55 jaar

• kees

In januari wordt ik 55 jaar.

Nu was het altijd zo dat dit automatisch het einde betekende bij de brandweer.

Ik zou heel graag door willen gaan, mits ik natuurlijk goed gekeurd wordt,

Wie kan mij antwoord geven op de vraag of ik inderdaad door mag gaan, Onze commandant zegd dat ik afscheid moet nemen maar op de site van de nvg wordt zelfs een leeftijd genoemd van 65 jaar.

indien je afscheid moet nemen bij 55 jaar is het volgens mij toch een vorm van leefdtijds discriminatie.

Wie kan mij hier een eerlijk antwoord op geven

• Ronaldo

na je 55e mag je gewoon doorgaan, mits je elk jaar goed gekeurd wordt, en je nog steede voldoet aan je geoefendheid. Dit mag je nog 5 jaar doen, met elk jaar een keuring… Alleen voor bijvoorbeeld postcommandanten kan de uitzondering gemaakt worden dat zij door mogen gaan tot hun 65e, maar dan zullen ze de laatste 5 jaar niet meer repressief optreden, zelfs niet al lopen ze nog elke week een marathon. 60 is dus echt het maximum.

Het beleid van het korps kan echter zijn om gewoon een grens te trekken op 55, ongeacht de persoon.

• blusschuim

ik ben 52 wil je de laatste 3 jaar voor mij niet invullen,want je moet wel gek zijn wil je door werken bij de brandweer,of een goed MT moet het wezen om te kunnen samenwerken.

• ouwe hbt

hoi kees in rotterdam zijn er collega's die gewoon een aantal jaren hebben bijgetekend

en deze zijn niet gek(blusschuim)

deze mannen moesten het wel doen want de flo is niet zo groot om er ruimschoots van rond te komen.

volgens mij ben jij een vrijwilliger dus dat moet geen probleem zijn het antwoord van ronaldo dekt de lading

neemt anders is contact op met de bond

gr

• Brw-Duiker

Hoi Kees

Bij ons in Emmen zijn ook 4 mensen een jaar doorgegaan door het problematiek met het FLO zoals ouwe hbt het al aangaf. Maar nu blijkt het zo te zijn dat die mensen maar 1 jaar door mogen werken omdat de dienst het niet langer toelaat!

• blusschuim

Nou ik ben geen vrijwilliger want die willen vaak zeker doorwerken ,maar door alle problemen in onze dienst roosters onzeker en het flo wil ik nu al stoppen . maar ik moet vnog 3 jaar en dat is ook zonde om weg te geven .zouden ze wel willen in Utrecht.

• fire

kan je nader uitleg geven over,omdat de dienst het niet lamnger toelaat,waar voldoen ze dan niet meer aan op hun 56 er zullen toch ook andere zijn die tot hun 59 moeten doorgaan ivm de nieuwe cao

• Brw-Duiker

Beste Fire

Heb jij een mailadres voor mij?

Dan stuur ik jou even mijn telefoonummer dan kan je mij even bellen!

Morgen heb ik dienst en dan is er iemand aanwezig die deze kwestie aangaat.

Die kan jou alle details vertellen.

• fire

zal even zoeken naar een mail adres.

als we er uit gaan moeten we zelf ontslag aanvragen ,nu doe je dit dus niet omdat je er om wat voor reden niet uitwil ,heeft de werkgever toch een probleem .

Uiteraard ben je med wel goed gekeurd.

• fire

ps voor de gene die nu doorgaan voor een jaar, de 20 % extra is over je maand salaris je onregelmatigheid wordt DUS niet meegeteld .