Bejaardenhuis

• L1

Vandaag was ik op bezoek in een bejaarden tehuis in NL. Enkele weken geleden was ik daar ook en was er in de overdekte gang die voor de bejaarden hun huisje loopt ,daar was het voorjaar toen al begonnen.

Een tiental huisjes op een rij waar de bejaarden zelfstandig wonen is op het oosten, aan de buitenzijde verbonden door een 2,5 m brede overdekte gaanderij. Over de gehele lengte zijn ramen en een vensterbank op een hoogte van ca 75 cm. Voor en achteraan afgesloten door een automatisch te openen deur. Alle voorjaarsbloemen die kinderen en kleinkinderen meebrengen naar hun ouders of grootouders stonden fleurig in een rij in deze vensterbank. Steeds meer planten verschenen in deze overdekete hal en een ieder in het dorp vond dat nieuwbouw van deze huisjes erg veel plezier voor de ouderen met zich meebrengt. Hoe guur het Nederlandse weer ook kan zijn ze kunnen nu hun rondje lopen met of zonder hun rolator in deze brede overdekte gaanderij. Zien een ieder voorbij komen en weet dan ook van een ieder wie en waar op bezoek komt. Petje af voor het weldoordachte ontwerp van de nog jeudige architekt.

Helaas, deze week is de plaatselijke brandweer langs geweest en om een of ander regeltje moesten nu alle planten verwijdert worden uit de gaanderij en is het weer een steriele hal.

Welke regel of welk voorschtift zal hiervoor van toepassing zijn geweest?

Met vr gr Leen

• L1

Moeilijk waarschijnlijk. Antwoord staat mogelijk niet in een oefenexamen

Leen

• a perfect kilt

Leen, helaas is dit de standaard reactie die je krijgt wanneer je een vraag stelt die niet in de Nibra proefexamens gesteld wordt.

Als de vraag te moeilijk is wordt het genegeerd en in het uiterste geval geridiculiseerd, veel meer tref je hier niet aan.

Wat je schetst is een prima voorbeeld van hoe de bureaucratie de leefbaarheid steeds verder ondermijnd en dit dient alleen maar om de hiërarchie in stand te houden. Het gevolg hiervan staat bekend als “het Peter principe”.

Dit beschrijft hoe mensen in een hiërarchische structuur stijgen tot hun nivo van incompetentie en daar vervolgens door het systeem beschermd worden. Het gevolg is dat het grootste deel van de hiërarchische structuur bevolkt wordt door mensen die niet gekwalificeerd zijn voor hun taak. En de brandweer is helaas eerder een voorbeeld van het Peter principe dan een uitzondering er op.

En dan krijg je helaas situaties zoals deze, waarin onzinnige regels aangegrepen worden om het systeem vooral in stand te houden.

Mijn advies, zet die planten lekker weer terug want de volgende regelneu*er die (volgend jaar misschien) langskomt zal weer iets heel anders belangrijk vinden.

Ik wens je veel wijsheid en vooral leefplezier.

• Cees112

www.bouwbesluitonline.nl Afd 2.12

http://www.vrom.nl/get.asp?file=Docs/bouwen_en_wonen/STB11834.pdf artikel 2.1.3 en 2.14

• L1

Ben jij ook een regelneef Cees?

Ik heb al ruim een uur zitten kijken waar of ik de bedoelde passage kan vinden. artikel 2.1.3 zegt m.i.niets over planten in het raamkozijn 2.14 moet nog geschreven worden denk ik.

Houd het werk in de wereld en vertel een ander niets. De burgers betalen je wel.

Met vr gr Leen

• L1

Juist, het blijft moeilijk een serieuse vraag te beantwoorden.

Voor degene die het niet kunnen visualiseren de volgende link

http://www.mijnalbum.nl/Diashow-XG44AN3S

Blijft de vraag staan die nog niet beantwoord is in mijn ogen>

Welke regel of welk voorschtift zal hiervoor van toepassing zijn geweest?

Met vr gr Leen

• ike

Hoi Leen

Leuke vraag

Ik weet dat in Rotterdam er een woonbron was die hetzelfde heeft geprobeerd op een gallerij.

Hier is uit gekomen dat de planten op de grond weg moesten omdat dit teveel hinder zou opleveren bij een eventuele evacuatie.

Alles wat hoger staat mag blijven staan.

Sorry ik weet niet waar dit staat of in welke bouwverordering.

gr

• L1

Ik vermoed toch dat het blijft bij een vraag en dat een antwoord hier niet is te verwachten.

Ik krijg toch het idee dat hier alleen sensatiebeluste lieden posten die nog studeren op hun examens en geen mening hebben of beslissingen durven te nemen. Ik denk dat het antwoord moet komen van de, hoe noemde jullie dit?, "de witte boorden afdeling'?

Met vr gr Leen (erg teleurgesteld)

• robberd

Of we hebben gewoon geen zin om jou een andwoord te geven. Ik neem me liever extra tijd om jou dit andwoord te geven, dan om jou een andwoord op je vraag te geven. Gewoon omdat je een misselijk mannetje bent, en omdat je afspraken niet nakomt. Je hebt je ware aard laten zien leen. Waar was je in Venlo? Zeker vergeten!

• L1

>Gepost door: L1 ()

>Datum: 26 maart 2009 07:46

>Robberd,

>Volgende week woensdag rijden we via Venlo, Nijmegen naar het westen. Altijd eten we >eerst voor we naar huis doorrijden in het snelweg hotel, restaurant in Cuijk. Wellicht dat >we elkaar daar kunnen treffen. Ik rij er 8 uur over dus zal om ca 16.00h daar arriveren.

>>

Simpele ziel. Weer reageren als je niets te vertellen hebt. De woensdag na 26-3 was 1 april.

Gewoon een antwoord op een vraag weet men niet vanuit Limburg te geven.

Met vr gr Leen (CZ)