Ik vraag mij af wat er met de oude analoge verbindingsapparatuur is gebeurd sinds de komst van C2000 en P2000. Voor ons als gelicenceerde zendamateur zijn deze spullen uitstekend bruikbaar. Temeer omdat de brandweerkanalen niet zover uit de buurt zitten van de zendamateurkanalen. Ik heb gehoord dat er al veel apparatuur is weggegeven aan amateurs die een soort noodverbindingsnet aan het opzetten zijn. Zelf ben ik actief EHBO'er en werk vaak op feest en sportterrijnen met mijn omroepspullen en enkele portofoons die ik destijds duur heb gekocht. Enkele portofoons en vooral nog goedwerkende accu's kan ik voor dit doel nog uitstekend gebruiken. Welk korps heeft nog wat liggen dat nu maar stof zit te happen en dat ik als nog een tweede leven tegemoed kan laten gaan. Herprogrammeren / ombouwen is voor mij geen probleem als zendamateur weet ik waar ik mee bezig ben. Het gaat vooral om de Motorola - types zoals de 1200 en 2100 waarbij je de batterij aan de achterkant er in stopt en met de draaiknopjes aan de bovenkant. Dit model was bij de overheid het meest in gebruik geweest.
Bij voorbaat dank
Frans PA0FMY uit Vlijmen.