wie o wie krijgt een vergoeding om duikploegleider te zijn??
een schaal omhoog? een vaste vergoeding? extra vrije dagen? of ??
In Utrecht niets geregeld,maar over twee of drie jaar duikploeg wordt opgeheven.
wordt het door de vrijwilligers overgenomen.
Zijn menssen mee bezig geweest om wat er bij te krijgen maar wordt aan de kant geschoven. en wat krijgen ze straks STANK vOOR DANK.
En zo wordt er steeds meer naar de klote geholpen!!!!Nitraat schreef:
>
> In de Haarlemmermeer zitten ze in schaal 7. Ik zou zeggen,
> neem contact op met hun OC om eens te horen hoe het precies
> zit.
Ben benieuwd of het een broodje aap verhaal is; het opheffen van de
(beroeps)duikploeg Utrecht en het overdragen naar de vrijwilligers…
M.i. lijkt het onmogelijk om dit over te dragen naar vrijwilligers.Denk alleen al aan het bijhouden van het duikdiploma, diploma dpl, en voor de evt. assistenten duikploeg hun binnenwater certificaat. Laat staan het opstarten van eigenlijk een nieuw compleet duikteam. Mogelijk dat er beroeps zijn die het in hun vrijwillige tijd willen gaan doen…
In het korps waar ik actief ben als vrijwilliger(duiker) is het nu al aanpoten geblazen om de zaak getraind en officieel op papier te houden.
Ons korps oefent wekelijks één avond 2 uurtjes voor alle zaken bij te houden.
Te denken aan gaspakteam, chauffeurs, manschappen en niet te vergeten de duikploeg. Om onze papieren up to date te houden is er maandelijks een extra avond ingelast buiten de reguliere oefenavond om, anders komen we er niet.
Dit alles te danken aan de nieuwe regelgevingen die men ontwikkeld heeft. Deze regeltjes zijn er natuurlijk niet voor niets gekomen, echter weer iets Nederlands gelijk weer overtreffen met de regelgevingen waardoor het duiken toch wel een beetje onmogelijk gemaakt wordt voor de brandweerduiker(vrijwilligers).
De beroeps kunnen met enige regelmaat oefenen daar dat in hun werktijd valt.
Voor de rest is en was het DPL gebeuren een Hbt functie, welke vaak vervuld wordt door OB/BM's. Ik zelf ben een Hbt'r. Binnen ons korps is er ééntje die beroeps is in de dagbezetting en is BM een heeft volgens mij 8(tevens coördinator opleiding en oefenen en bevelvoerder uitruk).
Landelijk is nu wel de vraag aan het rondzwerven, hoe om te gaan met brandweerduikers en een spoedinzet. Is het een stervende zwaan aan het worden??
duikteams zullen in de toekomst alleen nog maar gaan rijden voor berging…. dus dan zijn er minder duikteams nodig en zullen er net als bij ons in de regio duikploegen verdwijnen! Het zal je kind maar zijn die in het water ligt….. bedankt heren om het naar de ……. te helpen van goede zorg voor de inwoners en goed gemotiveerd beroeps personeel!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?