petje af

• Leen(L1)

Tjonge jonge.

Ik volg deze pagina al een jaartje maar verbaas mij steeds weer dat brandweerlui in Nederland zich meer over geld dan over het werk opwinden.

Ik neem steeds dieper mijn pet af voor de vrijwillige brandweer en de beroepsbrandweer hier in Tsjechie.

Iedere zaterdag oefenen en er niks, lees NIKS, voor betaald krijgen. En werken met de "afdankertjes uit Holland'

Na schledanou Leen

• michel16555

Ik ga morgen tegen mijn baas zeggen dat ik geen loon meer hoef.

Dan hebben mijn kinderen niks te eten maar ja.

Ik voel me zo ontzettend schuldig nu dat ik loon krijg voor werk. Je hebt echt groot gelijk het is schandalig dat we loon krijgen.

Laten we een voorbeeld nemen aan de rest van Nederland en als eerste beroepsgroep zeggen: “wij pikken het niet meer, wij als brandweer nederland, wij willen geen loon meer hebben”.

Je hebt echt groot gelijk en bedankt voor het inzicht wat jij mij gegeven hebt. Hoe kan ik zo stom zijn geweest om al die jaren loon te hebben aangepakt voor wat ik heb gewerkt.

Ik schaam mij diep. Voortaan zal ik voor niks gaan werken.

• michel16555

Meneertje heeft een eigen site met een gastenboek. Daar willen wij best wel wat leuke berichtjes inzetten:

http://www.l1a3.nl/id21.htm

• MaxZHZ

Ohh…….is dit het niveau van brandweer Nederland?

Michel je laat je wel enorm kennen nu.

Gedraag je eens naar je leeftijd…dit slaat nergens op.

• Leen(L1)

• fire

leen een vrijwillige brandweer wordt gewoon betaald net zo veel als een beroeps brandweer (uurloon)dus laat dat vrijwillige maar weg .en als je over ons salaris wil mee praten en dan ons nieuwe flo, verdiep je er dan maar eerst in, voordat je deze onzin hier plaats .Ps appels niet met peren vergelijken ,anders zou de afdankertjes ,die nu in Tsjechie staan het hier nog goed doen .

• korsakoff

In Duitsland is het leeuwendeel van de brandweer vrijwillig (ehrentamtlich). Ehrentamtlich betekent daar ‘eervol’ en zo beschouwen ze dat ook. Ze krijgen geen cent voor oefenen, uitrukken of cursus. Zelfs de Kreisbrandmeister (hun variant van een regionaal commandant) doet het vrijwillig en voor niks….

• dirkuit

Leen ik vraag mij af waar ben jij mee bezig?

Ben jij de zaak een beetje op stang aan het jagen?

Wil jij graag dat beroeps en vrijwillige brandweer uit elkaar drijven?

Besef jij wel dat veel beroepsbrandweermensen ook vrijwilliger zijn.

Dat hun beroep uit de vrijwillige brandweer voortkomt.

De beroepsmensen net zo trots zijn als de vrijwillige collega`s.

Ja Leen ik heb het over collega`s.

Ik hoop dat je beseft wat je aanricht met jou bericht op dit forum.

Blijf vooral je mening plaatsen maar ik hoop dat je begrijpt dat je met dit soort berichten een groep mensen die door een andere groep in een hokje geplaatst wordt behoorlijk op de kast jaagt.

Dirk.

• Leen(L1)

Gewoon vaststellen van een feit, Dirk. Ik plaats geen mensen in hokjes Ik neem alleen mijn pet af voor de brandweerlui hier in Tsjechie. Wat mij alleen maar opvalt is dat men hier CZ , ondanks dat het niet betaalt wordt vrijwillig komt oefenen.

Ze oefenen meer dan ouwehoeren over geld.Nogmaals de goede niet te na komend.

En wat ik aanricht………. is een Hollanders niet meer bestand tegen commentaar?

Ik denk, en ik ben vrij om zelf te denken, dat men tegenwoordig bang is om verantwoording te nemen. Hoeveel armslagen neemt men niet sinds Volendam[Enschede? Ooit werd men betaald voor het nemen van verantwoording. Nu dekt men zich zo ver in dat het een onwerkbare situatie wordt..Korsakoff lijkt het te snappen.;-)

Na zdravni

Leen

• laro

LEEN VAN FRISIA