Loyalis Levensloopregeling blijkt forse Salarisverhoging te zijn.

• Blusser5st

Tot mijn grote verbazing heb ik een gigantische salarisverhoging gekregen over het jaar 2007 ( en ik heb zo'n vermoeden dat ik niet de enige ben)

Het geld dat de gemeente doorsluist naar een aparte rekening, om er voor te zorgen dat je van je 59e tot je 62e niet zonder inkomen zit.

(Bij ons de Levensloop regeling van Loyalis, drie jaar lang 70% van je salaris )

Dat geld wordt zo blijkt op mijn jaaropgave voor de belasting, gewoon bij je bruto inkomen geteld, Vervolgens betaal je er ook inkomstenbelasting over.

Ik vraag mij trouwens af of dit wel juist is.

Maar wat nog veel erger is, alle andere inkomens afhankelijke regelingen vallen hier door lager uit, of zelfs helemaal weg.

Ik noem hier bijvoorbeeld onder andere de zorgtoeslag en de studie tegemoetkomingen van de IB beheergroep voor je schoolgaande kinderen.

Ook een voorlopige teruggave kan je waarschijnlijk van af heden op je buik schrijven. (als je nog iets terugkrijgt)

Ik weet (nog) niet of je ook nog eens een keer opnieuw inkomstenbelasting moet betalen als je daadwerkelijk op je 59e gebruik gaat maken van de Levensloop regeling.

Voor zover ik weet, althans zo is het bij mij overgekomen, zouden er alleen sociale lasten worden ingehouden zoals ww - premie en dergelijke.

Dit koste mij het eerste jaar al meteen mijn eindejaar uitkering, want daar werd het gemakshalve maar meteen mee verrekend.

(Eind 2006 was men was verplicht om dat jaar mee te laten tellen. En de lasten zodoende met terugwerkende kracht te betalen, anders werd niet gegarandeerd dat je drie jaar lang aan een Levensloop uitkering van 70% zou komen.)

Bovendien heb je als oudere werknemer geen mogelijkheid meer,om in korte tijd zelf voor drie jaar inkomen te zorgen. Athans ik niet.

(voorheen was het tot je 62e FLO)

Je kon wel kiezen om het geld van Loyalis op je eigen rekening te laten storten.

(vooral jongere werknemers kiezen hiervoor)

Maar daarmee, zou zoals al gezegd nooit drie jaar lang, de gegarandeerde uitkering van 70% van je salaris zijn te behalen.

Dit wordt mede veroorzaakt doordat de gemeenten (belastingtechnisch) maar een beperkt maximaal bedrag per jaar hier voor kunnen storten.

Het tekort wat daardoor voor de oudere werknemers ontstaat, wordt op andere manieren aangevuld tot die drie jaar 70%.

Nogmaals hoe ouder je bent voor je er mee begint, hoe meer je gedwongen wordt om aan deze regeling mee te doen, je komt anders nooit aan die 3 jaar 70%

Dus opgeteld :

1: Een salaris verhoging, met geld, waar je misschien nooit gebruik van maakt.

(Zie eerst maar eens dat je in goede gezondheid 59 wordt)

2: Je hebt door je riante bruto salaris geen recht meer op verschillende inkomen afhankelijke toelagen.

3: Je betaald waarschijnlijk ook nog eens twee keer inkomstenbelasting over dat

geld.

Althans ik ga er van uit dat het inkomen (levensloop) wat je van je 59e tot je 62e krijgt door de belasting, voor de tweede maal, als inkomen wordt gezien.

Heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen, of worden we hier weer genaaid ??????

Blusser5st

• pluns

Wordt het nu niet eens tijd om ook dan maar eens met een grote groep brandweer mensen naar Loyalis te gaan en tekst en uitleg te vragen,ze konden het toen wel zo mooi vertellen maar uiteindelijk zijn wij de dupe en P&O weet het ook niet,dus dit moet dan de volgende stap worden.N.A.R. regeling het woord alleen al ze blijven NARREN.

