brandweermensen in het land.
bijgaand een stuk van een oud collega die noodgedwongen de brandweer( die hem zeer aan het hart gaat) heeft moeten verlaten en nu de ellende aanhoorde.
groet brandje
Onderwerp: RE: uitspraak adviescommissie 20 Dec. 2007
Mensen
Het is diep en diep triest.
Hadden we dit van tevoren geweten, dan waren we nooit akkoord gegaan. Wederom is het (minuscule) vertrouwen geschonden…….. het is echt om te janken…..
Ik ben nooit een voorstander van harde acties geweest, maar daar denk ik nu anders over. Weliswaar treft het mij niet meer, maar ik kan hier echt wel om janken…… immers, ik had (bijzonder weinig) vertrouwen in de goede wil van de werkgever destijds, maar voel mij nu onthutst…. het is schandalig.
Slim om hier net voor de feestdagen mee te komen, is niet de eerste keer overigens als het om slecht nieuws gaat…… kan je er tijden de kerstgedachten nog eens over nadenken en het laten bezinken om het volgende jaar lamgeslagen met tegenzin, en moe van de gedachten, het maar te slikken.
Is er geen actiebereidheid meer????!!!!! Wat is dat nou…….
Toegeven is je voor de rest van je carrière laten afslachten door de grillen van de werkgever. Nooit, maar dan ook nooit zul je meer serieus genomen worden. En wat de jonge collega’s betreft met max. 20 dienstjaren in het vooruitzicht, zal het straks vermoed ik anders gaan lopen dan nu bedacht. Het zal mijn achterdocht wel zijn, maar ik heb er met dit gegeven absoluut geen goed gevoel meer bij.
Jongens en meisjes van de brandweer en ambu, laat je niet meer naa..n.
Ik zit niet meer in de positie helaas, maar ik zou het echt niet pikken en de landelijk bestuurders duidelijk maken dat het geen 12 uur meer is, maar dat het nieuwe jaar is begonnen. Een jaar dat knallend zal worden ingeluid en het leger teruggetrokken zal moeten worden van alle missies om hier de branden te blussen ipv ergens anders op deze aardkloot.
Vergeet niet dat ook het 48uur verhaal miz nog steeds niet is of wordt uitgevoerd zoals het zou moeten zijn. Ik ben van mening dat ook hier weer te makkelijk mee wordt omgegaan met de gedachten, ze pikken het toch wel…..
Jongens, jullie laten je toch niet als onderbetaalde 3e rangs professionals afslachten…..
Uhhhh, ik laat mij weer meeslepen…. sorry….
STERKTE met de STRIJD, samen sterk……
Oja, de bonden zijn de leden, vergeet dat niet!.
Groeten van een vurig (ex)strijder,