55 jaar

• mid

Collega's,

Doorwerken voor de 20% lijkt mij niet interessant. Je kan beter doorwerken voor de normale 100% en zo je vervroegd pensioen datum opschuiven van 62 naar 63, 64 of 65 daar heb je je verdere pensioen plezier van.

Ook een mogelijkheid is je levensloop in twee jaar uit laten betalen in plaats van drie jaar.

Overweeg de mogelijkheden goed zou ik zeggen.

Verder vind ik iedereeen erg rustig. We zijn onredelijk veel gekort in vergelijking met de vorige flo regeling. Laten we dit nu zo gebeuren of gaan we nog op een of andere manier reageren. Een hoofdbrandwacht gaat na 34 jaar dienst weg met 1490 euro inclusief vakantie geld en eindejaars uitkering, dit is toch schandalig. Exclusief vakantie geld en eindejaars uitkering zal dit zo'n 1380 euro zijn. Deze hbt zou normaal met 82% weggaan ivm zijn pensioen jaren dat zijn we ook al kwijt.

• brandje

even een kleine reactie op voorgaande:

die mensen die door wensen te gaan binnen het beroepsgedeelte verraden de collega,s welke de afgelopen jaren strijd hebben gevoerd om de 55 te behouden.

het is waar dat de huidige 80% bruto niet zo,n vetpot is maar er wordt nog steeds door de bonden onderhandeld met de VNG om de afspraken na te komen die ze toegezegd hadden.

maar het is niet zo dat iemand die een jaar bijtekend 20% krijgt.

NEE; men krijgt als men een jaar volledig heeft doorgewerkt krijgt men 10% van het kale schaalbedrag en daar gaan alle lasten nog vanaf, dus wat er over blijft is nog geen 10 EURO per wacht.

dus ik doe niet de groeten aan de bijtekenaars, maar laten we met elkaar ACTIE GAAN VOEREN, zodat de werkgever zijn toezeggingen na komt.

• Brw-Duiker

Beste brandje

denk je dat de mensen die bijgetekend hebben niet voor de 55 jaar hebben gevochten?

De mensen die het op dit moment aangaat die hebben geen andere keus met wat betreft hun overgangsregeling.

En ik weet dat hierover de meningen behoorlijk verschillen, maar wij hebben actie gevoerd tegen deze regeling,met de hoop dat het ook in de rest van Nederland ging spelen ,maar helaas…

• fire

Laten we elkaar geen verwijten gaan maken over wel doorwerken na je 55 want sommige moeten wel ,verdeel en heers is een hele oude gezegde en daar moeten we voor oppassen .

in ons korps heb je ook veel personen waar je geen bal aan hebt en toch meeprofiteren ,helaas !!!!!!!!!

misschien is het bv beter voor diegenen die niet rond kunnen komen om er met 55 er uitgaan en dan voor 30% een baantje te gaan zoeken ben je wel verzekerd en heb je nog wel veel tijd voor thuis.

Dit is uiteraard niet het gene wat ik altijd voor ogen heb gehad .

dit is zomaar een idee en niet uit gezocht ,is er iemand die dit wel heeft gedaan?

Wij zitten nu in het fase voor een nieuwe rooster ,hij nu mijn hart al vast .

• Hans76

Kees,

Ik ga er even van uit dat je vrijwilliger bent en dan gaat de discussie die verder op dit prikbord gevoerd wordt niet geheel voor jou op…

Als vrijwilliger kan je de mogelijkheid hebben om door te gaan tot je 60e.

Mits de commandant en de gemeente hier mee accoord gaan en jij je JAARLIJKSE keuring met goed gevolg aflegt.

Het gaat dus in goed overleg met de vrijwilliger en zijn management, gevolgd door een jaarlijkse keuring. In het korps waar ik actief ben zijn er diverse die bijgetekend hebben omdat ze het nog leuk genoeg vonden om door te gaan.

Zij hebben de energie om hun vrije tijd te steken in een waanzinnig mooie hobby!!

Ga eens met je commandant praten en leg hem jouw visie uit, hij zou blij moeten zijn met zo'n “ouwe rot” in het vak!

Succes

• B. Rand

“een waanzinnig mooie hobby!!”

Hobby?

En ik altijd maar denken dat het een vak of beroep is (waar je natuurlijk erg veel plezier in kan beleven).

Parttime of fulltime maakt overigens natuurlijk weinig uit, om alvast die discussie te voorkomen.

• Hans76

Zit wat in…

Tegenwoordig spreken we eigenlijk niet meer van een vrijwilliger maar een parttimer… Zeker gekeken hoeveel tijd er in gaat zitten.

Ik zie het als een hobby, waar ik gewoon veel tijd in wil steken, maar ik wil mij ook wel parttimer noemen hoor.

• B. Rand

Dan houden we het er gewoon op dat je van je hobby je beroep hebt gemaakt.

Prima; zouden meer mensen moeten doen!

• ouwe hbt

volgens mij was de vraag mag/kan ik langer doorwerken en zoja hoelang

een aantal vrijwilligers werken door tot hun 60e jaat en een aantal beroeps in rotterdam hebben er ook een jaar aangeplakt mits allemaal gezond en door de keuring.

Kees het is al gezegd maar gaat gewoon in overleg met je cmdt en anders probeer toch de bond eens

in ieder geval veel plezier nog de laatste jaren