Raadpleging achterban!!!

• gerard

Beste Joop,

Is het niet verstandig om al iets te vertellen wat de bedoeling is, dat geeft wel rust denk ik.

De mensen denken voor af al, het zal wel klote zijn, je ziet al wat ze schrijven.

Sterkte

• pluns

Het is ook te gek voor woorden,als je bij een andere werkgever langer blijft krijg je een beloning,en bij ons hebben ze achterover geleund,want wees eerlijk ik wil best langer doorgaan voor een aantal uren maar dat kon en wilde ze liever niet te moeilijk om dat uit te zoeken en nu ineens is er wel wat,en hoe gaat dat met degene die al weg zijn,terugwerkende kracht,laat me niet lachen.

nee als ze ballen hebben draaien ze het gewoon terug voor iedereen die bij de brandweer werkt 55 jaar met F.L.O is een stuk goedkoper en geeft een partij rust op de werkvloer,@!#$ aan al dat Europese gedoe ,hoor er bij andere landen niets over.en geef anders de oud F.L.O er een gouden handdruk in Den Haag weten ze wel hoe dat moet ook belasting technisch.maar ja wij zijn maar simpele zielen die wel dag en nacht klaarstaan voor de maatschapij.

een verontruste F.L.O errotterdam schreef:

>

> Het is toch te gek voor worden, dat als je met FLO gaat, dat

> je terug moet blijven komen om het geld te krijgen, en weer

> een beetje normaal maand loon krijgt……te gek voor

> worden…55 jaar stoppen…is stoppen…we motten gewoon geld

> erbij krijgen…dat is duidelijk…maar niet meer

> werken…die VNG lig helemaal in de stuip van het lachen

• Oud hbt

Beste Joop,

Jammer dat zelf JIJ zo denkt, je weet als geen ander hoe de afrekencultuur binnen de brandweer is. Dit zowel bij het kader als bij de staf, vandaar dat bijna iedereen een nike-name gebruikt.

En negatief, jammer dat je dit zo betiteld, ik noem het alleen maar positief kritisch, jammer dat je het zo opvat, zonde dat je het zo ziet, het tekend de man.

Enfin ONS doe is nog steeds dezelfde, nl meer euro's na de FLO, en wat mij betreft NOGMAALS willen een heleboel collega's hier best enige inspanning aan geven, maar geen 4 jaar !!!!!!!!!!!!!

Uiteraard wederom met COLLEGIALE groet.

OUD HBT

• j.kempenaars

oud hbt,

Heel goed gesproken en helemaal met je eens.

Want met 1 dag per maand blijf je echt geen voeling houden met je collega,s.

Kortom een flutakkoord plus een sigaar uit eigen doos.

j.kempenaars.

• peter vd stel

Beste sjaak

Ik heb je mail gelezen dank je wel voor deze

maaarrrrrrrrrrrrrr een flut acc ben ik dus niet met je eens wel een deel waar een stuk sigaar uit eigen doos vakantie geld en eindejaars klopt

die uren gaan we uitleggen en de boys mogen dan kiezen lijkt me

of 1200 euro of 1600

ze mogen kiezen ik weet het al

en de tijden zijn nu ff anders als in jou tijd we hebben hier goed over nagedacht met het ac .en we gaan er van uit dat dit het wel eens zou kunnen zijn

ik neem niet het risico dat alles van tafel gaat en we straks met 1200 euro naar huis mogen

ik ga er van uit dat je goed beseft dat we er nu ff naar voor staan en we geen cao kunnen open breken helaas

maar ook ik wil straks graag net als jij een stukje vlees bij de maaltijd

en nu ff de zaak opkloten hebben de mensen niets aan

het vng is aan het zoeken om zelfs dit af te breken zou jij het aan durven om je maten nu met 1200 euro weg te sturen

tuurlijk kun je grote mond hebben jij staat niet voor dit probleem

ik hoop dat ook jij beseft dat de mensen in het ac alles goed over wogen hebben.

en we zijn niet over een nacht ijs gegaan

weten anderen het beter nu ineens kom mijn plekkie maar over nemen en neem dan gelijk ff mee dat je de mensen aan de geeuwhonger zal brengen

ik durf het niet aan

JIJ wellllll??????????????????

succes

groet peter vd stel j.kempenaars schreef:

>

> oud hbt,

> Heel goed gesproken en helemaal met je eens.

