wanneer is vrijwillig, vrijwillig

• L1

http://buurtlink.nl/1115DH/duivendrecht/Azaleahof/845141/De+Brandweer+als+Verhuizer

………….

Voor de mensen die het vergeten waren nog even een opfrisser: “De vrijwillige brandweer is op dezelfde wijze toegerust tot de brandweertaken als de beroepsbrandweer en heeft dezelfde verplichtingen. Vrijwilligers volgen dezelfde opleidingen en oefeningen, en het lidmaatschap van een vrijwillig brandweerkorps is geenszins vrijblijvend: uitrukken is verplicht, opleiding en oefening zijn dat ook.” Met andere woorden: als uw huis in brand vliegt zou het wel eens zo kunnen zijn dat u even een uurtje geduld moet hebben, omdat die subsidiewagen van de gemeente ergens een staartklok in staat te laden. Ook belangrijk!

Met vr gr Leen

• Maarten Admiraal

Wie appelen vaart, die appelen eet…..

Die vrijwilliger zorgt er voor dat de gemeentelijke subsidiekraan niet nog verder opengezet hoeft te worden. Vrijwillig brandweerman brengt een hoop verplichtingen met zich mee, mag hier wat tegenover staan?

Een brandweerman moet geoefend blijven. Stel de brandweerman wil oefenen met het afhijsen, mannen…….help even mee…..

Groot onderdeel van het vrijwillig brandweermens zijn is het sociale aspect. Samen met de ploeg elkaar helpen. Of dit nu met een verhuizing of verbouwing is maakt niet uit.

Een brandweer man helpt, of dit nu de maatschappij is, een slachtoffer bij een brand is, de buurman is of zijn vrienden zijn doet niet ter zake.

Ook het verantwoordelijkheidsgevoel onder brandweermensen is groot genoeg om in te kunnen schatten of iets nu wel of niet kan.

Hoe vaak kan een ladderwagen voor een oefening uit dienst gemeld worden?

Hoe snel is de ladderwagen weer ingepakt om uit te rukken?

Kost het werkelijk zoveel meer tijd om de ladderwagen in te pakken en uit te rukken t.o.v. met je privé auto (oh ja, die gebruik je als vrijwilliger ook voor de uitruk, daar krijg je niks voor) naar de kazerne te rijden, je pak aan te trekken en dan uit te rukken?

Wat de maatschappij vraagt van de vrijwillig brandweerman is niet in geld uit te drukken, zijn betrokkenheid komt door een veelvoud van factoren waardoor hij praat over “zijn/haar” brandweer, als je die factoren weghaalt houdt de vrijwillige brandweer op te bestaan.

• robberd

'Beste Leen

Je blijft een kwal. Morele azijnpisser dat je bent. Jij bent zeker ook haantje de voorste om een brief naar de gemeente te sturen.

Mensen die overdag tijd hebben om dit soort zaken vanachter hun raam te bekijken kunnen beter zelf een baan gaan zoeken.

Trouwens, nog voor een appel en een ei een of andere subsidiebak gekocht?

• blusschuim

Dat we nog reageren,echt stop ermee.heb zijn gegevens gelezen echt zielig Leen ga lekker naar je vrieneden in het buitenland,daar geloven ze nog in je.bij mij ben je uitgekakt.

• L1

Wie sprak ik aan?

Nee, maar U voelt zich aangesproken.

(“Nee mama, ik pikte geen koekjes”)

Met een zeer vr gr vanuit het door U verfoeide buitenland, Leen

• bozo

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/03/verhuizen_bel_de_brandweer.html

Hier valt het artikeltje waar Leen op doelt na te lezen. Naar aanleiding hiervan heb ik een vraagje voor Leen. Duivendrecht heeft geen hoogwerker of autoladder. In heel de veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland worden autoladders en hoogwerkers vanuit beroepsposten ingezet. Dus hoezo weer een poging om vrijwilligers af te branden?

• L1

Wat nou afbranden?

Quote:

“De vrijwillige brandweer is op dezelfde wijze toegerust tot de brandweertaken als de beroepsbrandweer en heeft dezelfde verplichtingen. Vrijwilligers volgen dezelfde opleidingen en oefeningen, en het lidmaatschap van een vrijwillig brandweerkorps is geenszins vrijblijvend: uitrukken is verplicht, opleiding en oefening zijn dat ook”

Unquote

Ik vraag mij alleen af: “wanneer is vrijwillig, vrijwillig?”. Dat men ook nog buiten normale, niet betaalde uren, als burenhulp, oefent met materiaal van de beroeps is m.i. alleen maar effectief gebruik van gemeenschapsgeld.

Ik vraag mij bv. helemaal niet af hoeveel % van onze brandweerlieden met redelijk gevolg de middelbare school hebben doorlopen. Dat vele hier een ontzettend kort lontje hebben is bekend.

Leen

• robberd

Geef toch eens een keer inhoudelijk andwoord. Je hebt nergens verstand van. Je bent gewoon een nul die verbannen is uit nederland.

• L1

Wat bedoelt U met inhoudelijk?

Heeft U een opmerking over de inhoud van mijn vraag “ Wanneer is vrijwillig, vrijwillig?”

Uw opmerkingen en Uw vraag mbt oude subsidiebak getuigd nu niet direct over het inhoudelijk reageren op een vraag. Uw persoonlijke mening hoe U over mij denkt is hierin niet relavant en mogelijk zelfs onjuist.

Edoch, met vr gr Leen

• robberd

Leen, meld je even als je in nederland bent, kom ik het je persoonlijk uitleggen, schijnbaar kun of wil je het niet begrijpen via dit medium. Mogelijk kan ik je een en ander verduidelijken in een bilateraal.