• fred

over de bijdrsge die de werkgever betaakd word geen belasting betaald deze moetpas worden getaald als de levensloop tot uitkering komt wel moet er wat zieken fondpriemie over worden betaald maar deze vervalt weer als de levensloop gaat uitkeren

Blusser5st schreef:

>

> Tot mijn grote verbazing heb ik een gigantische

> salarisverhoging gekregen over het jaar 2007 ( en ik heb

> zo'n vermoeden dat ik niet de enige ben)

>

> Het geld dat de gemeente doorsluist naar een aparte rekening,

> om er voor te zorgen dat je van je 59e tot je 62e niet zonder

> inkomen zit.

> (Bij ons de Levensloop regeling van Loyalis, drie jaar lang

> 70% van je salaris )

>

> Dat geld wordt zo blijkt op mijn jaaropgave voor de

> belasting, gewoon bij je bruto inkomen geteld, Vervolgens

> betaal je er ook inkomstenbelasting over.

> Ik vraag mij trouwens af of dit wel juist is.

>

> Maar wat nog veel erger is, alle andere inkomens afhankelijke

> regelingen vallen hier door lager uit, of zelfs helemaal weg.

>

> Ik noem hier bijvoorbeeld onder andere de zorgtoeslag en de

> studie tegemoetkomingen van de IB beheergroep voor je

> schoolgaande kinderen.

> Ook een voorlopige teruggave kan je waarschijnlijk van af

> heden op je buik schrijven. (als je nog iets terugkrijgt)

>

> Ik weet (nog) niet of je ook nog eens een keer opnieuw

> inkomstenbelasting moet betalen als je daadwerkelijk op je

> 59e gebruik gaat maken van de Levensloop regeling.

>

> Voor zover ik weet, althans zo is het bij mij overgekomen,

> zouden er alleen sociale lasten worden ingehouden zoals ww -

> premie en dergelijke.

> Dit koste mij het eerste jaar al meteen mijn eindejaar

> uitkering, want daar werd het gemakshalve maar meteen mee

> verrekend.

> (Eind 2006 was men was verplicht om dat jaar mee te laten

> tellen. En de lasten zodoende met terugwerkende kracht te

> betalen, anders werd niet gegarandeerd dat je drie jaar lang

> aan een Levensloop uitkering van 70% zou komen.)

>

> Bovendien heb je als oudere werknemer geen mogelijkheid

> meer,om in korte tijd zelf voor drie jaar inkomen te zorgen.

> Athans ik niet.

> (voorheen was het tot je 62e FLO)

> Je kon wel kiezen om het geld van Loyalis op je eigen

> rekening te laten storten.

> (vooral jongere werknemers kiezen hiervoor)

> Maar daarmee, zou zoals al gezegd nooit drie jaar lang, de

> gegarandeerde uitkering van 70% van je salaris zijn te behalen.

>

> Dit wordt mede veroorzaakt doordat de gemeenten

> (belastingtechnisch) maar een beperkt maximaal bedrag per

> jaar hier voor kunnen storten.

> Het tekort wat daardoor voor de oudere werknemers ontstaat,

> wordt op andere manieren aangevuld tot die drie jaar 70%.

>

> Nogmaals hoe ouder je bent voor je er mee begint, hoe meer je

> gedwongen wordt om aan deze regeling mee te doen, je komt

> anders nooit aan die 3 jaar 70%

>

> Dus opgeteld :

>

> 1: Een salaris verhoging, met geld, waar je misschien nooit

> gebruik van maakt.

> (Zie eerst maar eens dat je in goede gezondheid 59 wordt)

>

> 2: Je hebt door je riante bruto salaris geen recht meer op

> verschillende inkomen afhankelijke toelagen.

>

> 3: Je betaald waarschijnlijk ook nog eens twee keer

> inkomstenbelasting over dat

> geld.

>

> Althans ik ga er van uit dat het inkomen (levensloop) wat je

> van je 59e tot je 62e krijgt door de belasting, voor de

> tweede maal, als inkomen wordt gezien.

>

>

> Heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen, of worden we hier

> weer genaaid ??????

