Het moet niet gekker worden.

• Leen (L1)

Ondanks alle waarschuwingen om voorzichtig te zijn, gaan mensen vaak toch het nog zwakke ijs op met alle gevolgen van dien. De brandweer van Alphen heeft hier schoon genoeg van en is in gesprek met de gemeente om de kosten voor de reddingsoperaties te verhalen op de schaatsers.

De maatregel zou een extra middel kunnen zijn, om mensen te weerhouden zich op te dun ijs

Bron De telegraaf(!)

Hoe gaan we dit regelen?

Het lijkt mij een prima idee. Gaan we dit direkt invoeren of pas na de proef “alcoholvrij uitrukken”? Uit betrouwbare bron vernomen dat 1e helft dit jaar al blaastest worden afgenomen door de politie voordat men in het uitrukvoertuig kan instappen.

En als deze proef dan slaagt kunnen we ook de schade tengevolge van alkohol gebruik in het verkeer en de uitrukkosten ten gevolge van geen voorraang verlenen van rechts ook invoeren.

• ouwe hbt

Volgens mij heeft de gemeente van Alphen geen poot om op te staan.

De brandweer is er volgens mij voor het redden van mens en dier of niet.

We gaan ook niet een sporter korten op zijn salaris omdat hij een blessure heeft opgelopen.Of iemand die nooit sport en wel 1 keer op wintersport gaat.

Een blaastest heb ik nog nooit van gehoord.Ik vind wel dat als je met een te hoog promillage achter het stuur kruipt direct ontslagen dient te worden.

gr en een gezond nuchter nieuwjaar

• Jetto

leen , ik wens je een goed en gezond 2009, dat we maar fijn kunnen discussieren.

• robberd

Ben het met oude HBT eens. En het drinken en uitrukken is gewoon exit!Jetto schreef:

>

> leen , ik wens je een goed en gezond 2009, dat we maar fijn

> kunnen discussieren.