wanneer bhv aanwezig?

• marhen

Ik werk als vaste nachtdienst in een woonzorgcomplex met hoofdzakelijk ouderen. Een heel groot deel hiervan is rolstoel gebonden.

Nu zegt mijn leidinggevende dat ik geen BHV krijg omdat het thuiszorg is maar het gebouw waar ik werk daar wonen rond de 500 tot 600 mensen, ik zelf vind het onverantwoord want ik weet niet wat te doen in een noodsituatie.

Wie weet wat de regels hierover zijn.

Alvast bedankt

• rvlonk

hallo marhen

naar mijn weten moet er volgens de wet 1 op de 50 zijn

maar voor de zeker heid geef ik je een link waar je zelf kan kijken hoeveel jullie nodig zouden hebbeb

http://www.aantalbhvers.nl/

ARBOWET:

Artikel 2.19 Aantal bedrijfshulpverleners

1. Het aantal bedrijfshulpverleners is zodanig dat onder alle omstandigheden de vervulling van de taken op het gebied van de bedrijfshulpverlening gewaarborgd is.

2. Onverminderd het eerste lid is in een bedrijf of inrichting waar ten hoogste 250 werknemers werkzaam plegen te zijn, ten minste één bedrijfshulpverlener per 50 of minder aanwezige werknemers aanwezig. Indien in een bedrijf of inrichting slechts één werknemer aanwezig is, beschikt deze over doeltreffende middelen om zich bij een ongeval of brand snel in veiligheid te kunnen stellen.

3. Onverminderd het eerste lid zijn in een bedrijf of inrichting waar meer dan 250 werknemers werkzaam plegen te zijn, in afwijking van het tweede lid, ten minste vijf bedrijfshulpverleners aanwezig. Het tweede lid, laatste volzin, is van toepassing.

4. Indien werkgevers ter uitvoering van hun taken op het gebied van de bedrijfshulpverlening gezamenlijke bedrijfshulpverlening organiseren, worden de afspraken dienaangaande schriftelijk vastgelegd. In dat geval worden voor de toepassing van deze afdeling de betrokken bedrijven of inrichtingen als een geheel beschouwd.