FLO/ Inactiviteitenregeling

• BOODSCHAPPER

Collega`s,

De boodschap van Ton uit Rotterdam is duidelijk.

De FLO-ers vanaf 1-1-2006 binnen 010 worden dit weekend benaderd om te bekijken zij met een aantal nog (niet) FLO-ers een actiecommitee kunnen vormen.

Wachten op een verder actieplan van de vakbonden over de feestdagen heen kan niet aan de orde zijn!

We laten onze “ouwe stompen” toch niet in de steek he, jong brandweer Nederland?

Fijne feestdagen met een zure bijsmaak.

Groetzels

Brandboodschapper, uit de as herrezen.

• middenmoot

“Te groot voor het servet,te klein voor het tafellaken” Dat gevoel bekruipt mij op dit moment een beetje. Daarmee wil ik zeggen,dat ik net als mijn mede-middenmoters weer genaaid wordt door het VNG ! Eerst de F.L.O-regeling,waarvoor ik te lang in dienst was om genaaid te worden met een 20 jarig contract,en daarna met een z.g. cursus loempiavouwen het bedrijfsleven ingetrapt te worden,waar ik (en vele met mij ) dan waarschijnlijk toch te oud bevonden zou worden,

MAAAAAAAAAR te kort in dienst om op mijn 55e van mijn F.L.O. te mogen genieten,waar ik dan na ruim 30 jaar wel aan toe zou zijn !!!

Maar nee,ik mag nog een tijdje doorwerken voor ONZE baas.

Deze klap teboven gekomen,na een flink gevoel van ziekzijn,dacht ik (een van de “middenmoot” ) dat het ergste leed nu wel geleden zou zijn,maar nu lees ik net dat we WEER genaaid worden door het V.N.G.! Als je na 01-01-2006 met pensioen gaat,wordt je ten opzichte van je andere collega,die b.v. op 31-12-2005 met pensioen is gegaan RUIM gekort !!!!

Hoeveel het precies is weet ik niet,ik ken alle ins-en outs nog niet, maar heb nu al het gevoel dat er weer iets niet in de haak is !!!!

Daarom vraag ik als “middenmoter” aan mijn mede middenmoters om zich eens goed te laten informeren bij een “ouwestomp” om te kijken wat er nou echt gaat gebeuren,en denk na wat je wil om ook JOUW oude dag op een NORMALE manier door te kunnen brengen !!!!!!

Ik ben een middenmoter !! Ik zit overal presies tussenin,

Ik wordt steeds met overgangsregelingen genaaid,

Ik ben de dupe van nieuwe regeltjes,

Ik krijg steeds het deksel op mijn neus,

Ik ben het zat om op mijn oude dag tegen de lamp te MOETEN lopen,

Ik ben bereid om iets te doen om mijn pensioen te BEHOUDEN !!!!!!!

Jij ook ? Laat je informeren over wat er aan de hand is,en kom op voor je rechten want ook over 15 , 20 , 25 , of 30 jaar heb je je centjes waar je voor hebt gewerkt hard nodig !!!!

M.v.g. De Middenmoot

• strijdende-HBT

ik moet nog even een jaar of 19 maar als het moet sta ik naast jullie jongens zeg maar wat er moet gebeuren.

toch fijne feestdagen ondanks allles

• firefly

Beste Boodschapper!!

Gelukkig u ziet het licht weer, het fijn om te weten dat u er weer bent, en dat u uit as herrezen bent

Het is werkelijk bezopen dat we werderom naar de sodemieter geholpen worden,

waar houdt het nou eens een keer op.

Als we met z'n allen bij voedselbank staan??

Treur niet BOODSCHAPPER ik zal er zeker bij zijn, op mijn steun kan je zeker rekenen.

Het is toch van de idiote dat een brwman na 36 jaar werken met 1203 euro naar huis gaat.

De waardering voor ons werk en vooral onze inzet voor dit beroep is 0,0

O,ja als noot wil ik maar even meegeven dat heren in Den Haag ( onze gekozen ministers) er 30% bijkrijgen, omdat de directeuren in het bedijfsleven meer zouden verdienen als onze JP Balkene(le)nde.

En Jan de brandweerman dan, ja dat is niet relevant!

Een voor allen en allen voor een!!!!

I,am ready for action!!!!

Greets Firefly

• fire47

Volledig mee eens !!!

Er zijn door het VNG en de bonden beloften gedaan die ze niet hebben nagekomen.

Ik maak gebruik van de NAR en zit met bijna 300 Euro minder thuis dan dat ze mij 30 jaren lang hebben voorgespiegeld.

En als je dan de motivatie van het VNG hoort, dan gaan je haren recht overeind staan.

Want we hebben al loonsverhoging (?) gehad door het arbeidstijdenbesluit.

We hoeven maar twee 24H diensten per week te draaien en kunnen daardoor wat bijverdienen.

Het zou niet fair zijn ten opzichte van andere werknemers.

De verandering kost de gemeenten toch al zo veel geld.

We hebben toch de keuze om na je 55 door te werken.

Dit is allemaal gelul.

Door het arbeidstijdenbesluit, waar we zelf niet om hebben gevraagd, hebben we geen loonsverhoging gehad en zijn zelfs de arbeidsomstandigheden bij veel korpsen verslechterd.

