Hahahaha, de frustratie viert hoogtij bij de brandweer!
Trek het je niet persoonlijk aan, Petra. De meeste brandweermensen hebben te maken met gevoelens van onmacht en dat uit zich in woede. Heeft niks met jou te maken, kwestie van verkeerde plaats, verkeerde tijd.
Brandmeestertje schreef: "En leuk joh een foto van jezelf!!
Dan kan iedereen je nawijzen met het woord “sukkel”."
Bedoel je daarmee dat ze volgens jou daar reden toe hebben? Niemand dwingt je volgens mij om brandweerman te zijn behalve jij zelf. Als jij jezelf een sukkel vind omdat je nog steeds dit werk blijft doen (helemaal mee eens trouwens), dan moet je dit volgens mij niet een ander verwijten.
Backdraft schreef: “ Als je daar over denkt dan vraag ik mij wel eens af of ik nog wel zo slim bezig ben……”
Dezelfde twijfels, zo te zien. Verder schreef hij:“maar ja, je doet iets voor de mensheid he!” en dat vind ik zo'n vreselijk slap ge l u l!
Je doet dat wat je doet niet voor een ander! Je bent brandweerman omdat je dat zelf wilt zijn, dus je doet het voor jezelf.
En als het je niet meer bevalt moet je gewoon laten zien dat je ballen hebt en weg gaan! Niet blijven pijpze iken over waar je het niet mee eens bent want je spreekt je zogenaamde heldenstatus tegen!
Als je een beetje vent bent dan neem je een stap. Of je gaat weg, of je komt in actie. En dat doen jullie geen van tweeën. Jullie blijven klagen en zwaaien af en toe met vlaggetjes rond een stadhuis. En dan schelden jullie op een bond (die jullie zelf in stand houden met jullie maandelijkse betalingen) dat die niets voor jullie doet!
En vervolgens gaan jullie weer terug naar de kazerne om gewoon weer braaf te doen wat jullie moeten doen. En aan het eind van de maand betaal je weer braaf de bond omdat je bang bent een dag de stakingskas van een paar tientjes mis te lopen. Dat is nog geen 2 maanden contributie!! hahaha, wat moet jij een slecht cijfer voor rekenen hebben gehad!
Het zal nooit verbeteren bij de brandweer omdat jullie slappe watjes zijn!
Alles blijft hetzelfde omdat je zelf niets verandert. Dus of doe er wat aan, of ga weg, of hou je mond als een braaf slaafje.
Groeten uit Aruba!!