48 uur betalen+volcontinutoelage

  • brandje

    als door de rechter in Europa is besloten dat alle tijd welke men bij de werkgeveris om indien nodig arbeid te verrichten, arbeidstijdtijd is, is het duidelijk dat de Brandweer kan spreken over VOLCONTINUdienst, en dat houdt in dat de werkgever(de VNG) moet komen met een wijziging van de ONREGELMATIGHEIDSTOELAGE van 17.255% van sal 6 in een VOLCONTINUTOESLAG van 28-30% van het salaris van 48 uur arbeid.

    WE LATEN ONS NIET MEER GEBRUIKEN VOOR EEN VERGOEDING WAAR EEN KRANTENJONGEN ZIJN BED NIET VOOR UIT KOMT.

    INA MOET EENS LEREN VERGELIJKEN TE TREKKEN.

    LATEN DIE MENSEN OP VNG MAAR 1,5 WERKWEKEN GAAN DRAAIEN VOOR 36 UUR BETALEN.

    scheelt een hoop reiskosten en 1/3 aan menselijke wezens die stil achter een bureau naar beeld scherm zitten te staren hoe ze de BRANDWEER een oor aan kunnen naaien.

    laat je niet meer pakken door die LIEVE werkgever, zelf durven ze de brand niet in

  • dref

    Je heb gelijk dat we een volcotinubedrijf zijn .

    maar we willen ook de 24 uursdienst behouden.

    voor de werkgever is een 24 niet efectief.

    wel een 5 pl,oegendienst bv.

    als wij nu alle uren willen laten betalen en ook nog eens een volcotin u toeslag is het kantelpunt naar een 5 ploegendienst er kort bij

    Ik zal dan als werkgever voor een 5 pl. dienst kiezen, dan kan ik je alle uren efectief invullen.

  • kazerneosdorp

    Na 2 bijeenkomsten in Amsterdam met de Ondernemingsraad, het BLG en de ABVA-KABO is besloten niet alleen dat wij de Opt/Out NIET gaan tekenen maar ook dat wij nog maar 48 uur willen gaan werken.

    Tevens hebben wij besloten dat we 48 uur betaald willen gaan worden en niet 36 zoals nu het geval is.

    Wij laten ons niet bang maken met het omgooien van roosters en 5 ploegen diensten en weet ik wat allemaal.

    48 uur is 48 uur.

    Klaar.

    Ik werk voor geld en niets anders.

    www.kazerneosdorp.web-log.nl

  • brandje

    het is zo, dat de brandwachten, door dat ze 24 uurs diensten draaien zeggen, het is een prettige dienst.

    maar in de loop van tientallen jaren is het aantal echtscheidingen zeker 5x zo hoog als normaal in Nederland.

    dus het als heilig houden van de 24 is maatschappelijk en gezien de meeste gezins situatie,s onverantwoord.

    de enige die lachen als men vast houd aan de 24 is de gemeenteraad: ZO , DIE LULLO,S WERKEN WEER EEN JAARTJE VOOR HALF GELD.

    laten we nu eens als mensen van de tegenwoordige tijd praten en naar onze gezinnen kijken.

    na 8 uur arbeid is de NORMALE nederlandse man thuis om met vrouw en kinderen om te gaan.

    en die ACHTERLIJKE brandwachten werken 54 uur en gaan daarna nog vrijwillig oproepbaar zijn, en in de avond oefenen voor 8 euro per uur.

    weet wat een echtscheiding kost.

    en ga nu gewoon net als elke NEDERLANDER,(net als INA van het VNG 36 uur werken).

    meer krijg je niet betaald, en als men spreekt over effectieve uren, laat dan die multiediciplienaire oefeningen maar s,nachts plaatsvinden.

    dan weten de BESTUURDERS gelijk hoe de brandweer werkt.

  • backdraft55

    Backdraft55 sluit zich hier volledig bij aan.

    Inderdaad, LULLOS dat zijn we.

    Het moet nu maar eens over zijn met die liefde-werk-oud-papier houding.

    Na alles wat ze ons de afgelopen tijd geflikt hebben en waarschijnlijk nog gaan flikken, heb ik het helemaal gehad met het VNG.

    Ik heb ooit van mijn hobby mijn werk gemaakt en was daar trots op. Nu kan ik alleen nog maar zeggen dat dat gevoel kapot is gemaakt door de club van Ina.

    Weggehoond zijn we in Delft tijdens onze demonstratie bij het VNG kantoor.

    Ivo op het balkon liet ons duidelijk merken dat we niets meer zijn dan een hoop stront.

    Er is daar bij een hoop mensen iets geknapt. En ik vrees dat het niet meer goed komt.

  • dref

    backdraft je weet wel wie ik ben en ook wel hoe ik erover denkt

  • aktie.

    Beste dref,

    Het kan niet zo zijn dat het behoud van de 24 uurs dienst belangrijker is dan gratis werken.Daar voor sluit ik mij ook aan bij osdorp en de andere die hier zo over denken.

    p.s. ik ben wel benieuwd wie jij bent.

  • dref

    daar ben het ook mee ens maar je hoort wel mensen zeggen dat ze het heel belangrijk vinden

    ik ben voor een rooster die eerlijk is en realistisch.

    ik zeg altijd je moet de uren betalen die je aanwezig ben dus eerst terug gaan naar de basis van 36 uur.

    ze hebben alm gedreigd met een 5 ploegen dienst ik zeg kom maar met de wetenschap dat deze voor een grote plaats meet 300 brandwachten 11 miljoen meer kost dan nu.

    komt je bv met een 4 ploegen in de 24 uursdienst kost deze 4 milj.

    maar dan zijn niet alle uren betaald maar wel 9 tot 12 uur minder werken.

    het is een heel technische verhaal omdat hier uit teleggen maar we gaan wel minder werken tegen het zelfde salaris.

    ik kan je vertellen dat ik vanaf het eerste uur betrokken ben bij deze zaak.

  • aktie.

    Dref dan kennen we elkaar een hand geven want ook vanaf mij zijde ben ik niet ongemoeid met deze maar zeker nog meer met de vorige zaak in december.Ik weet precies van hoe of wat en de kosten zoals jij ze formuleerd.Alleen zijn er korpsen die net als andere zich blind staren op het NVBR verhaal en niet verder kijken dan hun neus lang en hun kop in het zand steken en wachten tot de andere de zaak gaan regelen en ik ben met nog een paar andere korpsen bezig om te zorgen dat dat niet zo zal zijn en dus niet een afwachtende houding aan te nemen maar te vechten voor wat recht is.en vandar dus mijn vraag van , van de week waarin je mij jammer genoeg niet helemaal begreep denk ik.

    gr

  • dref

    in welk korps zit jij dan