Herrie aan de horizon

• Jan Dofferhof

Heb je al gehoord van de Broer van Herman de Blijker ?

Hij gaat het komende seizoen een nieuw programma maken met de naam: Beste Hobbybrandweerman van Nederland.

Van ieder vrijwillig brandweerkorps mag er 1 afgevaardigde mee doen met een 5 daags brandweer test dagen.

De mensen moeten zich dan relateren wie het beste en snelste

1,Een huis vol kan laten lopen met water. Deuren, kieren, brievenbussen worden afgeplakt met duck-tape.

2, Dan bij een sloopauto het dak er af knippen zonder dat nodig is.

3, 's Nachts ZONDER verkeer op de weg met prio 1 rijden.

4, Een zolderbrand blussen via een straal buiten op de dakpannen.

5, Blindelings 1,5 “ 2” en 3“ en 6” slangen opeenvolgend leggen.

6, Een WC pot blussen met poeder met deur dicht & zonder perslucht.

In de maand september kunt u zich opgeven voor deze spectaculaire ontmoeting tussen de beste hobbybrandweerman van Nederland.

• robberd

Tijd te veel over?

• geert78

Beste Jan

Volgens mij mogen de beroepskorpsen hier ook aan mee doen.

Lijkt me een eerlijker wedstrijd

Groet

Geert

• FireChief

TOP!!! ik doe mee!

• robberd

Ik kreeg net te horen dat dat huis met water vollopen vervangen wordt door een brandweerkazerne. In amsterdam schijnen enkele beroepskazernes leeg te staan.

• brweerman

Ik vraag me af WAAROM we als beroeps en vrijwilliger mekaar afzeiken?

We hebben elkaar hard nodig! de beroeps kunnen het niet alleen aan en de vrijwilligers ook niet!

Mischien makkelijker om onze krachten te bundelen, en SAMEN de strijd aangaan met de gemeente,s en de regio,s voor een betere brandweerzorg, en een beter loon, en secundaire arbijdsvoorwaarden!

Zolang we mekaar afzeiken, hoeven de regio,s en de gemeente,s niet bang te wezen dat we als 1 blok we ons sterk maken voor ONS doel!

Het is ZO makkelijk om iemand af te zeiken, maar iedereen heeft wel eens een slechte dag, en doet wel eens iets doms, moeten we darom mekaar aanvallen?

Volgens mij willen we in grote lijnen toch het zelfde, en dat is met plezier ons werk/ hobby uitvoeren.

RESPECT voor mekaar werkt het beste, en dat werkt een stukje fijner.

voor ALLE brandweer colega,s (beroeps en vrijwillig) een fijne vakantie toegewenst. brweerman