Fred Vos laat weer eens van zich horen :(

• Ed

Jacky x schreef.

Bij uw rapport over de brandweerinzet van de brandweer bij de brand in het cellencomplex, gaf u aan dat het onzinnig was dat een crashtruck grote hoeveelheden op het dak spoot. Hierbij stelt u de onndige inzet aan de kaak, maar over het feit dat het de temperatuur inwendig naar beneden brengt, zodat binnen doeltreffender gewerkt kon worden, zegt u niets.

Bij de volgende brand die ik heb ga ik op de dakpannen spuiten om te koelen.

Bedankt voor de tip Jacky :S

temperatuur naar beneden brengen door het dak nat te spuiten. pfff is dit het niveau hier(:P)

• Ed

En jij weet dus ook niet waar je het over hebt.Ga lekker sudoku doen ofzo.Als je niks te melden hebt(:D

• Fred Vos

Beste Jacky x en Allen,

Inderdaad het duurde geruime tijd voordat ik een reactie kreeg; ik vergat deze site daarom ook even.

Die late reactie van Jacky x is doorspekt van goede bedoelingen met aanbevelingen aan mijn adres om kennis te nemen van ‘nieuwe’ blustechnieken; ik zou wellicht achter lopen.

Tja, ik weet dat om de zoveel jaar er charlatans commercieel opduiken met rook leestechnieken, warmtebeeld camera's en andere bij echte brand onbruikbare attributen of ‘technieken’.

Als men eenmaal de theoretisch wetenschappelijke kennis heeft hoe infrarood straling ontstaat en werkt en hoe ‘ koelen’ (warmteafvoer door verplaatsing) natuurkundig verloopt kan men direct ‘nieuwe’ claims doorprikken.

De huid van een schip heeft, zeker in het accommodatie gedeelte, aan de binnenzijde isolatie. Bij ‘kale’ wanden is er alleen koeling enigzins te doen bij ‘hot spots’. Binnen seconden zijn die afgekoeld door water. Het staal straalt sowieso de warmte naar de vrije ruimte door; dus wat is daarvan de winst t.a.v. de warmteopbouw aan de andere zijde van die wand?

Uw opmerking over de Schipholbrand is onjuist omdat ook dergelijke daken geisoleerd zijn aan de binnenzijde.

Het openbranden (openmaken VS) van daken voert warmte ‘gratis’ af; dat wordt door spuiten op dergelijke daken, na het verdwijnen van de isolatie (brandtstof!) ook nog tegengegaan. Taktisch contraproductief heet dat.

Sinds de brand in De Punt leert u dat brandwachts te weinig weten van rookgedrag en het gevaar van rookexplosies.

U kunt er op wachten dat brandwachts opnieuw in de war worden gebracht door brandtechnische onzin hieromtrent.

U (allen) neemt mij vast niet kwalijk dat ik geen verdere compensatie ga bieden door op allerlei, binnen de brandweer gevestigde dwalingen, uitleg te bieden.

• Remco T

En u neemt het de forumbezoekers vast niet kwalijk dat zij over uw besluit, niet rouwig zijn. Probeer van uw oude dag nog iets te maken daar, hier is men u, op een enkeling, zeg maar een adorist, na al vergeten.

• Fred Vos

@Remco T

Het kan toch niet in uw brein opkomen dat ik deze discussie over mijn persoon ben begonnen op deze site?

Dat is blijkbaar wel zo en dat zegt genoeg over uw op ouderdom discriminerende poging tot ‘uitdrijving’. Laffe anonymus!

• jacky x

@ Fred Vos

Een late reactie geeft niet, vandaag ben ik ook weer laat.

Ik moet wel bekennen dat ik u wel begrijp met uw uitdrukkingen dat brandwachten in de war worden gebracht door alle nieuwe ontwikkelingen: ik word er soms ook knettergek van hoe snel ik weer wat anders moet leren en elke keer is er wel een ontwikkeling wat ‘helemaal het einde is’ en uiteindelijk toch weer weinig toevoeging heeft.

