zaak fred

• bota gila

Beste collega's,

De zaak van Fred van Hengst is beëindigd. Zowel bij de bestuursrechter als

de civiele rechter niet ontvankelijk verklaard. Niet omdat Fred ongelijk had

maar vanwege een procedureel foutje. Er is onredelijk laat beroep ingediend

heet het dan.

De advocaat van Fred heeft met haar collega's overleg gehad en nu aangegeven

dat er geen winst meer valt te verwachten. Ook niet als een andere collega

opstaat om een heel nieuwe zaak te beginnen.

Dit is dus de meest waardeloze en onbevredigende uitkomst die je kan

krijgen. Niet op de inhoud maar op de procedures is de zaak uiteindelijk

beslist.

Natuurlijk moeten de spelregels gevolgd worden maar waar was de integriteit

van de politiek en de werkgevers toen de Richtlijn in 1996 van kracht werd?

Hoe stond het met de integriteit van politiek en werkgevers toen we deze

kwestie in 2003 aankaartten? We werden bedreigd, 24-uurs dienst zou er aan

gaan, salarissen zouden gekort worden. We zijn 5 jaar aan het lijntje

gehouden in de rechtsspraak en we struikelen uiteindelijk omdat er

ONREDELIJK laat beroep is aangetekend.

De overheid heeft tussen 1996 tot 2006 ten onrechte enkele honderden

miljoenen in de knip gestoken en komt er dus mee weg omdat er ONREDELIJK

laat beroep is aangetekend.

Fred en alle collega's die al die jaren door onze Nederlandse overheid zijn

besodemieterd en uitgebuit, veel sterkte met dit verlies.

RECHT IS RECHT EN KROM IS KROM MAAR NIET IN NEDERLAND

WE WORDEN WEER ALS OUD VUIL BEHANDELD VAN DEN HAAG TOT AAN……………

HET WORD TIJD OM ONS TE LATEN HOREN

• OB - zv

Wat een stel hufters in Den Haag, nog maar niet te spreken van die laffe rechters. Die verdienen het niet om rechter genoemd te worden, want recht spreken doen ze zeker niet.

In ons Europa wordt dus gewoon met twee maten gemeten, wat mij betreft pikken wij dit niet langer.

NU HEBBEN WIJ AL DE NAAM DAT WE TE LAAT BEGONNEN ZIJN.

LATEN WIJ MET ELKAAR MAAR EENS BEGINNEN OM EEN WEEK OF VIER TE LAAT OP ONS WERK TE VERSCHIJNEN

WE MOETEN HET NIET LANGER PIKKEN DAT WE KEER OP KEER GENAAID WORDEN DOOR DIE ZAKKENVULLERS DIE OVER ONS BESLISSEN

• Gerard

De rechterlijke macht zit in de zak van de politiek en wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. We zullen er nooit een vinger achter krijgen maar die lui eten allemaal uit dezelfde trog. Jammer voor Fred en al die anderen die onrecht aangedaan worden door rechters notabene.

• de Rooij

Zaak Fred.

Het is beter deze, zaak beroepsbrandweer Nederland te noemen. Overleg heeft naar mijn optie altijd de voorkeur gehad en bood beste kansen.

We hebben de wet en regelgeving van lagere en hogere overhedenI Er is notabene een Europese Wet en regelgeving! Er zijn Waakhonden en ik bedoel hier niet de honden van bedrijven en boerderijen, maar van instanties die controle uitvoeren (moeten uitvoeren) dat besluiten nageleefd worden. Werkgevers en de wettelijke vertegenwoordigers als Bonden die moeten weten wat regelgeving inhoud.daartoe hebben zij de plicht.

Werkgevers opdat zijn de sociale afspraakplicht hebben, zorg te plegen naar het in dienstzijnde personeel.

Bonden opdat zij betaald worden door de MENSEN die zij vertegenwoordigen, welke (vaak) geen kennis van zaken hebben.

Brandweermensen wordt wakker en zet uw bond onder druk, het enige waar we al een tijd recht op hebben is elke keer weer die ijskoude douche.

Ik stond laatst gewoon met mijn gezinnetje op de Coolsingel! Met nog slecht 6000 andere mensen.Wie de broek past trekken hem aan.

Zo vlak voor 5 december wil ik de Roe uitreiken aan de bonden en de zak aan de werkgevers.

Ik voel me nu echt een Nar. Aad 57 jaar

• anneke39

Ja mensen,

Hieruit blijkt inderdaad maar weer dat zelfs onze rechters van onze zogenaamde rechtsmaatschappij niet eerlijk zijn, voor mij niets nieuws, maar dat ter zijde.

Gerard omschreef dit heel mooi.

Hoe bedoel je een Democratie, één Europa, en de Europese Wet en Regelgeving die hoeven wij als Hollandse Democratie niet na te leven denken ze in Den Haag, ja alleen als het voor die lamme takken uitkomt in Den Haag, en voor de rest vegen ze hun kont er mee af.

