jammer deze reactie en vernederend naar je eigen functioneren, overigens te oud dus je gaat nog met 55 weg, succes dan maar ik geniet nog even en weet nu al dat ik het goed heb gedaan.
Te oud kan ook minder dan 20 jaar bij de baas zitten. Over “Cees” hebben de meesten een uitgesproken mening, weet niet of jij brandwacht bent of boven bevelvoerder zit. Zit je boven bevelvoerder is jouw mening heel begrijpelijk, tenminste voorspelbaar. Laat ik het zo zeggen Ik vind Cees geen aardige man.
Stellen dat een reactie venederend voor mijzelf zou zijn is even vernederend voor jouwzelf omdat ook jij hier geen normale reactie op plaatst. Je reageert namelijk niet op door mij gestelde punten maar gooit simpelweg (als ik het al gegooid zou hebben) de modder terug.
zo is het maar net BRW en bijna want al ben ik vrijwilliger en te oud voor beroeps toch vind ik dit een wereld hobby en sta vierkant achter jullie.
En wat Remco betreft maak eens bekend wat voor een functie jij bekleed dan weten we gelijk of je verstand van zken hebt ,want de onzin die je nu elke keer praat slaat nergens op ,want zodra het over FLO of arbeidstijden gaat loop jij iedereen af te zeiken die voor z'n recht opkomt.
Ik wil wel eens weten als jouw werkgever tegen jou zegt Remco van af heden ga jij voor €1500 54 uur werken wat daar jouw antwoordt op is .
Goed geschreven Firemouse, jij weet waar het over gaat, daar hebben we wat aan, maar is mijn functie en beloning nu relevant om te discussiëren op dit prikbord en is een kritisch geluid niet toegestaan in dat mooie beroep en is het beter burgers, dus soortgenoten, te veroordelen dat ze het niet begrijpen zonder zelf ook maar iets bij te dragen en simpele vragen te ontwijken.
Kritische geluiden zijn altijd toegestaan alleen toont het in deze discussie aan dat diegene die de kritiek levert waarschijnlijk zelf niet 18 uur per week gratis werkt en niet kort geleden is genept inzake FLO. Mocht dat wel zo zijn dan waarschijnlijk een wel goed salaris verdient.
Ik hoor weleens mensen klagen dat ze geen echte pauze op het werk hebben, dat ze tijdens de lunch soms ook een klant moeten helpen of de telefoon moeten aannemen terwijl die lunchpauze wel voor eigen rekening is, als ik dan met ons voorbeeld komen stellen ze dat dat toch weer anders is….we doen toch niks…..
Tevens snap ik de verhouding tussen enerzijds leuk werk(vaak hobby), sociaal goed werk en anderzijds gewoon betaald worden voor je werk niet. Het lijkt een taboe te zijn dat je niet mag verdienen aan werk dat mensen helpt als zij in nood verkeren of als het werk is dat je echt leuk vindt. Ik zou me bijna opgelaten moeten voelen als ik mijn loon gestort krijg als ik dit zo allemaal lees.
Toen ik dit werk ging doen wist ik van de nadelen, daar stonden echter ook voordelen zoals het FLO tegenover, dat FLO is ons ontnomen. Wij komen nu voor ons recht op, de werkgever heeft jaren lang een oplossing voor zich uit geschoven en wordt daar in feite voor beloond, nou dat is echt een staaltje goed werkgeverschap. En ja na de zoveelste uitleg over hoe het werkt met die uren en dan een antwoord onvtangen van: “Ja maar je doet toch niks.” daar kan ik op een bepaald moment best kwaad over worden. Een nachtwaker doet ook niks aktiefs maar krijgt ook betaald voor de uren die hij werkt, geldt ook voor een brug/sluis wachter.
48 uur werk en 48 uur 100% betalen dan krijgen we pas de erkenning voor ons o zo mooi maar soms ook o zo gevaarlijk, mentaal en gezinsleven/socialecontacten belastende baan. Gewoon toepassen van de regels zoals die ook door Nederland zijn ondertekent, is het in ons nadeel weten ze er goed mee te schermen maar nu ze in ons voordeel werken moeten ze maar veranderd worden.
Ik vraag me af als deze regel nou niet de brandweer (als overheids“bedrijf”) zou treffen maar een partikulier bedrijf zoals Ahold of mischien kleiner zoals een klein garage/bergings bedrijfje dan waren de boetes en dwangsommen niet gering geweest. Boete na boete zou het gevolg zijn geweest van het op de zelfde wijze reageren als onze werkgever nu doet. Want rij nu eens 5 km te hard, 2 dagen te laat met je APK of 1 uur te vroeg met het vuilnis buiten zetten dan wordt je geacht de wet te kennen en je daar aan te houden, regels zijn regels zoals onze overheid het heel goed weet te vertellen.
Wederom vreemde stelling, indien je een kritisch geluid laat horen dan werk je niet 18 uur gratis en of ben je niet getroffen door de bijgestelde regels voor FLO. Nu is het laatste correct ik moest tot 60 en dat blijft zo, maar met 40 dienstjaren mag ik ook weg, daar is nog niet aan getornd. Wat betreft de, gratis, 18 uur ben ik een andere mening toegedaan.
Vreemd gesteld van jouw kant dus, ik heb het over de kritiek die je levert dat je daaruit kan opmaken dat etc etc…….. En inderdaad het is zo, mischien wel een uitruk officier maar in iedergeval niet van “de werkvloer”.
Hhhhhmmmm tot 60 he, dus waarschijnlijk officier of iets dergelijks dus verdien jij ff meer dan een schamele € 1500,- per maand.
nou remco volgens mij en andere mensen hier op het prikbord ben jij toch degene die er niets van snapt .
want op simpele vragen wil je geen antwoord geven.
je kan toch heel normaal zeggen wat je funtie is in de maatschappij en of je 54 uur wil werken voor €1500.
dan kunnen wij inschatten of je er wel verstand van hebt of dat je gewoon loopt te zieken .
By the way, je bent een andere mening toegedaan inzake die 18 uur gratis. Hoe ik het zie is het een feit dat je gemiddeld 18 uur gratis werkt per week.
Als je doelt op die verdeelsleutel 50% in de avond en 25% voor de nacht kom je nog uit op 36 uur effectief loon, of je hebt het over de brandweer toeslag maar daar zit volgens mij ook een stukje vuil en gevaarlijk werk in.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?