@ Remco T. Ik adoreer meneer Vos absoluut niet, vaak ben ik het niet eens met zijn uitspraken en standpunten en toch vergeet ik hem niet.

Zolang het goedbedoelt is, wat meneer Vos al signaleerde in mijn vorige bericht, kunnen we nog lang en op prettige wijze doorgaan met deze internet-schermutselingen. Laten we vooral wat van de inhoud leren.

• Remco T

@jacky x, Hij zal het waarderen uw steun. He tis bij toeval dat ik net van zijn hand, vos dus, elders las, ik wil het u niet onthouden;

Heksen of de inquisiteurs, en ander occulte figuren, hadden nooit een tekort aan argumenten om hun veroordelende intuitie te verklaren:

De bekendste argumenten zijn:

- de stand van de maan was ‘gunstig’;

- ik zag een enge man (of een grote roooze vlek; dat brengt meer op en is met een bril of twee ‘ab sofort’ tussentijds te repareren);

- het beeld van het koffiedik (liefst zonder bril van Pearl);

- de particuliere waarnemingen in de glazen bol;

- de nachtelijke oprispingen;

- hallucinaties;

- maagden in doorschijnende gewaden 's nachts op de berg zien als (lesbisch?)herderinnetje

- tarotkaarten leggen; niemand zeggen;

- veranderde menstruatiepijnen (helaas niet voor de inquisiteurs);

- de ontlastingsvormen van de kat;

- het onder een ladder doorgelopen zijn;

- de tekenen aan de wand (whatever they may be);

- de kikker die als hij op zijn bek wordt gezoend, of anderzins onzedelijk wordt betast, een acute braakaanval krijgt (kikkers hebben sterkere afschuw reflexen als u ze vergelijkt met de lelijke vrouwen, die toch door onsmakelijk lelijke en smakeloze mannen worden gezoend; dat levert mij braakneigingen bij waarneming). Ada de Graaf c.s. doemen dan meteen op, bij enige paranormale begaafdheid en een sterke maag. ‘aAn Sich’ is haar foto (men hoeft niet altijd tot het afschuwelijke uiterste willen gaan) dus een goede ‘heksentest’ daarvoor' en is daarbij uiteraard de meest lelijke proefpersoon, wat de test wetenschappelijke betrouwbaarheid en validiteit verleent; geen speld tussen te krijgen!

Maar waarbij de aangerande kikker - die angstig opgewonden, zichzelf tot prinses gepromoveerde hysterici zijn niet te vetrouwen weten zelfs kikkers met hun toch kleine breintje inmiddels - zich in afschuw niet verandert in een prins; en er daarop dus ook geen wit paard komt opdraven.

Een total afwezige aaibaarheid of mechanische opwindbaarheid ontstaat. Eng, in die toestand, nietwaar? Het leidt to frustratie die men dan weer op internet kan ventileren, met tussentijds een groepsscenace dat spreekt, en zo komt het toch allemaal goed. Kwestie van smaak; zeg maar;

- een zwaluw die te impotent is om een lente te maken;

- er is wel regen in september maar geen behoorlijke Kerstmis in december;

- het bij meerdere doodssteken ontkennen dat het er dan altijd zeven moeten zijn geweest; om occulte groepen, meestal rond heksen, langere tijd aanhoudend tot hun gerief te brengen;

etc..

Er zijn ergere dingen zou Louwes zeggen. “De Knoopsen”… hoor ik hem daarbij, op paranormale en tepelatische (nee, is goed gespeld) ‘Empfindlichkeit’, mompelen.

'Het circus is minder leuk als de Lillputers niet optreden' hield mijn Spaanse vriend mij, ‘in het heetst van de strijd; bij twijfel’, voor.

Klootjesvolk; hoor ik de weduwe roepen uit haar graf.

jacky x, in mijn beschaafde wereld noemen ze dit een perfect voorbeeld van een demente megalomaan, slaap goed verder.