Ook nu snapt de burger er niets van.

• Remco T

Firemouse, plezierig dat je ook meeschrijft, was het eerste wat in je opkwam zieken bij het onderwerp dat de burgers en ook ik volgens jou het niet begrijpen.

Tot slot, je vraag “ jouw werkgever tegen jou zegt Remco van af heden ga jij voor €1500 54 uur werken ” ik zou gillend ander werk zoeken.

Succes verder.

BRW, uitrukofficier van de werkvloer is dat in jou voorstelling ook mogelijk?

• BRW

Uitrukofficier van de werkvloer staat meer boven de werkvloer dan op de werkvloer, blijkt ook uit jouw opinie in deze.

• firemouse

dan begrijp ik het want dan kom je niet aan 54 uur en heb ook iets meer dan €1500 ,en dan is het makkelijk praten.

maar zoals je zelf al aan geeft zou je gillend weg gaan dus wees blij dat er nog steeds mensen zijn die voor dit “beetje ”werken maar door het(Europeesche) recht in hun recht staan en niet meer mogen werken dan 48 uur.

en nu gaat opeens heel Nederland vinden dat ze bij de brandweer toch maar 54 uur moeten werken,iets wat ze zelf ook niet zouden doen.

En ja dan ga je als werkgever toch wel hele rare dingen doen .

• Remco T

Firemouse, maar mij hoor je niet klagen.

Wat betreft je veronderstelling niet aan de 54 uur te komen moet ik je teleur stellen, maar weet je nog waar het onderwerp over ging, burgers die het niet begrijpen en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, volgens BRW.

Tot slot, overweeg om gillend weg te lopen, zoek een nieuwe uitdaging, want zo op te zien tegen je vele uren is niet goed voor je gestel.

• BRW

Waarschijnlijk volgt Remco T een opleiding tot commandant met dat verdraai van woorden, ik zie niet op tegen het aantal uren, ik vind alleen dat de werkgever zich aan de spelregels moet houden en niet omdat de werkgever nu eenmaal de overheid en mede maker van de spelregels is deze omdat ze niet uitkomen maar naar zich toe buigen. Daar gaat het om, de zelfbedachte berekening om aan die 48 uur te komen van de werkgever die niet mag maar waar nog steeds niets aan gedaan wordt omdat VERWACHT wordt dat in de toekomst de regel wel veranderd wordt. Een half jaar geleden zijn we genaaid door de werkgever maar nu moeten we wel loyaal zijn tegenover de werkgever ik dacht het niet.

Gillend wegrennen en ander werk zoeken? tja de werkgever weet donders goed dat de meeste mensen het WERK juist zo leuk vinden, de meesten van ons hebben moeten inleveren toen ze bij de brandweer kwamen.

Enne als ik veel mensen hoor zeggen dat ze niet willen betalen (als belasting betaler) voor de uren die wij slapen maar niet thuis zijn en niet kunnen doen wat we willen, vind ik dat voor een dubbetle op de eerste rang willen zitten. Volgende week een etentje met de club maar moet werken, toevallig zijn dat 50% betaalde uren en het borreltje daarna zal wel tot in de 25% betaalde uurtjes duren. Verlof uurtjes zijn op en ruilen ging niet, tja maar je doet toch niks zeggen ze dan maar het etenje gaat dit jaar wel aan mijn neus voorbij, zoals zo vaak met sociale gelegenheden die s'avonds zijn, je doet toch niks in die uren.

Wel de veiligheid van een snel uitrukkende brandweer dankzij de 24 uursdienst maar daar mogen geen belastingcenten naar toe, noem dat maar eens anders dan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

• Remco T

Kan niet onder de indruk zijn van je verhaal, daarnaast laagdunkend tegenover de samenleving. Er zal niemand zijn die zegt dat veiligheid niets mag kosten, maar de keten bestaat niet alleen uit het noodzakelijk kwaad “de brandweer”

Brandweer is een unieke aan de Overheid toebedeelde taak, een vraag hoeveel wil jij per maand daaraan betalen en wat verwacht je?

Wat betreft je klaagzang, zoals, geen sociaal etentje, ingeleverd toen je begon, geen verlof meer in mei, niet kunnen ruilen, gevoel genaaid te worden zonder de lusten, enz. maar wel willen blijven, dan heb jij toch de keuze gemaakt voor een dubbeltje op de eerste rij te willen dienen.

