contactlens -----> nachtlens

• The Firefly

Heeft er misschien iemand ervaring met de zgn nachtlens?

Specifiek zou ik graag willen weten hoe het 's nachts werkt als je met deze lenzen in slaapt en je plots een melding hebt, kun je ze dan inhouden en goed zien? Of is dat geen optie….

Ik krijg verschillende reactie's van verschillende opticiens, ik zou het graag horen van een ervaringsdeskudige.

• Johnie_G

Mag je ubherhaupt wel contactlenzen bij de brandweer dan?

Wat mij ooit eens is verteld is dat er een mogelijkheid is dat de lenzen kunnen smelten op je ogen bij een brand met hoge temperaturen, klopt dit?

Johnie.

• hbt zonder vooruitzichten

gewoon hoge zuurstof doorlatende lenzen nemen die kan elke opticien je leveren. Ik gebruik deze zelf al jaren dag en nacht en heb nog geen problemen ondervonden. succes

• martijn

Hoi,

Ik heb sinds 12 jaar dag/nachtlenzen en nog nooit problemen gehad.

Ook heb ik goede ervaringen met het snachts wakker worden en meteen scherp zien.

Ook wat betreft hitte kan ik gerust zeggen dat smeltende lenzen niet aan de orde is.

ik heb zelf acuvue lenzen van johnson&johnsonThe Firefly schreef:

>

> Heeft er misschien iemand ervaring met de zgn nachtlens?

> Specifiek zou ik graag willen weten hoe het 's nachts werkt

> als je met deze lenzen in slaapt en je plots een melding

> hebt, kun je ze dan inhouden en goed zien? Of is dat geen

> optie….

> Ik krijg verschillende reactie's van verschillende opticiens,

> ik zou het graag horen van een ervaringsdeskudige.

• The Firefly

Dank jullie voor jullie reactie's, maar ik bedoel specifiek een nachtlens, dit is een lens die je alleen 's nachts indoet en overdag uit!

De lens corrigeert ‘s nachts de bolling van je oog zodat je ’s morgen en de rest van de dag goed ziet!

Ik ben alleen vooral nieuwsgierig naar de ervaringen die men 's nachts heeft met de lens nog in (die eigelijk uit moet)

• Johan

een leuk idee, de nachtlens maar het volgende gaat gebeuren:

Je draagt de lens ‘s nachts en als je geen uitruk hebt dan doe je ’s morgens de lens weer uit en -HOPLA- je ziet scherp.

Helaas is er een weerbarstig addertje namelijk je oog.

In de loop van de dag neemt je oog weer zijn oude vorm aan en en ga je langzaam maar zeker, minder scherp zien.

Tot ongeveer 22:00 en dan zie je zo scherp als je doet zonder lenzen.

Dus als je ‘s morgens in dienst komt dan zie je scherp en ’s avonds loop je met een bril of met contactlenzen.

Krijg je om 18:00 uur een uitruk waarbij je langdurig op je benen staat zie je halverwege de uitruk vager dan in het begin en je zult dus altijd een bril bij je moeten steken.

Zelf draag ik zachte “dag” lenzen die ik ‘s avonds vers in doe en verder gewoon mee slaap. Ook heb ik collega’s die zo bedreven zijn in het in doen van lenzen dat zij net zo snel beneden zijn als de collega's zonder lenzen.

• The Firefly

Aangezien ik vrijwilliger ben en dus geen “diensten” draai, lijkt mij het hebben van nachtlenze wel handig; ik heb nu nog geen lenzen enkel een bril (dus die kan altijd op als ik ‘s avonds wat minder goed zou gaan zien.) Verder schijn je ze in te mogen houden als je ’s nachts plots weg moet voor een uitruk, dus zie je ook dan gewoon goed. En daar was ik nu eens benieuwd naar, naar de ervaring van een zgn nachtlens tijdens een inzet 's nachts waar je deze lens inhoudt.

• Brandweerman101

Ik Ben beroeps en gebruik al de laatste 5 jaar nachtlenzen en moet zeggen het is een ideale uitkomst voor mij.beter dan de dag of 24 uurs lenzen die ik eerst had

Ik doe ze in voor ik plat ga rond een uur of half elf en al gaat het alarm gedurende de nacht geen probleem.Ogen drogen niet uit en zie gewoon scherp en in de ochtend rond half acht dan gaan ze uit en heb ik tot laat in de nacht en vaak zelfs de volgende dag gewoon scherp zicht

• The Firefly

Bedankt voor je reactie,

ik ben inmiddels bij een optometrist geweest, die heeft mijn ogen gemeten en is tot de conclusie gekomen dat mijn ogen wat sterkte en cilinder befreft heel erg geschikt zijn voor het type nachtlens, alleen het model van mijn oog/lens niet, m.a.w. geen nachtlenzen voor mij! Erg jammer, want dit leek me idd ideaal.Brandweerman101 schreef: