FLO/ Inactiviteitenregeling

• botak kila

DIT KOM MIJ BEKeND VOOR MAAR DAN MET IEDEREEN>

HALLO A DAM D HAAG UTRECHT ROTTERDAM EN ALLE ANDERE STEDEN ZIJN WE BEREID TOT ACTIE LEVEN JULLIE NOG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• BRW

Dit is een oproep tot aktie, ik ga geen aktie voeren en dan weer zien dat er mensen bijtkenen. Ik vind het jammer dat je wel bij moet tekenen, ik ken zat mensen die hebben bijgetekend maar dat eigenlijk niet nodig hebben. Er zijn jongens die sancties opgelegd hebben gekregen en er is zelfs een gewonde gevallen tijdens een van de akties, allemaal omdat we die 55 wilden behouden, nu weten sommige niet hoe snel ze moeten tekenen. Sommige van hen hebben al reeds een (dure) laatste dag gehad, een receptie met kado's en een half jaar later komen ze weer in dienst.

• BRW

O ja nog even iets, ik heb ook al gehoord dat je verhaal van na je 55 ste doorwerken tot 56,57,58 of 59 (staffel) niet volgens de afgesproken 50% werken voor 90% salaris zou gaan maar gewoon 100% voor 100%, ivm de geoefendheid!!!!

• bomberos

Ton heb de afgelopen dagen mijn oren eens op de wind gezet, maar bij de jongeren leeft dit niet en dit geld niet alleen voor het Rotterdamse.

Het is voor de jongeren niet interessant, want ze zeggen gewoon, dat zal in de toekomst wel veranderen.

Een aantal gaf ook aan dat de brandweer niet heilig is voor hun en gaan vertrekken nu het nog kan.

Geef ze geen ongelijk.

Ben benieuwd hoe dit in de rest van Nederland is, of zal het daar niet anders zijn?

Heb ook een OR lid gesproken en ja ook deze stak zijn kop in het zand en deze wordt waarschijnlijk gevuld door een kaderlid van de bond.

En de media.

Niet interressant op dit moment, nog te weinig emoties, dus niet belangrijk.

Ton ik sta vlak achter jou zoals altijd.

Enne, ik drink mijn koffie zwart.

Alleen even nog zonder mijn echte naam, helaas, anders begint er iemand te stampvoeten en dat wil ik nog even voorkomen.

Men zal wel weer zeggen wat laf, ja zal wel, maar ik mag ook nog maar even en heb al genoeg naar mijn hoofd gehad.

Sterker door Strijd

• Firearm

Ik behoor ook tot de jongere onder ons, en zit zelf in de 20 jaar regeling, maar zal zeker meestrijden voor datgeen wat mijn collega's willen bereiken.

Hiermee ook in de hoop dat mijn collega's mij zullen gaan helpen wat er in de toekomst nog te verwachten valt.

Hierbij geldt gewoon de regel, hoe meer mensen hoe sterker je staat als “actiegroep”.

Groeten uit het zonnige Rotterdam

• Brw-Duiker

Het brandweerkorps van Emmen heeft vorig jaar februari een actie georganiseerd omtrent deze regeling.

Helaas werd het toen niet door de grotere korpsen opgepakt.

Maar in Emmen gaan wij er met elkaar voor…jong en oud!!!