Misschien kun je eens vanuit een positieve grondhouding, het vak wat je zo plezierig vindt, benaderen. Het salaris/ vergoeding, de uren is onderwerp van gesprek, negativiteit levert geen bijdrage daaraan en burgers mogen vragen stellen.

• BRW

Ja tuurlijk draai het maar lekker om, ik werk voor een dubbeltje op de eerste rang ja, maar het is wel de werkgever die dat dubbeltje betaald en daar goede mensen voor aan het werk heeft. Betreft de klaagzang, het is de realiteit niet meer niet minder, het is dat het werk zelf en de collega's zo verdomd leuk zijn. Onder elkaar hebben we het leuk en dat is in de regel wat geld voor mij, ik hoef niet rijk te worden maar wil wel leuk kunnen leven. Ik heb lang werk gedaan dat ik niet zo leuk vond, veel uren gemaakt die overigens wel betaald werden maar heb gekozen voor werk dat me leuk leek. Wel, het werk is leuk en de collega's tot en met de bevelvoerders zijn leuk, daarboven slechts een enkeling maar daar heb ik gelukkig weinig mee te maken.

Je kan je ook eens afvragen WAAR die negativiteit van iemand vandaan komt, iemand die met veel plezier aan deze baan begon en daarvoor loon heeft ingeleverd. Waarom slaat positiviteit om in negativiteit, echt niet alleen omdat de collega's zo zeiken en ik daarin mee ben getrokken. Maar kijk eens goed om je heen en kijk eens hoe onze baas met mensen omgaat, op beloftes terugkomt en soms keihard (aantoonbaar) staat te liegen. Over een mexicaans leger gesproken er staan vanaf morgen 2 managers en een directrice aan het roer van een organisatie als de brandweer.

• Guus B.

Tja, het gezeur meer dan moe moet ik de moeite nemen om OD Remco weer te vertellen dat de wereld anders in elkaar zit dan dat hij kan bevatten.

Negativiteit komt voort uit het demotiveren van je personeel!! En dat is precies wat er hier in nederland gebeurd.

Jouw reacties zo lezend op de diverse personen kan ik niet anders concluderen dan dat je cum laude je opleiding hebt doorlopen op het Nibra, en wordt mijn stelling weer bewezen (Functie X Kennis = Constant).

Als je weer wat te reageren hebt, denk dan eerst goed na met welke kleur hoed op je dat doet.

Guus b. zegt reageer verstandig, ………

• korsakoff

Beste BRW en Guus B.

Lees nu nog eens al je reacties op dit ene topic door en vraag je eens af wat jij als argeloze burger hier van zou denken als het niet om de brandweer zou gaan maar bijvoorbeeld om vuilnismannen, defensiepersoneel of vijf ploegendiensten in de petrochemische industrie.

Krijg je toch niet echt een sprankeld beeld van of veel begrip voor de problematiek (die weldegelijk bestaat). Het zal de gemiddelde burger in ieder geval niet stimuleren om haar gekozen vertegenwoordigers te bevragen cq te bestoken met verzoeken tot verbetering van de brandweerzorg (want daar komt het voor hem of haar toch wel op neer).

Je kunt wel je uiterste best doen om het Nibra, het leidinggevend kader en het VNG af te kammen maar verwacht dan niet dat de gemiddelde burger nog veel aandacht en compassie met jou zal hebben….

Korsakoff

• firemouse

beste Korsakoff

ik ben het inderdaad met je eens wat de burger hier van moet denken,maar zoals je zelf al zegt vuilnismannen defensiepersoneel e.d dacht jij nou echt dat deze met €1500 naar huis gaan voor 54 uur ze krijgen zelfs nog meer voor 36 uur.

en dat negatieve geluid wat ze hier horen komt omdat ze misschien niet willen horen dat brandweer mensen ook een gezinnetje hebben waar brood op de plank moet komen.

Hadden ze nou gewoon op tijd hun werk gedaan in al die pluche kantoren,dan had dit allemaal niet nodig geweest.

Het is democratisch besloten en zo moet het ook worden uitgevoerd.

En anders moet er een drieploegen systeem komen ,dan weten ze gelijk wat dat kost (maar dat weten ze natuurlijk allang en daarom is al dit gez…k).

zullen de burges ook leuk vinden als er s,nacht wordt geoefend.