Bijverdienen kan iedereen, ook de voorzitter van het VNG kan in het weekend wat extra verdienen.

Andere werknemers hoeven niet in het weekend en op feestdagen te werken en liggen 's nachts naast hun partner, dus wat is fair.

De verandering kost inderdaat geld, maar moeten wij dat ophoesten.

Na 30 jaar naar incidenten te moeten gaan waar anderen voor weglopen en anderhalf zo veel uren dan een ander bij mijn baas te hebben doorgebracht wil heb ik het wel gehad en wil ik krijgen wat mij beloofd is.

Ik voel me bedrogen en bestolen maar kan geen aangifte doen.

Ik vind dat dit een landelijk probleem is maar zou zo niet weten wat we nog kunnen doen.

De bonden staan met hun rug tegen de muur.

VNG, doe de groeten aan Ali Babba

( de 40 rovers zijn ze zelf )

• botak kila

he brandweer nederland wakker worden jullie zien het goed als je met FLO gaat is het financieel niet meer zo best in de steun is het beter je ben eigenlijk nog GEK dat je bij die brandweer blijft werken je beste jaren gegeven je lichaam half gesloopt en wat krijg je als stank voor dank plus minus 1300 euro

ER IS MAAR EEN OPLOSSING ACTIE ACTIE ACTIE.

• brandje

brandweermensen in het land.

bijgaand een stuk van een oud collega die noodgedwongen de brandweer( die hem zeer aan het hart gaat) heeft moeten verlaten en nu de ellende aanhoorde.

groet brandje

Onderwerp: RE: uitspraak adviescommissie 20 Dec. 2007

Mensen

Het is diep en diep triest.

Hadden we dit van tevoren geweten, dan waren we nooit akkoord gegaan. Wederom is het (minuscule) vertrouwen geschonden…….. het is echt om te janken…..

Ik ben nooit een voorstander van harde acties geweest, maar daar denk ik nu anders over. Weliswaar treft het mij niet meer, maar ik kan hier echt wel om janken…… immers, ik had (bijzonder weinig) vertrouwen in de goede wil van de werkgever destijds, maar voel mij nu onthutst…. het is schandalig.

Slim om hier net voor de feestdagen mee te komen, is niet de eerste keer overigens als het om slecht nieuws gaat…… kan je er tijden de kerstgedachten nog eens over nadenken en het laten bezinken om het volgende jaar lamgeslagen met tegenzin, en moe van de gedachten, het maar te slikken.

Is er geen actiebereidheid meer????!!!!! Wat is dat nou…….

Toegeven is je voor de rest van je carrière laten afslachten door de grillen van de werkgever. Nooit, maar dan ook nooit zul je meer serieus genomen worden. En wat de jonge collega’s betreft met max. 20 dienstjaren in het vooruitzicht, zal het straks vermoed ik anders gaan lopen dan nu bedacht. Het zal mijn achterdocht wel zijn, maar ik heb er met dit gegeven absoluut geen goed gevoel meer bij.

Jongens en meisjes van de brandweer en ambu, laat je niet meer naa..n.

Ik zit niet meer in de positie helaas, maar ik zou het echt niet pikken en de landelijk bestuurders duidelijk maken dat het geen 12 uur meer is, maar dat het nieuwe jaar is begonnen. Een jaar dat knallend zal worden ingeluid en het leger teruggetrokken zal moeten worden van alle missies om hier de branden te blussen ipv ergens anders op deze aardkloot.

Vergeet niet dat ook het 48uur verhaal miz nog steeds niet is of wordt uitgevoerd zoals het zou moeten zijn. Ik ben van mening dat ook hier weer te makkelijk mee wordt omgegaan met de gedachten, ze pikken het toch wel…..

Jongens, jullie laten je toch niet als onderbetaalde 3e rangs professionals afslachten…..

Uhhhh, ik laat mij weer meeslepen…. sorry….

STERKTE met de STRIJD, samen sterk……

Oja, de bonden zijn de leden, vergeet dat niet!.

Groeten van een vurig (ex)strijder,

• BRW

Ik wil best aktie voeren voor een betere FLO, die jongens zijn tenslotte giga genaaid want alles zou voor hen hetzelfde blijven en nu moeten ze veel meer inleveren.

IK heb alleen een hele nare smaak in mijn mond van de bijtekenaars……..

• ouwe hbt

Hallo Brw

Ik ben er nog niet aan toe maar als ik mag stoppen met werken(55 jaar) dan heb ik een zoon die naar ik hoop verder gaat leren.

Als de fooi die wij krijgen nog steeds zo laag is als nu dan moet ik wel langer blijven werken anders kan ik het niet betalen.

Dus voordat je een nare smaak in je mond krijg hoop ik dat je een beetje begrip krijg/heb voor de andere die misschien wel door moeten werken.

Kan of wil je dit niet dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan

gr en een fijne dagen

• blusschuim

Jongens en Meiden ik heb het gehad met mijn werkgever,we worden behandeld als oud vuil,schandalig.kom morgen in ieder geval niet werken.en de feestdagen ook niet meer. zo los ik het maar op.