Filmpjes vanuit brandweerwagens met prio 1

• Jetto

nou leen, hier scoor je weer punten mee hoor, eerst jaag je de beroeps tegen je in het harnas en nu begin je met de vrijwilligers, wat is dat toch met jou, een behoorlijk onverwerkt verdrietje of iets dergelijks, hier bereik je toch niets mee, wat is toch jou doel met deze berichten.

waarom jaag je iedereen tegen je in het harnas op dit forum, zullen we eens een bot gesprek houden erzitten hier vast wel botters op het forum.

• Remco T

Jetto, Leen heeft BOT niet nodig hoor hij beziet de zaken zo ze zijn en durft ze hier te schrijven.

Waren er maar meer eerlijke mensen en zou een BOT/BVT eens aandacht schenken aan het voorkomen, het zou de kwaliteit en imago ten goede komen, stoer is bij definitie niet veilig.

• A.T.

Tussen ‘eerlijk’ en chargerend/over één kam scheren zit nog heel veel ruimte hoor….

• Remco T

Helemaal correct en gelukkig maar, Leen benoemt een onderwerp wat niet onbekend is en chargeert daar niet bij, ze zijn er gewoon die dat gedrag blijven vertonen. BVT doe je best.

• Jetto

remco, je hebt wat dat betreft gelijk, ik ben het wel met je eens, maar ja vertel dat de vrijwilliger maar eens, de meeste staan meteen op hun achterste poten.

ik loop ook altijd tegen die problemen aan als ik iets vertel over arbo, veiligheidsvoorschriften e.d. bij mijn vrijwillige collega's thuis, men wil stoer doen ja dat klopt.

de klpd heeft mensen die op verzoek een lezing komen houden over het aanrijden naar de kazerne en het uitrukken en de risico's, dat is erg leerzaam en confronterend voor de meeste mensen.

het nadeel is dat de meeste vrijw. korpsen een vrij instroom profiel hebben, zou dat verandert worden in consignatie profiel met vooraf bepaalde functies en plaatsen tijdens een uitruk, dan zou het al een hoop schelen, want je bent verzekerd van je plek op de wagen, dus je rijdt “anders” naar de kazerne voor een uitruk.

het is geen “race” meer, en men wordt nog teveel als “vrijwilliger” gezien, dat zijn we niet meer, het is tegenwoordig mijns inziens beroeps en parttimer.

maarja al die oplossingen kosten geld en dat is iets wat ze voor de veiligheid van de samenleving en de brandweerman niet over hebben bij een hoop gemeentes.

we moeten alles kunnen en doen tegen zo weinig mogelijk geld, de vrijwilligers in nederland worden al jaren uitgebuit door de gemeentes in mijn optiek.

• Martijn Prinsheem

Bah Leen vervelende zuurpruim die je bent. Ga toch weg van dit forum en stop ook maar bij de brandweer, als je daar al werkt, en ga wat anders doen. Jij en andere zuurpruimen hebben dit forum aardig verpest!

• Leen (L1)

Wat is een discussieforum?

Zoals de naam al zegt, is een discussieforum een plaats waar u snel en gemakkelijk ideeën, meningen en informatie kunt uitwisselen met andere surfers.

Een mening kan van andere meningen verschillen. De mening van een deskundige of van professioneel zijn niet per definitie waarheden.

Kwam ik ergens tegen.

Leen (deskundig noch professioneel)

• Remco T

Martijn,

Waarom noem je Leen nu een zuurpruim, beschik je niet over tegenargumenten, begrijpelijk overigens, maar ga dan niet je collega betitelen als zure pruim, zo goedkoop en zinloos.

Durf de discussie aan te gaan, kom met argumenten waarom jij meent dat zijn stelling, welke ik ondersteun, niet juist is.

De collega van de KLPD is toch niet in de speeltuin op bezoek geweest, het was toch een bevestiging van herkenning van gedrag.

Beterschap beloofde ze ook, maar voor hij de straat uit was waren ze dat al weer vergeten, de collega overigens niet, zeg maar een gewaarschuwd mens…….

Stoer toch bordje in de auto en planken, onverantwoord en heeft ook niet met vrijwillig of beroeps te maken. Wel is waar vrijwillig je doet het zelf en bent verantwoordelijk, niemand gelast je dit gedrag, sterker artikel 13 zegt juist het tegendeel.

• A.T.

Misschien omdat ie doet alsof alle vrijwilligers alle verkeerstekens negerend naar de kazerne racen bij een uitruk?

Zo'n vooroordeel over vrijwilligers dat behoort tot het rijtje

-motivatiewagens

-alcohol zuipen en dan uitrukken op een oefenavond

-niet voldoende getraind of na een cursus van 2 weken al in de uitruk

-allemaal oud en dik en bijziend

-scheuren naar de kazerne bij een uitruk

-uniform nooit compleet

-etc.

En omdat hij de nuance mist zullen anderen zich zeker niet geroepen voelen daar wél genuanceerd op te reageren. Ik heb het wel geprobeerd maar jij gaf 'm nog gelijk ook.

• Jetto

helaas, dat rijtje vooroordelen klopt helaas wel, het zal niet bij ieder korps zo zijn en niet voor iedere vrijwilliger gelden, maar wel voor een aantal.

helaas in het vrijwilligerskorps waar ik woon wel,