> Want met 1 dag per maand blijf je echt geen voeling houden

> met je collega,s.

> Kortom een flutakkoord plus een sigaar uit eigen doos.

> j.kempenaars.

• rotterdam

Geld het accoord voor collega,s die nog 10 jaar moeten en misschien wel met 56 of 57 jaar weg gaan….ik ben benieuwd…….het is toch te gek voor woorden dat jullie ons opzadelen met een keuze of je komt nog een paar uurtjes werken of niet triest,,,,,,,,,,,,,geen Cao openbreken laat me niet lache, waar voeren we actie voor…de bond is een drama……we zijn en worden weer heel diep genaaid…..hadden we de acties maar door gezet….drama dit..

• sneeuwwitje

Hoi Peet,

Ik ben het helemaal met je eens.

Sjaak opkloten hebben we niks aan, we zitten nu in een andere tijd met andere regels.

Mijn persoonlijke keuze is snel gemaakt 1403 of 1632 Euro en mensen na eind 2010 1590 Euro per maand.

Ik verdien geen 228 Euro netto (of 187 na 2010) voor 8 uur werken, die nog eens zeer flexibel ingevuld kunnen worden, op bijvoorbeeld mijn bijklus.

Ideaal “dat terugkomen” nee dat zeker niet…..maar de oplossing van de directie van het VRR aan het actiecomite is er wel een die serieus genomen dient te worden.

Loze kretelogie als “flutakkoord” neem ik dus niet serieus.

Ik zou willen zeggen komt allen:

16-04-08 naar de Kazerne Frobenstraat.

of

17-04-08 naar de kazerne Pottumstraat.

De vergaderingen zullen om 19.30 uur aanvangen, de deur zal om 19.00 uur geopend zijn.

Kom op met die betere en realistische uitvoerbare oplossingen.

Ik heb in ieder geval zeer veel waardering voor hetgeen het actiecomite tot nu toe voor ons bereikt heeft.

Peet bedankt!

Met vriendelijke groet,

sneeuwwitje

• j.kempenaars

beste peet

Ik wil echt de boel niet opnaaien,maar je maakt mij niet wijs dat je met 8 uur oer maand terugkomen 400 euro verdient en dan nog wel netto.

Dan kun mij ook wel inschrijven.

Verder zal het moeilijk worden voor collega,s om eventueel voor een half jaar in een warm land te verblijven.

Dat doet niets af dat als jullie er tevreden mee zijn moet je het doen want ik weet niets van alle ins en outs.

Ik zou ook nooit bijtekenen want neem nou van mij aan er is werk genoeg in de maatschappij en dan heb ik wel mijn vrijheid om te doen en te laten wat ik wil.

In ieder geval blijf je mijn respect houden.

Maar bedenk wel dat die dikbuiken met die royale salarissen en zichzelf de mooie baantjes toe spelen zich rot lachen.

Peet sterkte

Je oud collega jackpeter vd stel schreef:

>

> Beste sjaak

>

> Ik heb je mail gelezen dank je wel voor deze

> maaarrrrrrrrrrrrrr een flut acc ben ik dus niet met je eens

> wel een deel waar een stuk sigaar uit eigen doos vakantie

> geld en eindejaars klopt

> die uren gaan we uitleggen en de boys mogen dan kiezen lijkt

> me

>

> of 1200 euro of 1600

> ze mogen kiezen ik weet het al

>

> en de tijden zijn nu ff anders als in jou tijd we hebben

> hier goed over nagedacht met het ac .en we gaan er van uit

> dat dit het wel eens zou kunnen zijn

>

> ik neem niet het risico dat alles van tafel gaat en we

> straks met 1200 euro naar huis mogen

> ik ga er van uit dat je goed beseft dat we er nu ff naar

> voor staan en we geen cao kunnen open breken helaas

>

> maar ook ik wil straks graag net als jij een stukje vlees bij

> de maaltijd

> en nu ff de zaak opkloten hebben de mensen niets aan

>

> het vng is aan het zoeken om zelfs dit af te breken zou jij

> het aan durven om je maten nu met 1200 euro weg te sturen

> tuurlijk kun je grote mond hebben jij staat niet voor dit

> probleem

> ik hoop dat ook jij beseft dat de mensen in het ac alles goed

> over wogen hebben.

