Brandweerman of Chef Kok.

• Flupke

Hee jodel tante,

Als jij nu eens wat beter zou lezen op dit forum dan zijn de helft van je vragen al beantwoord :-)

En nogmaals, voor de uitspraken die jij op dit forum gooit mag je ook je excusses wel eens aanbieden !

Delahitie schreef:

>

> Goedemorgen Dhr J.Dofferhof

>

> Ik denk dat u nu toch wel uw excuus aan moet bieden aan alle

> vrijwilligers die zich beschikbaar stellen voor de

> maatschappij.

> Ik heb dat al meerdere malen tegen u gezegd, u blijft maar

> door duwen met uw botte en ongepaste opmerkingen/meningen.

> En nu zegt u ook nog van wie denk u wel dat u bent met u

> praatjes.

> Nee u moet dat omdraaien wie denk u wel dat u bent, u bent

> pas een flinke vent als je durft te zeggen dit is mijn

> telefoonnummer en daar woon ik.

> Ik heb u al meerder malen gevraagd naar wat u doet voor de

> kost en of u zich ook nog daarna kosteloos in zet voor de

> maatschappij.

> Maar op die vraag wilt u niet antwoorden, en dat vindt ik

> zeer laf en dat geeft al aan wat voor persoon u bent

> U heeft wel erg veel opmerkingen op de vrijwilligers die dag

> en nacht klaar staan om eenieder te helpen, neem daar een

> voorbeeld aan.

> En als u de wijsheid in handen heeft prima maar stelt u eigen

> dan ook zo op dat eenieder weet wie u bent en niet zoals u

> nu doet (jullie weten toch lekker niet wie ik ben).

> Geef lezingen in het land en maak alles duidelijker geef de

> minister advies zodat zij weet wat er leeft in Nederland en

> juiste beslissingen kan nemen.

> Maar helaas volgens mij u bent een oproerkraaier die graag

> met modder wil gooien zonder dat u zelf met modder bekogelt

> wordt.

> Hoe denk u neef Pieter over uw uitspraken en opstelling, en

> laat is even weten bij welk brandweerkorps is hij werkzaam en

> een telefoonnummer waar wij hem kunnen bereiken.

> Als u de bovenstaande vragen even beantwoord dan kunnen wij

> dat even verifiëren, en daarna praten wij verder anders

> houdt u mond en doe waar u denk goed in te zijn.

> Tenminste als je denkt ergens goed in te zijn.

> Ik ontvang graag antwoorden.

>

> Mvrgr Delahitie.

• Flupke

Een leuke discussie op gang brengen denk ik haha

Wat mensen zich dan toch druk kunnen maken om niets…

• Geert Klinknagel

Zo heer Dofferhof,

Een zielig persoon, vind je dat.

Als je op problemen uit bent kan je ze krijgen.

Idioot.

Ik ben geen buitenlander, die heten meestal geen Klinknagel, sukkel.

Ik ken u beter dan u mij, houdt daar rekening mee.

En dat Flupke, zit jij bij de jeugdbrandweer of zo?

Je weet duidelijk niet waar je over praat, aandachttrekkertje…

Net zoals zovelen op dit forum trouwens.

• Flupke

Heeij popnagel !

Let je wel op je hart?

Anders moeten de first responders zodadelijk nog uitrukken :-)

( ps. da zijn ook vrijwilligers ) hahaha

• fire

Ooooh Je bedoelt, je moet het ijzer klinken als het heet is !

• APBK-er

er was eens een brandweerkorpsje zoals zovelen…

op een avond rukten ze uit, er was brand in een woonhuisje van een oud vrouwtje aan de rand van het bos. als zotten reden de brandweermannetjes uit het dorpje naar de brandweerkazerne. onderweg kwam de burgerij gelukkig weer goed weg, de zotte brandweermannetjes reden dit maal gelukkig niemand omver. aangekomen bij het brandweerkazernetje, ondergebracht in een leegstaand deel van de oude gemeentewerf, rukten ze zo ongeveer de kapstok van de muur en trokken snel hun pakjes aan. de helft vergat de bretels in de haast. want een woningbrand, dat is toch wel erg spannend voor deze vrijwilligertjes. snel werd het brandweerautootje gestart en naar buiten gereden. tijdens het rijden sprongen er alsmaar meer brandweermannetjes in de auto en zo reed de wagen het terrein af met uiteindelijk elf zotten erin. het hele dorp werd wakker getuuterd, want iedereen moest natuurlijk weten dat de brandweer was uitgerukt, ook al was er amper nog iemand op straat. bij het huisje aangekomen wist de bevelvoerder meteen hoe deze brand aan te pakken. op de bovenste verdieping stonden twee raampjes open waar wat rook uit kwam. het oude vrouwtje was gelukkig al buiten. onmiddelijk werden de luikjes van het brandweerwagentje opengetrokken. vier plakbandhouders met grote brede rollen tape erop werden voor de dag getoverd. met een bloedvaart begonnen de brandweermannetjes alles dicht te plakken, de brievenbus, de ramen, kieren in de deur, elk gaatje werd afgeplakt. daarna werd via de ramen op het eerste verdiep vier stralen water naar binnen gespoten. het duurde drie kwartier voor het huis gevuld was, en er kwam geen rook meer uit. de bevelhebber adviseerde het vrouwtje een nachtje elders te slapen. de volgende dag zouden de brandweermannetje terug komen om het huisje weer leeg te laten lopen. de brand was tenminste uit en er hoefde niemand naar binnen, waardoor er niet een brandweermannetje gewond is geraakt. eind goed, al goed…

