Ik wil brandwacht worden! Welke certificaten moet ik behalen

• Danny

Beste forumleden,

Ik wil dolgraag als brandwacht aan de slag, welke opleiding of certificaten heb ik nodig?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,

Danny

• anonumous

Manschap A

• Danny

Bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen dat je aan de slag kan met de certificaten vca, kleine blusmiddelen en industireel brandwacht?

Manschappen is niet nodig is mij verteld. De opleiding is veels te duur en ik geloof niet dat je deze moet behalen om als brandwacht aan de slag te gaan.

• Rob

Dan geloof je dat toch niet……

geschikt

ongeschikt

• anonymous

Danny,

Als het voor jou te moeilijk is om uit te zoeken welke opleiding je minimaal moet hebben denk ik niet dat je het niveau van de opleiding manschappen A gaat halen. Deze is bij de regionale opleidingsinstituten inderdaad prijzig v.a. 10.050 euro. Helaas is dit wel het wettelijke minimum. Kijk maar een naar het besluit personeel veiligheidsregio.

• marc jansen

Danny,

Ik denk dat je bedoeld dat je brandveiligheids/mangatwacht wil worden in de industrie tijdens stops en onderhoudswerkzaamheden.

De reacties die je krijgt zijn begrijpelijk want voor brandwacht bij de brandweer worden veel hogere eisen gesteld. manschappen 1 geloof ik tegenwoordig.

Tip, neem eens contact op met bedrijven zoals G4S, Trigion, enz of google naar brandveiligheidswacht.

met vriendelijke groet

Marc Jansen

Veiligheidskundige.