Brandveiligheid

• anne

Beste lezers,

Misschien dat jullie me kunnen helpen. Bij mij op het werk zitten we als ratten in de val wanneer er een brand uit zou breken.

We hebben een trappenhuis waar je bij brand gebruik van moet maken, maar als je je in het trappenhuis bevindt, kun je er alleen nog maar in de kelder uit. Van alle andere verdiepingen (10) is de klink er aan de binnenkant uitgehaald, zodat je er niet meer in komt.

Verder bleek van de week bij een brandslangcontrole dat niemand wist waar de hoofdkraan in het pand zat, terwijl de kraan ieder jaar is goedgekeurd. Voor de duidelijkheid: de kraan was dicht en bleek in een ander bedrijf te zitten, die via een branddeur wel te bereiken was, maar waar we zonder sleutel niet kunnen komen. Blusdekens missen, BHV al jaaaren geen oefening meer gehad etc. etc. De directie weet hier van, maar geeft aan: We hebben wel wat anders te doen.

Zo heb ik nog wel tig voorbeelden.

Wat kunnen we doen? Ik heb helemaal geen kennis van zaken, maar ben alleen ongerust. Is er een instantie die ik kan benaderen? Ik neem aan dat er een inspectie is oid.

Alvast bedankt,

Anne.

• Remco T

Anne,

Begin met de brandweer, afdeling preventie te bellen, daar zullen ze je vast wel willen helpen.