Brandweerman of Chef Kok.

• Jan Dofferhof

Laatst kwam ik een oude schoolvriend op een feestje van mijn buurman.

We waren gezellig aan het buurten, en hij vertelde me dat hij brandweerman was.

Niets aan de hand, tot dat ik hem tegenkwam in de stad waar deze als schilder aan het werken was op een ladder boven een Kruidvat winkel.

Ik riep naar hem, en hij kwam direct naar beneden.

Ik zei, ben je opgehouden bij de brandweer, Nee zegt hij : ik ben parttime brandweerman voor zo'n 3 uurtjes per week incl oefeningen.

Nu ben ik Vrachtwagenchauffeur van beroep, maar zeg nu ook voortaan op feestjes dat ik Chef-Kok ben !!! ( dat klinkt ook leuk )

Ik doe namelijk 2 x per week eitjes koken en stokbrood afbakken.

Ik wil maar zeggen : iemand die 3 uurtjes per week vrijwillig “brandweermannetje” speelt is toch per definitie geen brandweerman………………..

Gegroet Jan Dofferhof.

• FF-DAVID

hmm ja… ach he….. totdat je zelf aan de dakgoot hangt en toch heel blij bent dat hij bij de vrijwillige/part-time brandweer is.. :)

Groet,

David

• hbt zonder vooruitzichten

waarom voel jij je aangevallen? jan zegt toch niets over de vg-er. hij zegt alleen maar dat hij zelf de conclusie trok dat het een beroepsman was en dat dit niet zi bleee zijn.

• Maarten Admiraal

Brandweerman ben je 24 uur per dag 7 dagen per week.

Wellicht is ie 3 uur per week effectief bezig….als vrijwilliger….oftwel parttime beroeps

• fire

Oh dus je bedoeld dat hij had moeten zeggen :

Ik ben partime brandweer man !

• Jan Dofferhof

Nee, gewoon vrijwilliger en zeker geen brandweerman. Ik ben toch ook geen hovenier als ik een keer per maand mijn tuin doe ! En als ik een keer een nieuwe lamp bij iemand anders indraai ben ik dan electricien. Misschien een Hobbyist ?

En om het nog duidelijker te maken, als je bij jou schoonmoeder het water bij vult van de ketel……………….ben je dan verwarmingsmonteur?

• Maarten Admiraal