Te laat op ons werk verschijnen, helpt volgens mij niet, daar krijg je onderling gezeik mee, en dat is waar ze van smullen.

De afgaande ploeg moet dan nablijven, ze gooien er een korpsorder uit en dan zijn ze de pineut.

Maar dat we er iets aan moeten doen is duidelijk, we mogen en kunnen hier niet mee akkoord gaan, als we dat doen, gaan we echt ten onder.

We worden nu echt van alle kanten genaaid.

Gr. An

• Joop

Beste collega's in beroeps brandweerland.

Ik ben totaal niet verbaasd over de uitslag, ik had eigenlijk niet anders verwacht!

Wie je er ook over sprak een ider wist dat het ongeveer wel deze kant op zou gaan, vreemd?

Nee totaal niet!!!!!!

Vanaf medio 2005 zijn de klappen alleen maar aan de kant van het beroepskorps uitgedeeld.

Toen de climax er was in December 2005 dachten we dat we een overwinning hadden gehaald, nou niets is minder waar.

De beleidsmakers van ons kikkerlandje laten niet over zich heen lopen, slechte verliezers, heet dat.

Nu anno Decemeber 2009 hebben ze ons de nekslag toegediend, proces van Hengst naar de eeuwige jachtvelden verbannen.

Nu vraag ik een ieder.

Zijn wij echt zo slecht????

Wij helpen bij nacht en ontij mens en dier, helpen daarmee indirect de verzekeringsmaatschappijen.

Die daardoor ruim hun zakken vullen en de premies voor allerlei verzekeringen rijzen de pan uit!!!!

Ik heb het gevoel dat ik door en door een slecht mens ben, en jullie???

Collega;s ik ben er klaar mee, meer dan zat, dat klinkt emotioneel maar dit verhaal berust, helaas op keiharde feiten!!!!

Ik jank nog net niet wat ik kan me emoties nog maar net bedwingen.

Het wordt tijd dat we weer eens een keer laten zien en horen dat we geen speelbal zijn van deze rechtelijke dwaling.

Laten we met z'n allen wakker worden!!!

Ik ben er klaar voor en klaar mee!!

Met ingehouden emotie,

Joop

• fred2702

beste Mensen,

De vakbond en ik hebben alle juridische mogelijkheden bekeen om de slagroom die we nog moesten hebben bekeken maar helaas.

We hebben maar de helft gewonnen van de zaak de eis was 48 uur werken en ook nog een schadevergoeding voor de te veel gemaakte uren. dat is het positieve aan deze zaak

De een rechtbank zeg je moet bij een ander zijn en dan zegt de ander je ben wel erg llat ik weet dat deze zaak heel complex was en is ze kwmane elke keer met andere argumenten.

de ene keer zijden je doe het om je zelf te verijken een andere keer je moet bezwaar aanteken en doe dat dan geven ze niet thuis toen de rechtbank weer gevraagd om de gem Rotterdan tot de orde te roepen dan weer je ben niet in dienst van de gem . maar van de veiligheidsregio en ga zo maar door.

Het is jammer dat we juridisch deze veldslag veloren (niet om de inhoud maar om procedures), maar nog niet de orlog tegen deze onbetrouwbare werkgever.

We moeten ons nu gaan opmaken voor het behoud van de gemaakte afspraken over de FLO deze word door het kabinet weer onmogelijk gemaakt.

We moeten ons nu gaan voorbereiden op de volgende veldslag,

vriedelijke groet

Fred

• Wubbe

Beste Fred,

Heel erg spijtig dat het zo heeft moeten lopen.Maar zoals je al zegt is de strijd tegen Balkenende en cs. nog niet gestreden.Er staat ons nog heel veel ellende te wachten!De regering gaat zeker proberen via een omweg ook het FLO, of wat daar nog van over is,om zeep proberen te helpen.

Wanneer gaan we strijden,het is nu alleen maar lijden.

Mannen kom op,laat je horen en zien op de uitnodigingen om actie te voeren.Natuurlijk zonder vlaggetjes en fluitjes,dat begrijpen de bonden ook wel.

Groeten,Wubbe

• blusschuim

Ah wie wil er nu nog strijden het gaat nog maar om een klein aantal brandweermannen die recht hebben op een N.A.R regeling,en de jongeren intresseen zich al helemaal niet wat er speelt op de werkvloer,gaan we toch wat anders zoeken hoor je ze zeggen te gek voor woorden.

Maar ja trek je eigen conclusie,of berusten in het noodlot of de beuk erin maar dan wel samen met de bond want die hebben nog wat goed te maken,gegroet van een verontruste brandweerman nog vier jaar te gaan .of langer maar dat echt niet.

• TALES75

De rijdende rechter nu een optie ??? komt het is goed op TV