>

> Blusser5st

• willem

Kan het zijn dat je een nabetaling hebt gekregen ivm arbeidstijdverkorting. wij hebben dat ook gehad en ik moet 737 € bijbetalen. Er zou te weinig belasting zijn ingehouden

• pluns

zie je nu .niemand weet het nog knetterbek wordt je ervan.

• Blusser5st

Mijn dank voor jullie reacties zover.

Ik wil bij deze vragen of zoveel mogelijk mensen die ook via hun gemeente bij Loyalis voor de levensloop sparen, hun jaaropgave van 2006 en 2007 ter controle eens naast elkaar willen leggen. Dan weten we zo of het overal hetzelfde is.

Op jullie reacties ter verduidelijking het volgende, en ik geef toe ik heb het hier voor mij liggen, en heb wel 30 keer gekeken, en geloof het nu nog steeds niet. het kan eenvoudig niet juist zijn. (maar het gebeurt wel!!!!).

Het is echt geen vergoeding voor te veel gewerkte uren.

Ik weet ecxakt wat mij daarvoor betaald is. (slechts een minim gedeelte ervan)

Er zit een bruto salaris verschil tussen het jaar 2006 en 2007

van maar liefst € 11869,- !!!!!! (zowat bruto 1000,- Euro per maand mijne heren)

En dan bedoel ik in 2007 niet minder maar meer dan in 2006.

Dat is zo ongeveer het bedrag bij elkaar geteld dat de gemeente via de salarisstrook maandelijks kenbaar maakt, wat er naar de levensloop rekening wordt over gemaakt.

Het verschil in ingehouden loonheffing premie volksverzekeringen is €4773,-

En dan bedoel ik het bedrag dat in 2007 meer in is gehouden is ten opzichte van het jaar 2006

Dus mijn Loyalis levensloop bijdrage die ik van de gemeente krijg gestort wordt wel degelijk bij mij mijn inkomen geteld en door de belasting als zodanig belast.

Met zo'n forse stijging val ik tevens buiten allerlij regelingen voor toelage's zoals zorgtoeslag over betaalde ziektekostenpremies (die ik overigens voor drie personen mag betalen) En ook kom ik boven de grens voor toelagen van de IB beheergroep voor schoolgaande kinderen (heb ik twee)

Nogmaals het is niet alleen bij mij het geval, andere collega's bemerkten het ook toen zij hun aangifte invulden. de consulenten reageerden echt van zo zo je hebt vorig jaar een flinke loonsverhoging gehad zeg, heb je soms een betere functie gekregen?

Je kan je de verbazing natuurlijk wel voorstellen.

Mijn aangifte is nog niet gedaan ik heb mijn bedragen alleen van mijn jaaropgave van de gemeente, die je voor invulling van de belasting aangifte dient te gebruiken.

Ondertussen zijn er al vragen naar PB om uit tezoeken of dit wel juist is.

En zo ja dan zullen de bonden dit maar eens uit moeten gaan zoeken denk ik dan.

Blusser5st

• fire

Heb ook een verschil van 2006 en 2007 en wel 8830 euro bruto.

• Blusser5st

Hallo

Nadere informatie:

Het blijkt zo te zijn dat er bij sommige personen, het een en ander niet helemaal goed is gegaan.

Dit wordt door PB (salarisadministratie) van mijn gemeente netjes uitgezocht, en nadien gecorrigeerd.

Belangrijk tip is natuurlijk wel dat iedereen die deelneemt aan de Loyalis levensloopregeling, ter controle even zijn jaaropgave van 2007 naast die van 2006 legt, en na kijkt of daar een onverwacht groot verschil in inkomen te zien is.

Uit eerdere reacties begrijp ik dat dit het geval kan zijn.

Je kunt dan via de salarisadministratie van je gemeente om uitleg vragen.

Indien je het geld op een eigen rekening laat storten (dus niet ten behoeve van het potje voor je 59e tot je 62e) dan klopt zo'n salarisstijging uiteraard wel.

Blusser5st

• willem

Ik ga het nog maar eens nakijken het verschil tussen 2007 en 2006 is 15984 €, dat is wel erg veel voor een nabetaling

• willem

nog even verschil in netto salaris nagekeken, dit is door de nabetaling toch wel fors. Dit verklaart ook het bruto verschil