Overgangsrecht

• Huis in `t Veld

Hallo Berend,

Wij hebben inmiddels contact gehad met de vakbond vertegenwoordigers (CNV en Abva Kabo) die ons vertegenwoordigen in het GO van de Gemeente, en de stukken die we hebben laten uitrekenen door de firma Proambt zijn in hun bezit, ze hebben ons medegedeeld dat is het landelijk op de agenda gaan plaatsen.

Wat is Pro ambt?? dit zijn medewerkers die hebben gewerkt bij het ABP en bij de verzekerings sector Loyalis en zij zijn een eigen bedrijf begonnen onder de naar Proambt, zij hebben rekenmethodieken ontwikkeld en hieruit komen harde gegevens.

• Berend Fox

Dit is dus een heel belangrijke en interessante discussie. Zoals gezegd heb ik ook een brief naar AbvaKabo gestuurd en wel naar de onderhandelaar die nauw betrokken is bij de totstandkoming van de FLO / NAR regeling en de landelijke CAO.

Vanwege het grote belang van dit vraagstuk: zou je dit item ook op mijn forum willen plaatsen zodat we een zo breed mogelijke groep collega's hiervan op de hoogte kunnen stellen?

Je hebt je al wel geregistreerd maar je account nog niet geactiveerd. Neem bij problemen even contact met me op.

Groet,

Job de Zeeuw (Berend Fox)

Beheerder http://beroepsbrandweer.actieforun.com

• Berend Fox

Foutje:

Het moet zijn: http://beroepsbrandweer.actieforum.com

• henri

Ik zie zoveel vragen verschijnen over allerlei zaken binnen het overgangsrecht en alles blijft onduidelijk.

Het moet voor de organisatie's op zich toch ook niet te verteren zijn dat men het personeel wat dit aangaat geen informatie kan geven.

Wordt het eens geen tijd dat de vng met duidelijkheid komt w.b.

- Uitkeringen op de diverse data.

- Hoe zit het met uittreden op de verschillende data?

- Hoeveel uitkering wordt er verstrekt?

- Hoe zit het met de levensloop?

Dit is salaris en wanneer mag je hier over beschikken?

- Hoe zit het met dat versterkt pensioen?

Kunnen alle directie's van Brandweer en ambulancediensten niet eens de koppen bij elkaar steken en eisen van het vng dat deze de onduidelijkheid voor eens en altijd de wereld uithelpen en solide uitwerking op tafel leggen.

Misschien is dit dan niet zoals we allemaal hopen ,maar schept wel duidelijkheid.

Nu lopen we overal acheraan en stoten we de neus.

Is dit goed en helder personeelsbeleid voeren? NEE DUS!!!!

Wij als personeel hebben toch niet alleen maar plichten,waar is ons recht op een fatsoenlijke behandeling?

Is het ambtenaren gerecht geen optie?