> en we zijn niet over een nacht ijs gegaan

> weten anderen het beter nu ineens kom mijn plekkie maar over

> nemen en neem dan gelijk ff mee dat je de mensen aan de

> geeuwhonger zal brengen

>

> ik durf het niet aan

> JIJ wellllll??????????????????

> succes

>

> groet peter vd stel j.kempenaars schreef:

> >

> > oud hbt,

> > Heel goed gesproken en helemaal met je eens.

> > Want met 1 dag per maand blijf je echt geen voeling houden

> > met je collega,s.

> > Kortom een flutakkoord plus een sigaar uit eigen doos.

> > j.kempenaars.

• Berend Fox

Het is steeds weer triest om te constateren dat mensen die achterover leunen altijd weten te vertellen dat het niet deugt. En waar zij lekker achterover leunen werken anderen zich kapot om er tenminste nog iets van te maken. En maar gal spugen op iets waarvan ze niet eens de moeite nemen om zich te verdiepen in de problematiek. Nee ze zijn niet negatief en nee ze willen de boel niet opkloten.

Als dat zou tellen hebben WIJ aan die twee uur per week alvast voor de komende twintig jaar voldaan. Maar wees niet bezorgd, we gaan gewoon door, wij leunen niet achterover om alles maar op ons af te laten komen. Wij kunnen straks iedereen recht in de ogen kijken omdat we tenminste iets geprobeerd hebben.

Het is geen fijne regeling, klopt helemaal, iedereen wil liever helemaal stoppen en gaan genieten van waar zij al die jaren naar uit hebben gekeken, hun welverdiende rust. De feiten zijn helaas anders. We hebben met deze realiteit te maken of we dat nou leuk vinden of niet.

We nodigen iedereen uit om met een beter, maar wel realistisch en onderbouwd voorstel te komen. We zullen het met open armen ontvangen.

Tot het zover is, ligt dit voorstel er. En kan iedereen er straks op de raadpleging van 16 en 17 maart op een democratische manier zijn stem over uitbrengen.

Bedenk gelijk even dat alleen de VRR (Rotterdam) een dergelijk voorstel voor elkaar heeft gekregen en de rest van Nederland nog met lege handen staat.

Bedenk dan ook even dat er nog geen korps is in Nederland die tot op heden enig initiatief heeft genomen om naar een oplossing te zoeken, misschien op Den Haag na die voor een klein aantal mensen iets heeft verzonnen.

Bedenk dan ook gelijk even dat we straks ook nog eens klaar zullen staan om iedereen bij te staan die dan nog steeds 1230 euries in z'n loonzakje vindt.

Ik zie de oplossing graag tegemoet.

Job de Zeeuw

• Berend Fox

Beste Sjaak

1.

Je kan gewoon een half jaar in een warm land zitten met deze regeling omdat de uren in overleg met betrokkene plaats vinden.

2.

Als je bijklust kan je officieel ook maar tot 100% bijverdienen dus die vrijheid van je is ook maar beperkt.

3.

Dat je met 8 uur werken ineens een stuk omhoog gaat zit hem in de constructie van het voorstel. Bijvoorbeeld dat de ZVW premie dan voor rekening van de werkgever komt.

4.

Het gaat niet om tevreden zijn, we willen graag beter, het gaat er om dat er in ieder geval iets te kiezen valt.

Nog even dit.

Voor mensen die positieve en opbouwende kritiek hebben: daar staan we graag voor open.

Voor mensen die alleen gal spugen: wijs het voorstel af en regel het verder zelf dan even. Ook wij hebben geen ruzie met onze vrije tijd.