Oh wat zijn we trots

• ouwe hbt

wel of niet het korps afzeiken is totaal niet aan de orde.

ik ga ervanuit dat de bluswerkzaamheden goed verricht zijn want daar hoor je niemand over.

het laten branden van een gasbrand gebeurt wel vaker dus geen probleem

de foto had alleen niet gepubliceerd moeten worden houdt dit prive de bewoners van het pand en het publiek krijgen hierbij een vreemd gevoel in de buik.

dat de medewerking aan de betreffende fotograaf wordt opgeschort lijk mij duidelijk

gr

• Leen(L1)

Jij zegt het Ouwe,

Ik kreeg direkt al een verschrikkelijke drang in de onderbuik toen ik dit plaatje zag. Ik trok wit weg en stamelde tegen mijn eega: “Worden die vrijwilligers per uur betaald in NL?”

Hesky vecer, Leen

• erik67

http://www.kilroynews.net/special/2007-08/20070827-1.htm

Het was geen slooppand kijk maar op boven staande link voor de foto's

• Hans Blok

Als dit een bewoond pand was, waar je naar uitgerukt bent als brandweerkorps om have en goed te redden, dan lijkt het mij niet echt verstandig om dit soort acties te doen. Hoe je het ook doet of waarom, het wordt door het publiek en de media verkeerd uitgelegd (zeker in dit geval, zonder bijschrift iets plaatsen!). Hiermee krijgt het imago van de brandweer niet echt een oppepper. Ik kan me voorstellen dat je tijd moet doden omdat je moet wachten op iemand die het gas komt aflsuiten, maar maak er geen circus van. Voor veel mensen is het meemaken van een brand iets wat een grote impact heeft op hun belevingsvermogen. Dan ga je niet voor een afgebrand huis poseren, waar mensen net hun hebben en houe zijn verloren, zelfs al heb je de toestemming van de bewoners. Waarschijnlijk krijgen ze er later spijt van.

En voor L1 dan nog even een lesje in de Tsjechische taal, kap er mee en hou het gewoon bij Nederlands. Het is namelijk Hezký večer en niet zoals jij het schrijft. Als je dit forum wilt begroeten, doe het dan juist, leert iedereen er wat van. Afgezien van het feit dat het niets bijdraagt aan welke discussie dan ook!

Groeten

Hans

• kazerneosdorp

Toch jammer dat leen wat heeft gezegd.

Maar goed, dit soort figuren komen en gaan.

• Leen(L1)

Hans,

Dacht toch het prikbord brandweer was en niet Tsjechische of Nederlandse taal cursus.

Hezký noč, Leen (Ik ben trots op je Hans)

• Feuerteufel

Hans, je mag dan Leen wel beleren over zijn “slechte” talenkennis, maar jij moet eerst maar eens leren lezen en niet een kommentaar geven wat nergens op slaat. Als je de moeite had genomen om het originele bericht, bj Kilroynews, te lezen dan had je, voordat je begint te zeuren, geweten dat de brandweer er alles aan had gedaan om het woongedeelte te redden. Het stalgedeelte was bij aankomst al opgegeven.

Maarja de foto is volledig uit zijn verband gerukt geplaatst op een site die aan zijn naam te zien niet al te ernst genomen moet worden. Ik vindt eigenlijk ook dat men zo'n foto beter niet kan plaatsen, maar zonder het onderschrift mee over te nemen is een schandaal wat je bij “geenstijl” eigenlijk kan verwachten.

• Dolle Ed

Leuk op de voorpagina van de telegraaf

• ouwe hbt

volgens mij is het nooit de schuld van de pers

ik denk dat het een keertje tijd wordt dat de leiding een proces gaat schrijven wat wel en niet kan.

vaak zie ik collega's tijdens een inzet foto's maken en of video's van een uitruk uit een blusvoertuig.

de pers houdt zich wat betreft privacy aan bepaalde regels géén kenteken nr slachtoffers niet in beeld enz.

als ik op bepaalde prive sites gaat kijken staan daar dingen op die in mijn optiek niet door de beugel kunnen.

dit wordt gedaan,wat vinden jullie hiervan moeten dat soort personen aangesproken worden op hun gedrag.

of wat dan ook

gr aan iedereen

• Hans Blok

Beste Feuerteufel,

ik heb het hele bericht gelezen en alle reacties die er op zijn gemaakt, maar waarschijnlijk heb jij niet goed gelezen wat ik heb geschreven. Ik gaf aan dat ik het tendentieus vind dat als je een foto plaatst je ook de hele tekst erbij moet publiceren, misschien dan niet in genoeg woorden, maar dat is wel wat ik bedoelde. Ik ben zelf al 22 jaar brandweerman (zowel beroeps als vrijwillig) en weet (denk ik) wat een brandweer doet. Ik val dus deze brandweer niet aan op wat ze reeds gepresteerd hadden, maar op het feit dat ze poseren bij de ellende van een ander. Het wordt misbruikt door de media (zoals geen stijl) en geeft een verkeerde indruk “uberhaupt” aan het publiek. Beter is het om dit soort foto's niet op het internet te zetten. En misschien zelfs beter om ze helemaal niet te maken.

Voor wat dat betreft, ben ik het eens met ouwe HBT, goede afspraken maken, misschien een soort gedragscode. Je hoeft niet alles te verbieden, maar het is wel goed om na te denken over wat wel en wat niet kan.

Misschien lijkt het alsof ik en passant L1 aanval, maar vergeef het me dan maar, ik hou van de Tsjechische taal en cultuur en vind dan dat je het wel juist behoort te schrijven, als je er gebruik van maakt.

Met vriendelijke groeten,

Hans