@jacky x, Hij zal het waarderen uw steun. He tis bij toeval dat ik net van zijn hand, vos dus, elders las, ik wil het u niet onthouden;
Heksen of de inquisiteurs, en ander occulte figuren, hadden nooit een tekort aan argumenten om hun veroordelende intuitie te verklaren:
De bekendste argumenten zijn:
- de stand van de maan was ‘gunstig’;
- ik zag een enge man (of een grote roooze vlek; dat brengt meer op en is met een bril of twee ‘ab sofort’ tussentijds te repareren);
- het beeld van het koffiedik (liefst zonder bril van Pearl);
- de particuliere waarnemingen in de glazen bol;
- de nachtelijke oprispingen;
- hallucinaties;
- maagden in doorschijnende gewaden 's nachts op de berg zien als (lesbisch?)herderinnetje
- tarotkaarten leggen; niemand zeggen;
- veranderde menstruatiepijnen (helaas niet voor de inquisiteurs);
- de ontlastingsvormen van de kat;
- het onder een ladder doorgelopen zijn;
- de tekenen aan de wand (whatever they may be);
- de kikker die als hij op zijn bek wordt gezoend, of anderzins onzedelijk wordt betast, een acute braakaanval krijgt (kikkers hebben sterkere afschuw reflexen als u ze vergelijkt met de lelijke vrouwen, die toch door onsmakelijk lelijke en smakeloze mannen worden gezoend; dat levert mij braakneigingen bij waarneming). Ada de Graaf c.s. doemen dan meteen op, bij enige paranormale begaafdheid en een sterke maag. ‘aAn Sich’ is haar foto (men hoeft niet altijd tot het afschuwelijke uiterste willen gaan) dus een goede ‘heksentest’ daarvoor' en is daarbij uiteraard de meest lelijke proefpersoon, wat de test wetenschappelijke betrouwbaarheid en validiteit verleent; geen speld tussen te krijgen!
Maar waarbij de aangerande kikker - die angstig opgewonden, zichzelf tot prinses gepromoveerde hysterici zijn niet te vetrouwen weten zelfs kikkers met hun toch kleine breintje inmiddels - zich in afschuw niet verandert in een prins; en er daarop dus ook geen wit paard komt opdraven.
Een total afwezige aaibaarheid of mechanische opwindbaarheid ontstaat. Eng, in die toestand, nietwaar? Het leidt to frustratie die men dan weer op internet kan ventileren, met tussentijds een groepsscenace dat spreekt, en zo komt het toch allemaal goed. Kwestie van smaak; zeg maar;
- een zwaluw die te impotent is om een lente te maken;
- er is wel regen in september maar geen behoorlijke Kerstmis in december;
- het bij meerdere doodssteken ontkennen dat het er dan altijd zeven moeten zijn geweest; om occulte groepen, meestal rond heksen, langere tijd aanhoudend tot hun gerief te brengen;
etc..
Er zijn ergere dingen zou Louwes zeggen. “De Knoopsen”… hoor ik hem daarbij, op paranormale en tepelatische (nee, is goed gespeld) ‘Empfindlichkeit’, mompelen.
'Het circus is minder leuk als de Lillputers niet optreden' hield mijn Spaanse vriend mij, ‘in het heetst van de strijd; bij twijfel’, voor.
Klootjesvolk; hoor ik de weduwe roepen uit haar graf.
jacky x, in mijn beschaafde wereld noemen ze dit een perfect voorbeeld van een demente megalomaan, slaap goed verder.