschien had ik me ook duidelijker moeten verwoorden. terug lezend kun je er idd meer kanten mee op dan mijn bedoeling was.

• Remco T

dpl, sportief, opgelost, zand erover.