Fire Dos of One7

• Robert

We staan voor de keuze, nemen we Fire Dos of het veel besproken One/seven systeem. Wie heeft zich daar ook al in verdiept en hoe denken jullie er over.

Ik zelf heb, na het lezen van de testresultaten, een voorkeur voor het Fire Dos systeem.

Thanx voor het meedenken.

Robert

• rob

Robert

Wij hebben al heel wat jaren ervaring met One Seven. Tussentijds ook steeds weer andere systemen getest maar One Seven is voor ons nog steeds de beste keuze.

Vandaar dat de hele regio Haaglanden een One Seven unit in hun nieuwe TSén krijgen

• rob

Robert

Nog even gekeken naar Fire Dos maar je zit hier altijd met een lose unit. Zou als ik jou was eens een demo vragen van beide systemen, of een keer komen kijken bij korps wat het in gebruik heeft. Hier ben je altijd welkom.

Rob

• Robert

Hoi Rob, thanx voor je reactie.

Zit je zelf bij Haaglanden? We hebben inmiddels een demo gehad van Fire Dos. We hopen er ook een te krijgen van One7.

Robert

• rob

Robert

Klopt zit in Delft, hier waren wij een van de eerste met One Seven. En we zijn er nog steeds erg tevreden over. Maar Fire Dos en One Seven is appels met peren verglijken.

Rob

• Robert

One7 live aan het werk gezien. Op uitnodiging geweest bij brandweer Hilversum tijdens een training. Ben overtuigd, mede door de enthoussiaste instructeurs van brandweer Eindhoven. Prima product, wij gaan ervoor.

Robert

• DJ

Wij rijden in regio kennemerland ook enkele jaren met One-seven.

werkt erg goed en diverse malen erg zn waarde bewezen.

wij staan als eerste vervanger indien het schuimblusvoertuig uitvalt, je kan er gewoon mee blussen (erg weinig stoomvorming wat beter voor jou en het eventuele slachtoffer is), je kan er “plak schuim” mee blussen (tijdelijke brandwerendheid op gevel aanbrengen), en je kan er staalbranden mee blussen.

• Frank

Waar on-seven dan weer minder geschikt lijkt te zijn is een dreigende flashover af te wenden. Om rookgaslagen te koelen is er te weinig wateropbrengst volgens de geleerden.

• paijt

Onzin ik zit zelf in Hilversum en werk met one7, wat alles aan kan.

Ook flashover het werkt zelfs beter dan water in dit soort gevallen.

Wat ik zelf het meest enthousiast over ben is de schade beperking en het geringe water verbruik , wel is een opleiding cq cursus in het gebruik van one7 vereist.

• Frank

Wel zie daar Robert. Voldoende feed-back om een keuze te kunnen maken lijkt. Zelfs de mogelijke nadelen worden vanuit Hilversum op onderbouwde wijze ontkrachtigd.

Behalve dat het beter werkt in de roll-over dan gewoon water beperkt het ook nog eens de schade wat nog belangrijker blijkt te zijn dan je eigen veiligheid.