misschien is het verhaaltje wat overdreven, maar zo werken de meeste vrijwilligers toch? er zijn denk ik maar weinig korpsen echt goed, dan moet je toch bij de mesen zijn die dit voor hun werk doen en niet drie uurtjes per week. vandaag de dag is brandweerman zijn een vak. een stevig ondergewaardeerd vak. ik kan dofferhof wel volgen met zijn chefkok-verhaal

mvrgr

teun

APBK

Anti Plakband Brandweer Korpsen

• Flupke

In Eindhoven zijn die beroeps anders ook al uitgedoken ! haha

• Jetto

Met veel teleurstelling heb ik dit bericht van de heer klinknagel gelezen,Ik zou graag willen voorstellen aan de heer dijkstra, of iemand anders van het toezicht van dit forum om sancties te ondernemen tegen de heer klinknagel en de vakvereniging brandweer vrijwilligers.

Aangezien de heer klinknagel uit naam van de vereniging begint te schelden tegen andere mensen op dit forum, volgens mij is dit tegen de regels.

Het is wel een vrij land zoals ik al eerder zei maar ik heb zelf ook niet gescholden.

Goh, als al die mensen van die vereniging zo zijn als die meneer klinknagel dan mag je echt blij zijn dat die mensen de belangen van de vrijwilligers vertegenwoordigen, ze kunnen daar niet eens tegen een beetje kritiek, of een beetje opkloten, zonde hoor als je daar niet tegen kan en daar professioneel mee om kan gaan dan hoor je niet thuis bij de brandweer is mijn mening.

Dan ben ik toch beter af met de FNV, die laten ook wel eens een steek vallen maar weten wel waar ze over praten, ik zou zeggen FNV pak je kans en start een vrijwilligersafdeling op, misschien dat jullie dan samen met de beroeps het imago van de vrijwilligers wel kunnen oppoetsen.

• brandwirke

Geachte heer Dofferhof,

Met belangstelling heb ik alle reacties gelezen, en graag zou ik er eentje aan toe voegen.

Ik ben zelf parttimer/vrijwilliger bij een korps wat gemiddeld per jaar 250 uitrukken heeft. Ik heb helemaal niets tegen beroepsbrandweermensen in welke zin dan ook maar brandweer nederland bestaat voor 90% uit parttimers/vrijwilligers. Deze mensen krijgen dezelfde opleiding als beroepsbrandweermensen. De hoofdtaken zijn overal het zelfde. “Het redden van mens, dier en ding” is nog steeds bij iedereen van kracht. Diverse parttimers hebben naast hun reguliere brandweertaken ook nog neventaken(duikers, gaspakdragers, first responders, grootschalige hulpverlening(rampenhulpverlening), onderhoud ademlucht, planvorming, brandkranencontrole, instructeur), om er maar een enkele te noemen. Alles wordt getoetst en getest, en is het niet in orde mag men dit niet meer doen(duikers hasselt, eindhoven). Niet alle beroepsmensen hoeven een pager bij zich te hebben in hun vrije tijd, dit wordt opgevangen door parttimers/vrijwilligers van hun korps. Ook de beroepskorpsen hebben nogal eens bijstand nodig van parttimers/vrijwilligers. Overigens is een freelance verslaggever met een 0-uren contract nog steeds een verslaggever.

En ja, er zullen altijd korpsen en/of mensen bij zijn die niet de juiste instelling, vaardigheden of inzichten hebben, maar ik mag wel zeggen dat het overgrote deel van de brandweerkorpsen in nederland voldoen en daar ben ik trots op.

Verder wil ik u en uwen een fijne kerst en een veilig 2009 toe wensen en hoop dat u nooit de parttime brandweer op bezoek krijgt, maar dan neem ik aan dat u niet zal zeggen dat u een beroepskorps wilt hebben die van 10-15 km verder moet komen.

WEET U TROUWENS WAT DE MEEST FANATIEKE WERKNEMER IS EN WAAROM????

• voc

KLPD grossiert in rijverboden tijdens controle

DRIEBERGEN - Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft tijdens een vierdaagse controle van vrachtwagens en bussen 56 rijverboden opgelegd.

34 Chauffeurs van vooral vrachtwagens moesten direct met hun werk stoppen omdat ze de rusttijden niet in acht hadden genomen.

In 26 gevallen was er met de tachograaf geknoeid. ,,Een verontrustend aantal'', aldus het KLPD zaterdag.

Rijbewijs

Een vrachtwagenchauffeur reed zonder rijbewijs, een andere bestuurder werd gezocht in verband met overtreding van de Opiumwet. Een Poolse trucker kon meteen aan de kant omdat hij een eerder opgelegd rijverbod negeerde.

Volgens de politie was de technische staat van de voertuigen redelijk tot goed.

Locaties

De politiecontrole had plaats tussen donderdag en zaterdag op vier locaties: de A16 ter hoogte van de Moerdijk, de A67 op het douaneterrein Venlo, de A1 ter hoogte van Apeldoorn en de A4 bij Leiden.

De verkeerspolitie van het KLPD controleerde 273 vrachtwagens en 22 autobussen. Daarbij zijn 126 overtredingen geconstateerd.

© ANP

Waarschijnlijk was Jan één van deze chauffeurs, gezien zijn aparte manier van denken.