Regio Rotterdam Rijnmond zet sollicitatie open voor 50 brandwacht/hulpverleners

• Ordonnans

50 Meesters in de brand (v/m)

08 januari 2009

In de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond is meewerken aan zorg en veiligheid een uitdaging.

De Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR) wordt gevormd door de Regionale Brandweer, de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (GHOR), de Regionale Ambulancedienst en de Gemeenschappelijke Meldkamer van Politie, Brandweer en Ambulancezorg. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met de Gemeenten in de regio, de Politie, het Havenbedrijf Rotterdam, de DCMR Milieudienst en het Openbaar Ministerie. Dat betekent korte lijnen, directe afstemming, heldere bevoegdheden en daarmee verbete­ring van de hulpverlening aan de burger, zodat de ruim 1,2 miljoen inwoners van de regio Rotterdam-Rijnmond veilig kunnen leven, wonen en werken.

Voor de Regionale Brandweer van de Veiligheidsregio zoeken wij:

50 meesters in de brand (v/m)

De brandweer in Rotterdam Rijnmond beschermt het grootste risicogebied van Nederland. In dit gebied wonen 1,2 miljoen mensen en bevindt zich één van de grootste havens ter wereld. Gemiddeld wordt de brandweer in deze regio ruim 18.000 keer per jaar gealarmeerd, dat is zo’n vijftig keer per dag!

Veiligheid is niet vanzelfsprekend. De noodzaak ervan wel. Onze missie is dan ook: Samenwerken aan Veiligheid. Dit betekent niet dat we alleen branden blussen, we voorkomen en bestrijden ook rampen en ongevallen met gevaarlijke stoffen en verkeersongelukken.

Wij zoeken nieuwe en gemotiveerde beroepsprofessionals om de veiligheid voor mens en bedrijf zo veel mogelijk te kunnen garanderen. Professionals waar toenemende eisen aan gesteld worden om onze missie te waarborgen. Vrouwen en mannen die een weerspiegeling zijn van onze huidige samenleving. Een samenleving die bestaat uit een kleurrijke bevolking.

Ben je:

- tussen de 18 en 35 jaar;

- minimaal 1,65 meter lang.

Heb je:

- minimaal LBO C-niveau / VMBO (niveau 2) / MAVO, bij voorkeur technische richting;

- zwemvaardigheden;

- bij voorkeur rijbewijs B;

- een prima conditie.

Kun je:

- goed werken in teamverband;

- improviseren;

Word meester in de Brand en solliciteer via onze website www.helponsindebrand.nl of bel 010-7146854 voor meer informatie.

• blusschuim

Waarom verzwijgen ze alsmaar in de vacature dat dit een baan is voor maar 20 jaar,daarna moet je maar zien wat je gaat doen want een redelijke loopbaan begeleiding is er nog steeds niet,en ook staat er niet in of het voor 24 uurs diensten is,dus denk goed na en laat je goed adviseren.

een verontruste hbt

• Ordonnans

Als je de genoemde link gebruikt staat dit er wel degelijk in inclusief uitleg hieromheen, salarissen etc. Iets te voorbarig geroepen ondanks ik ook nog steeds niet blij ben voor het nieuwe personeel tegen een contract van 20 jaar aan te moeten lopen. Anderzijds is het wel zo we binnen deze regio gewend er meer dan voldoende mensen zich aanmelden maar daarnaast ook in 1 jaar al 17 jonge collega`s weer ontslag hebben genomen. De directie begrijpt niet waarom?

Wij wel.

• brandje

ontslag nemen van 17 jonge collega,s geeft aan dat men deze 20 jaar regeling niet ziet zitten in combinatie met 48 uur werken en betaald worden voor 36 uur.

hopelijk geeft de uitrukdienst veel signalen naar de ivoren toren op de kop van zuid zodat er dan druk wordt uitgeoefend richting de VNG zodat deze slechte regeling van tafel gaat.

want 20 jaar je leven riskeren en dan daarna maar zien hoe je kost bijeen scharrelt is geen optie voor jonge gezinnen.

groet brandje

• sassenaer

goede avond Ordonans,

Ik heb op de vacature gereageerd…

u geeft aan dat u begrijpt waarom er al veel mensen zijn weggegaan..

ik maak me nu toch een beetje zorgen of verder solliciteren wel zo interessant is.

kunt u het mij toelichten??

evt in een persoonlijke mail??

alvast bedankt,

Sassenaer

• Ordonnans

Je hebt mail!

Groet,

Ordonnans

• sassenaer

mail terug :)

• Peter Johan

Ik ken Regio Rijnmond Rotterdam brandweer, gelukkig niet omdat ik ze ooit nodig had, maar wel door mijn werk. Ik heb het altijd als een boeiend bedrijf gezien en het verwondert mij dan ook dat het verloop in sommige afdelingen zo hoog is, maar zoals gesteld kan dit te maken hebben met de beloning op langere termijn. Toch voorzie ik dat er wel gesolliciteerd gaat worden naar de vacante posities. Wellicht is het goed om te weten dat tegenwoordig online sollicitatietrainingen mogelijk zijn. Kijk op www.sollicitatieoefenen.nl voor online training en oefening van het gesprek.