brandweer personeel geeft strijd op

• brandje

beste mensen

als je de berichten hoort en leest, zie je dat de gemeenten of de commandanten wel enige beweging doen naar het personeel ( NAR regeling )

maar de belastingdienst werkt tegen, en de vng trekt zijn 500 euro,s terug.

dus het bedrag dat je er op vooruit gaat, na 34 jaar uitrukdienst is ( 1 dag per maand werken tegen krantenjongen tarief, want je wordt er 70 EURO beter van.

ik vind het heel triest dat de brandweer dit gewoon over zich heen laat komen.

als je gezond bent,kun je nog iets doen, maar er zijn vele collega,s die ECHT OP ZIJN, en zij moeten na meer dan 30 jaar ziel en zaligheid aan de gemeenschap te hebben gegeven zien rond te komen op bijstands niveau.

en wat denk je van het levensloop gedeelte ( 70% brutto = 59% netto )

daar kan zelfs Ina Sjerps niet van leven, want zij is werggevlucht bij de VNG.

maar wij zijn TOT DE DOOD VEROORDEELT TOT DE BIJSTAND.

( WERKEN BIJ HET RIJK OF GEMEENTE IS EEN BAAN VOOR DE TOEKOMST)

DIT VERTELDE MEN VROEGER, maar nu betekend het ARMOEDE

Groet brandje

• Berend Fox

Brandje je hebt gelijk, we hebben het verkeerde beroep gekozen.

Maar in ieder geval is in de VRR tenminste een poging gedaan om het leed te verzachten en daarmee lopen we volgens mij aardig voorop t.o.v. de rest van Nederland. De overige gemeenten van de G4 lijken niet van plan om een soortgelijke regeling te treffen.

Het FLO gat is hier inderdaad niet geheel mee gedicht maar het effect van de regeling is dat een hbt aan de 8 uur werken geen 70 maar ongeveer 122 euro netto overhoudt. Dit is de som van: 8 uur werken, een jaarlijkse vg vergoeding van 314 euro en betaling door de werkgever van de inkomensafhankelijke ziektekostenpremie.

Niemand is verplicht aan de regeling deel te nemen en het staat brandje uiteraard vrij om een landelijke actiecomité op te richten en voorop te gaan in de strijd.

Het Actiecomité Rotterdam Rijnmond zal de inspanningen van brandje hieromtrent met belangstelling volgen. Wij gaan in ieder geval na maanden van inspanning en opofferen van heel veel vrije tijd, even uitrusten.

Job

• linkeloetje

Allereerst toch een proficiat voor het team dat er voor gezorgd heeft dat er in R'dam in ieder geval iets is geregeld. Wij in Maastricht hebben alles zeer kort op de voet gevolgt. Maar ik moet toch met Brandje meegaan. En als je dan toch langer moet blijven werken om rond te komen, kun je dit net zo goed doen met werk elders. Dan doe je dat op een ander moment wat jezelf goed uitkomt, en met werk wat je misschien dan ook nog leuker vindt dan bij de dienst. Want uitrukken zit er niet meer in, en om iets anders te doen in de vorm van bijv. voorlichting of zo, is ook niet voor iedereen weggelegd. Want het maakt dan ook niet meer uit waar je die 122 euro verdient.

Ik wens een ieder veel succes met het besluit dat straks ieder voor zich moet gaan nemen.

Voor het actiecomité: geniet van jullie verdiende rust, en brandje: veel succes met je verdere strijd. Voor mij zit het erop, ik trek mijn eigen plan voor de toekomst, en die ligt dus niet meer bij de brandweer. Ik mag gelukkig nog stoppen bij het bereiken van mijn 55 jaar, en dat is wat ik ga doen.

Over en uit.

Groetjes.